Piše: Domen Mezeg (Nova24tv.si)
“Gre za Jankovićevo odiranje Ljubljančanov, da bo lahko delil denar svojim. Ljubljanske parkirnine so po mojih izkušnjah med najvišjimi v Evropi v primerljivih mestih,” je županovo namero komentiral mestni svetnik Aleš Primc.
Ljubljana ni le “najlepše mesto”, ampak postaja tudi najdražje! Na seji ljubljanskega mestnega sveta je bilo po poročanju komercialne TV govora tudi o višini parkirnin v prestolnici. Na seji je padel predlog za njihovo podražitev. Obenem bi se parkirnine po novem plačevalo tudi ob sobotah do 19. ure. V coni 1, torej v ožjem središču, bi namesto dosedanje 1,20 eur/uro, le-ta znašala 1,30 eur/uro. V coni 2 bi znašala 80 centov, v coni 3 pa 50 centov. Odločitev za dvig prihaja potem, ko je bil napovedan vstopni davek v mesto. Medtem ko je dandanes mobilnost ključna, Golobova vlada intenzivno dela na tem, da bi Slovencem otežila uporabo avtomobilov.
V Nacionalnem energetskem in podnebnem načrtu so namreč predvideli obdavčitev drugega avtomobila v gospodinjstvu, uvedbo plačljivosti vseh parkirišč, obdavčitev parkirišč v lasti podjetij, taksa za vstop z avtomobilom v Ljubljano in zmanjšanje dovoljene hitrosti v mestih na 30 kilometrov na uro. Dokumente je preučila Sekcija za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije in ugotovila, da predlagani ukrepi niso realni. Vlada bi ljudi rada prisilila v odrekanje avtomobilov, kar je povsem egoistično, glede na to da ima Slovenija največ prebivalstva na podeželju, kjer je mobilnost ključna. Še en dokaz več, da vlada stremi k centralizaciji in ji je za vse ostale prav malo mar.
Ob tem se sprašujemo, ali bo dvig pokojnin še ena “lopata zemlje” iz političnega groba, ki si ga pospešeno koplje šerif Zoran Janković. Zadnje čase njegov mandat vse bolj pretresajo protesti pod vodstvom Aleša Primca proti “drekovodu” in zaradi razpadanja zdravstvenega sistema. Mestna svetnica iz vrst SDS Maruša Babnik: “Dvig parkirnin je povezan z neuspehom glede vstopne takse za Ljubljano. Kot Ljubljančanka in kot vodja svetniške skupine SDS lahko povem, da smo absolutno proti dvigu teh cen. Zakaj bi Ljubljančanom ob vsej draginji še s tem oteževali življenje? Ni problem samega mestnega središča ali neposredne bližine, od koder ljudje lahko pridejo na katerokoli lokacijo.”
“Potrebno je gledati na vse Ljubljančane, ne le na socialno ogrožene in bogataše!”
Po njenem je težava za četrtne skupnosti, za katere ni ugodnega dostopa s potniškim prometom. Dober primer je četrtna skupnost Sostro. Ne zdi se ji etično, da bi imel nekdo iz te četrti ob razmeroma dolgotrajni vožnji (15—17 km), zaračunano še parkirnino. Zadeva je potemtakem problematična tudi za Ljubljančane same in ne le tiste, ki prihajajo od drugod. “Svetniki stranke SDS temu nasprotujemo! Ob vsej draginji, ki jo je Janković s 1. marcem neupravičeno še poglobil, sedaj dviguje tudi parkirnine, ki so že bile dvignjene pred dvema letoma.” Opozicija v mestnem svetu tega verjetno ne bo mogla zavreči, ker ima župan skupaj s Svobodo večino.
“Ljubljana postaja najdražje mesto. Janković bo temu sicer nasprotoval, rekoč da milijone evrov nameni za socialo, za šole, vrtce itd. In da se trudi … Vendar pa v Ljubljani ne živijo samo socialno ogroženi, za katere je razmeroma dobro poskrbljeno, za pripadnike delavskega razreda, ki imajo nižje dohodke, vendar delajo in niso socialno ogroženi, je pa dvig cen za takšne zadeve izjemno težaven, boleč … Draginja na vseh področjih … Potrebno je gledati na vse Ljubljančane, ne le na socialno ogrožene in bogataše, ki jih takšna stvar ne gane!” Borec za pravice otrok Aleš Primc: “Gre za Jankovićevo odiranje Ljubljančanov, da bo lahko delil denar svojim. Ljubljanske parkirnine so po mojih izkušnjah med najvišjimi v Evropi v primerljivih mestih!”