14.3 C
Ljubljana
nedelja, 16 maja, 2021

Permisivna vzgoja

Permisivna: vse-dovoljujoča vzgoja. To pisanje je tudi nek odmev na članek na to temo v (pred)zadnji številki Demokracije. Danes ugotavljamo številne škodljive posledice le-te, vendar se ne govori in ne piše naravnost o pravih vzrokih zanjo, čeprav jih vsi poznamo ali jih vsaj slutimo.

 

To pišem iz svojih izkušenj: bil sem 10 let pedagog in sem problematiko lahko pazljivo proučil in natančno analiziral. Vzrok permisivne (razvajajoče) vzgoje v družini je, da se otroci staršem SMILIJO. Zakaj se jim smilijo? Ker so jih spravili na nek zelo negotov svet številnih kriz, in ker je v moderni družbi izginil SMISEL – življenja, trpljenja. Oboje pa so posledice (negativni stranski učinki) znanstveno-tehničnega razvoja v novem veku. V tem vidim vzrok, zakaj se izmikamo soočenju s temi vzroki: ker smo nagnjeni k temu, da tiščimo glavo v pesek pred negativnimi učinki tega razvoja in >napredka<, na katerega smo v tej civilizaciji tako ponosni.

Posledice take vzgoje so lahko tudi grozljive: beg v droge, samomori, in po šolah je vedno več nasilja, predvsem zaradi permisivnosti. Šola: permisivno vzgojo v družini hiperpermisivni šolski sistem ( v katerem je morje pravic in malo dolžnosti) še >nadgradi<, in katastrofa je tukaj. Zakaj takšen sistem, čeprav je njegova škodljivost na dlani? Gre za boj za oblast. Permisivna vzgoja v šoli, v družini (zakonsko naj bi prepovedali telesno kaznovanje otrok v družini) izgrajuje človeka šibke volje, nesposobnega samostojnega mišljenja in odločanja, človeka zlomljene hrbtenice, ki bo vodljiv, ki se ne bo upiral. Zato oblast dela tudi na odtujitvi očeta od družine, dejavnika, ki vzgaja tudi z odločno besedo in trdo roko, če je to potrebno.

Globoka država, ki ji je Oblast sveta, hoče absolutno Oblast, konstanta njene Ideologije je zato permanenten boj za Oblast, temu je podrejeno delovanje družbenih sistemov, in znotraj šolskega sistema poteka boj za Oblast na opisani način. Oblast za vsako ceno, ne glede na grozljive posledice, globoka država zato ne bo pristala na spremembo (zavoženega) šolskega sistema, nasprotno, ustvarjala bo medijsko >dimno zaveso<, s katero se >ljudstvu< prikazuje, kako je po naših šolah >še kar v redu<. Področje vzgoje in izobraževanja pa sploh ne bo spustila iz rok, to je skoraj tako kot če bi se odrekla Oblasti.

Vse skupaj osebno vidim kot močan dejavnik nadaljnjega propadanja naše (razsvetljenske) civilizacije.

Franc Bešter, Zg. Besnica

Zadnje novice

Sorodne vsebine