4.6 C
Ljubljana
sreda, 24 aprila, 2024

Gradnja blokov s podzemnimi garažami na Koleziji/Mirju

Uničevanje vil ter drevja v četrti Kolezija/Mirje pod dosedanjim županom se nadaljuje. Čeprav so že predvojne študije pokazale, da se na tem območju lahko gradi le hiše s polkletjo in dvema nadstropjema, da se ne prekine vodnih tokov pod površino, sedanja mestna oblast dovoljuje/favorizira še globje gradnje. Kanalizacijske cevi  tudi  niso bile predvidene za tako povečanje števila prebivalcev, ko se na kraju prejšnjih eno- ali dvostanovanjskih vil sedaj gradi šest- do osemstanovanjske bloke zelo povprečne arhitekturne vrednosti, ki jim pravijo “vila-bloki”.   

Ker se pod bloki gradi betonske podzemne garaže skoraj na celotni površini gradbene parcele, deževnica v veliko večji meri kot prej odteka v odtočne kanale, ki zaradi premajhne površine notranjega preseka cevi ne omogočajo tako povečanega volumskega pretoka.

Posledice: zalivanje polkletnih prostorov v okolici novih blokov (imenovanih vila-bloki), pokanje zidov sosednjih hiš, padanje kuhinjskih elementov s stene, ogrožena potresna varnost, in še bi lahko naštevali.

Primer: na križišču Langusove ulice in Jamove ulice gradijo  pod vodstvom biroja Mervič + arhitekti  na mestu prejšnje vile sredi zelenja  stanovanjski blok (ki naj bi bil vila-blok), ki  bo imel mogoče  celo dvonivojske podzemne garaže (glejte fotografije). Predhodno so  na parceli porušene vile do golega posekali vse drevje in grmičevje.

Ker omenjena gradnja potekala na večinskem delu parcele, mestna oblast dovoljuje, da se na javni zelenici in pločniku postavljajo gradbeni stroji, kontejnerji itd. tudi  po poteklem dovoljenju. Na primer: na Langusovi  ulici  je  dovoljenje  poteklo  9. 11. 2018,  na Jamovi ulici pa table z dovoljenjem sploh ni, torej sklepam, da  gradbinci izvajajo na pločniku Jamove ulice svoje dejavnosti brez ustreznega dovoljenja (glejte fotografije).

Med gradnjo bloka na križišču Langusove in Jamove ulice  so včasih zaprli celo cestišče Langusove ulice in samovoljno preusmerjali promet avtomobilov   ob južni strani Toscaninijevega parka, na katerem se igrajo otroci.

Na Jamovi pa so občasno zaprli celo pločnik in del cestišča in tam parkirali dva ogromna tovornjaka za beton (tako imenovane “hruške”) – glejte fotografije. Ko sem to sporočil na mestno redarstvo (po telefonu), so me tam vprašali, kakšne barve so tovornjaki. Iz tega sklepam, da je kontrola nepravilnega  parkiranja tovornjakov z betonskimi mešalniki (ter ogrožanja pešcev in voznikov) odvisna od  barve tovornjakov oz. od firme, ki je lastnica tovornjakov.  Center za izobraževanje, rehabilitacijo, inkluzijo in svetovanje za slepe in slabovidne (prej Zavod za slepo in slabovidno mladino) je lociran le nekaj 10 m stran od    gradbišča z ogromno gradbeno jamo na križišču Jamove in Langusove ceste.  Omenjeno gradbišče ni edino. Na drugi strani Toscaninijevega parka  so začeli graditi še en blok (“vila-blok” torej) in občasno blokirajo lokalni promet celo ob južni strani Toscaninijevega parka.

Rezultat  gradnje tako imenovanih “vila-blokov” na območju Kolezije in Mirja lahko vidite na spodnjih dveh fotografija dela “vila-blokov” na Hajdrihovi in Gundulićevi ulici.  Veliki betonski boksi s kantami za smeti so nadomestili prejšnje lepe ograje z  grmičevjem, rožami in drevesi.  Gre torej za degradacijo bivalnega okolja na način, ki ga lahko vidite v  nerazvitih državah  ali “banana” republikah (kot posledica nizke  kulture bivanja).  Cenena arhitektura (sicer dragih stanovanj)  tudi zmanjšuje  dolgoročno vrednost nepremičnin na Koleziji in Mirju.

dr. Aleš  Iglič in zaskrbljeni  ter brezpravni prebivalci  Kolezije/Mirja

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine