2.1 C
Ljubljana
četrtek, 18 aprila, 2024

EDUKA2: Krepitev čezmejnih vezi in sodelovanja

Takoj po velikonočnih praznikih sta v Miljah potekali dve delavnici, ki sta v okviru projekta EDUKA2 Čezmejno upravljanje izobraževanja namenjeni učencem predzadnjega razreda prvostopenjskih srednjih šol iz Italije in osnovnih šol iz Slovenije. Delavnici sodita v delovni sklop 3.1.2, ki nosi naslov Čezmejni razredi: skupne didaktične poti za šole čezmejnega območja.

Prvi čezmejni razred (s slovenskim učnim jezikom) sestavljajo učenci iz večstopenjske šole Sv. Jakob in osnovne šole Koper, drugega (z italijanskim učnim jezikom) pa učenci večstopenjske šole G. Lucio iz Milj in osnovne šole P. P. Vergerio il Vecchio iz Kopra.

Po Kopru so učenci spoznavali Milje. Vlogo vodiča so tokrat prevzeli miljski in šentjakobski srednješolci. Učenci obeh čezmejnih razredov so vsak v svojem jeziku začeli ogled na griču Starih Milj, kjer so lahko občudovali krasen razgled na tržaški zaliv z zasneženimi vrhovi Julijskih Alp in si v lepo urejenem parku ogledali ostanke nekaterih srednjeveških hiš in romansko baziliko Marijinega vnebovzetja. Po strmi poti sta se skupini nato napotili peš proti Miljam, kjer sta si med drugim ogledali velika in mala vrata, cerkev Sv. Frančiška, grad, Mandrač ter glavni trg z mestno hišo in s stolnico. Med ogledom so učenci zbirali slike, posnetke in podatke, ki jih bodo lahko dodelali in dopolnili v okviru učnih ur.

Na trgu Republike je učencem izrekla dobrodošlico županja Laura Marzi, sladoledar Cristiano pa jim je ponudil dober sladoled.

Delavnici sta se nadaljevali z lovom na zaklad »Skrivnostne Milje«, pri katerem je sodelovalo devet »mešanih« ekip. Učenci so morali najti in slikati arhitektonske značilnosti, opisane na posameznih lističih.

Delo v delavnicah je potekalo v najlepšem redu, kar je zasluga čezmejne delovne skupine, ki jo sestavljajo Renzo Fornasaro, Erika Junc, Robi Lena, Valentina Marchesan, Massimo Medeot, Martina Seražin Mohorčič in Norina Bogatec, ter Fiorelle Benčič. Vzdušje med učenci je bilo zelo konstruktivno, saj so ob odkrivanju miljskih posebnosti utrjevali prijateljske vezi.

Ideja o čezmejnih razredih je nastala iz prepričanja, da samo prek medosebnih odnosov z vrstniki sosednje države in z neposrednim spoznavanjem družbenih in naravnih okolij bližnjega območja lahko mladi razvijejo predstavo o čezmejnem prostoru kot celoviti in enoviti geografski enoti.

Cilj projekta EDUKA2, ki je sofinanciran v sklopu Programa Interreg V-A Italija-Slovenija 2014-2020 in iz sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj, je namreč krepitev čezmejnega sodelovanja na področju izobraževanja z razvijanjem enotnih didaktičnih orodij in izobraževalnih modelov.

Vodilni partner projekta je Slovenski raziskovalni inštitut (SLORI), partnerji pa so Inštitut za narodnostna vprašanja (INV), Societât Filologjiche Furlane, Univerza v Novi Gorici, Univerza Ca’Foscari v Benetkah in Univerza na Primorskem (Pedagoška Fakulteta).

SLORI

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine