Piše: C. R.
Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je v družbi župana Mestne občine Ljubljana Zorana Jankovića, predsednika uprave OTP banke dr. Sandroja Csányija, generalnega direktorja Slovenskih železnic Dušana Mesa in podžupana Mestne občine Ljubljana predstavil projekt izgradnje Potniškega centra Ljubljana.
Kot je na predstavitvi poudaril minister Vrtovec se pri načrtovanju in izvedbi projekta držijo načela, da izvedejo projekt v najkrajšem možnem času, stroškovno učinkovito ter pregledno. “Preveč let je namreč preteklo od prvih napovedih prenove železniške in avtobusne postaje in ta trenutek nam ta dva objekta v Ljubljani res nista v ponos, zato si ne moremo privoščiti še dodatna leta nepotrebne zamude. Naj spomnim, da je Vlada RS izgradnjo Potniškega centra Ljubljana uvrstila med prednostne strateške projekte kar pomeni, da je glede na odločitev vlade o statusu prednostnih projektov investicija deležna hitrega postopka, ki bo zagotovil učinkovit in uspešen zaključek, vključno s pridobivanjem gradbenih dovoljenj, dokumentacije in upravnega odločanja. Ob tem pa moramo biti tudi kar se da stroškovno učinkoviti,” je dejal minister za infrastrukturo.
Po besedah ministra Vrtovca bodo vsi investitorji pri izvajanju naložbe samostojni, sodelovali pa bodo pri izvajanju gradnje in pridobivanju dovoljenj. 29. novembra se izteče rok za izdelavo celotne projektne dokumentacije. “V lanskem letu smo sklenili pogodbo za izdelavo projektne dokumentacije ter izdelali variantne rešitve na nivoju idejnih zasnov za nadgradnjo železniške postaje Ljubljana, letos pa bodo najkasneje do 29. avgusta zaključeni izvedbeni načrti za tirno infrastrukturo. V sredo bo oddana vloga za pridobitev gradbenega dovoljenja za javni železniški del Potniškega centra Ljubljane. Predvideno je, da bodo vsa potrebna gradbena dovoljenja pridobljena do konca leta 2022, projekt kot celota pa bo zaključen v letu 2025,” je še dejal minister Jernej Vrtovec.
Predsednik uprave OTP banke dr. Sandor Csány je poudaril, da pri tej investiciji gre za več kot samo za povrnitev sredstev, ki jih bo investitor vložil, saj so na ta projekt lahko ponosni. “Naš glavni cilj je pomembno prispevati k dobremu počutju ljudi, ki živijo, delajo, nakupujejo in se sproščajo v Emoniki, hkrati pa poskrbeti, da bo projekt okoljsko odgovoren in trajnosten,” je bil jasen dr. Csány.
Projekt obsega 3 dele:
– izgradnjo nove železniške postaje in pripadajoče tirne infrastrukture ter peronov – za gradnjo in financiranje je odgovorna Direkcija za infrastrukturo Republike Slovenije. Ocenjena vrednost znaša 111 milijonov evrov.
– Izgradnjo nove avtobusne postaje s parkirno hišo nad avtobusno postajo – investitor so Slovenske železnice. Ocenjena vrednost znaša 55 milijonov evrov.
– komercialni del, ki obsega trgovsko in zabaviščno središče, poslovno stavbo in hotel – investitor je družba Mendota Invest, ki jo je ustanovila madžarska OTP banka. Ocenjena vrednost komercialnega dela znaša približno 350 milijonov evrov.
Mestna občina Ljubljana bo razvijala javni del infrastrukture skladno z načrtom javne infrastrukture, ki se nanaša na sprejet prostorski načrt (zazidalni načrt) in financirala na podlagi plačila komunalnega prispevka s strani vsakega od investitorjev. Ocenjena vrednost znaša med 50 in 60 milijonov evrov.
Vir: Gov.si