5.9 C
Ljubljana
nedelja, 3 marca, 2024

Dr. Svebor Sečak: »Akademija za ples je edina ustanova v Sloveniji, ki ponuja terciarno izobrazbo na področju plesa«

Piše: Lea Kalc Furlanič

Bi radi v Sloveniji študirali in se na terciarni ravni izpopolnjevali v baletni oz. plesnih dejavnostih? Akademija za ples v sklopu univerze Alma Mater Europaea je pravi naslov.

Alma Mater Europaea je namreč v letih 2015/2016 prevzela samostojni visokošolski zavod Akademijo za ples v Ljubljani in prvič v zgodovini Slovenije razvila program Balet. Pogovarjali smo se z dekanom izr. prof. dr. Sveborjem Sečakom.

Gospod Sečak, kako bi na kratko predstavili Akademijo za ples?

Akademija za ples je edina ustanova v Sloveniji, ki ponuja terciarno izobrazbo na področju plesa. Glede na izkušnje pri ustanovitvi sorodnega študija baletne pedagogike in sodobnega plesa na Univerzi v Zagrebu ter bogate umetniške izkušnje in akademske izobrazbe me je prof. dr. Toplak, predsednik Alme Mater Europaea povabil, da pomagam izdelati načrt in program Akademije za ples, posebej za balet, in kasneje, da postanem eden od predavateljev ter dekan. Zgodovinski dan je bil, ko je Nacionalna agencija za kakovost v visokem šolstvu leta 2016 za sedem let akreditirala smer Balet na 1. bolonjski stopnji. Vse programe so nato reakreditirali v lanskem letu. Leta 2020 pa je akademija začela izvajati še akreditirani magistrski študijski program Študije plesnih umetnosti.

Zakaj v Sloveniji ni sorodnega izobraževalnega zavoda?

Slovenska država ni prepoznala pomembnosti akademske izobrazbe na področju plesa kot umetnosti, estetike in kulture v generičnem smislu. Plesna umetnost je zdavnaj prečkala nacionalne meje in se preoblikovala v resno mednarodno vejo umetnosti. Pomembno je, da odločevalci spoznajo, da bo Slovenija kot članica EU v obdobju globalizacije prav s terciarnim izobraževanjem na tem področju dosegla raven, ki so jo druge evropske države že dosegle.

Kako je razvrščen študijski program?

Imamo tri aktivne prvostopenjske smeri: balet, džez in sodobni ples, pripravili smo tudi programe za tekmovalne, družabne in urbane plese, na magistrskem študiju imamo tri smeri: Teorije plesnih umetnosti, Sodobne koreografske prakse in Plesno pedagogiko. Akademija ponuja pridobitev znanja in praktičnih veščin, ki so nujne za kakovostno, sistematično in varno poučevanje plesa v formalnem in neformalnem izobraževanju. Študentom se odpirajo priložnosti za vstop v profesionalni svet uprizoritvenih umetnosti.

Kdo so pravzaprav vaši študentje?

Na izvedbeno smer sodobnega plesa in džeza pridejo mladi plesalci, na balet se vpisujejo tudi starejši baletni umetniki, ki se v prehodnem obdobju želijo dokvalificirati za pedagoško dejavnost. To pomeni, da se k nam vpisujejo posamezniki, ki želijo postati akademsko izobraženi plesalci, koreografi, pedagogi, teoretiki ipd. Naše diplomante baleta lahko srečamo na najodgovornejših delovnih mestih – delajo kot baletni mojstri, pedagogi in plesalci v baletnih šolah in gledališčih. Večina naših študentk na programu sodobnega plesa in džeza deluje kot samozaposlene v kulturi ali so zaposlene v plesnih skupinah.

Zakaj je potreben znanstveni pristop k plesu?

Akademski znanstveni pristop ima izjemen pomen za razumevanje novih tendenc v plesnem izobraževanju, baletni umetnosti in plesu na splošno. Plesna umetnost se poučuje z več analitičnih perspektiv, ki presegajo osnovne plesne metodike, tehnične veščine in linearno zgodovino plesa ter zajemajo antropološke, filozofske, psihoanalitične, semiotične, družbenopolitične, feministične in spolne perspektive kot tudi kineziologijo, anatomijo in psihologijo v kontekstu varne prakse. Univerzitetna izobrazba za plesne in baletne pedagoge, ki delajo z otroki, bi morala biti obvezna, predvsem zaradi varne prakse. Tudi za plesalca, kritika in koreografa, ki poleg treningov želi več, so nujna tudi teoretična in kontekstualna znanja. Pomembno je okrepiti izobraževalno vertikalo plesne izobrazbe od vrtca do fakultete. Danes se ples poučuje ne samo kot umetniška forma, ampak kot raznolika kulturna praksa, ki se izvaja v različnih kontekstih. Ples je transnacionalna umetnost in danes v obdobju globalizacije obstajajo številne inovativne in hibridne umetniške plesne oblike ter sinteza žanrov, ki povezuje balet in sodobni ples z drugimi oblikami plesa iz različnih kultur. To je eden od razlogov, zakaj je potreben akademski, znanstveni pristop k plesnim študijam.

Sodelujete tudi s tujimi akademijami?

Sodelujemo z renomiranimi tujimi partnerji, kot so akademija Codarts iz Rotterdama, Univerza Antona Brucknerja Dunaj, Univerza za glasbo in umetnost Dunaj, Estonska umetniška akademija, Madžarska plesna akademija, Islandska umetniška univerza, Kazaška baletna akademija, ipd. Vpisujemo tudi tuje študent. Letos na naši Akademiji predava tudi 14 tujih predavateljev. Omogočamo tudi izmenjavo študentov Erasmus.

Izpostavljen stavek:

Akademski znanstveni pristop ima izjemen pomen za razumevanje novih tendenc v plesnem izobraževanju, baletni umetnosti in plesu na splošno.

 

 

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine