»Razlika med Demokracijo in RTV Slovenija namreč je, da naši bralci sežejo prostovoljno v svoj žep in svobodno kupijo revijo, medtem ko Tvoj javni zavod živi od prisilno pobranega denarja iz naslova tako imenovanega RTV prispevka. (…) Nikakor ni naloga Tvojih novinarjev, ki so po definiciji javni uslužbenci, da pošiljajo oglaševalcem v reviji Demokracija (ki je revija v zasebni lasti) pisma s prikritimi grožnjami. Zato je tovrstno ‘posredovanje’ Tvojih novinarjev na načelni ravni tipična zloraba oblasti,« je v odprtem pismu generalnemu direktorju Javnega zavoda RTV Slovenija Igorju Kaduncu zapisal glavni in odgovorni urednik revije Demokracija konec septembra zapisal Jože Biščak. Generalni direktor RTV Slovenija Igor Kadunc se je na pismo javno odzval. Spodaj objavljamo javno pismo in javni odgovor.
Odprto pismo Jožeta Biščaka iz 27. septembra objavljamo spodaj:
»Dragi Igor (Kadunc),
najprej moje opravičilo, ker Te bom tikal. Poznava se, zato sem presodil, da ne bom igral neke lažne vljudnosti in zaigrane spoštljivosti.
Obveščam Te, da novinarji javnega zavoda RTV Slovenija, kjer si generalni direktor (in po novem tudi v.d. TV Slovenija), pošiljajo dolgoletnim poslovnim partnerjem in oglaševalcem v reviji Demokracija pozive, naj se zaradi naslovnice »Z migranti v Slovenijo prihaja kultura posilstev«, ki naj bi bila sporna, opredelijo do nadaljnjega sodelovanja z našo revijo.
Nikakor se ne mislil vtikati v delo uredništev na RTV Slovenija, tudi ne v delo Tvojih novinarjev, čudi me le, da na to temo na nacionalni televiziji, radiu ali spletu nisem zasledil prispevka, ki bi obravnaval oglaševanje v reviji Demokracija. Povsem možno je, da sem ga zgrešil. Če sem, se opravičujem. Vendar to ne spremeni dejstva, da gre za tipično zastraševanje in agitacijo Tvojih novinarjev. Težko si razložim, da bi Tvoje zaposlene skrbelo oglaševanje v reviji Demokracija, bolj menim, da gre za velik pogrom zoper vsa tista podjetja, ki oglašujejo v Demokraciji. Iz dopisov, ki smo jih pridobili, je jasno razvidna grožnja, da bodo zasebna in javna podjetja doživela medijski linč, če ne bodo prekinila poslovno sodelovanje s podjetjem Nova obzorja, ki izdaja revijo Demokracija.
Demokracija se, vsaj od kar jo jaz vodim, nikoli ni vtikala v oglaševalce v Tvojem javnem zavodu. Menimo namreč, da se vsako podjetje samo odloči, kje bo zakupilo oglasni prostor. Razlogi, zakaj neko podjetje kje oglašuje, so različni: običajno je to doseg medija, lahko pa so povsem specifični, kot je denimo posebna struktura bralcev. Prikrite grožnje podjetjem s pogromom, če bodo oglaševali v reviji Demokracija, se mi zdijo nedopustne, še posebej, če gre za javni zavod, kar RTV Slovenija je. In še posebej, če isti javni zavod oglašuje, kar je ironično, v Demokraciji.
Oglaševanje je eden od virov prihodkov vsakega medija. Tudi družbe Nova obzorja. In to v večji meri, kot je to značilno za Tvoj javni zavod. Razlika med Demokracijo in RTV Slovenija namreč je, da naši bralci sežejo prostovoljno v svoj žep in kupijo revijo, medtem ko Tvoj javni zavod živi od prisilno pobranega denarja iz naslova tako imenovanega RTV prispevka. Zato je Tvoj zavod tudi (prvi) poklican, da skrbi za pluralnost, predvsem pri vsebini vašega poročanja. Nikakor ni naloga Tvojih novinarjev, ki so po definiciji javni uslužbenci, da pošiljajo oglaševalcem v reviji Demokracija (ki je revija v zasebni lasti) pisma s prikritimi grožnjami. Zato je tovrstno »posredovanje« Tvojih novinarjev na načelni ravni tipična zloraba oblasti.
Z odličnimi pozdravi in zdrav mi ostani,
Jože Biščak, glavni in odgovorni urednik revije Demokracija
V Ljubljani, 27. septembra 2018«
In spodaj odgovor generalnega direktorja RTVS Igorja Kadunca: