3.3 C
Ljubljana
sreda, 24 aprila, 2024

Novoletni koncert Dunajskih filharmonikov prvič s Christianom Thielemannom

Dunajski filharmoniki v domove po vsem svetu na današnji prvi dan novega leta že več desetletij vnesejo zapuščino glasbene dinastije Strauss in njenih sodobnikov. Tradiciji ostajajo zavezani tudi letos, ko bo za dirigentskim pultom koncerta, ki ga neposredno prenaša več držav, prvič stal priznani berlinski dirigent Christian Thielemann.

Matinejski koncert ostaja zavezan poklonu Straussovi dinastiji. Program bodo ponovno sestavljali valčki, polke in marši iz glasbene zapuščine omenjene avstrijske skladateljske rodbine in njenih sodobnikov, tokrat Carla Michaela Ziehrerja in Josefa Hellmesbergerja mlajšega. Spremljale ga bodo plesne koreografije Andreya Kaydanovskiya v izvedbi baletnih plesalcev Dunajske državne opere.

Prvi novoletni koncert s Straussovo glasbo so Dunajski filharmoniki izvedli na silvestrovo leta 1939, na prvi dan novega leta pa so ga prvič izvedli dve leti kasneje. S tem se je začela tradicija teh koncertov, čeprav je bil naziv “novoletni” prvič uradno uporabljen šele leta 1946. Letošnji bo 79. po vrsti, slišati pa ga bo mogoče v 95 državah na petih kontinentih. V Slovenijo ga bosta iz zlate dvorane dunajskega Musikvereina prenašala prvi program nacionalne televizije in tretji radijski program Ars.

Dunajski filharmoniki kot glasbeni veleposlaniki Avstrije s koncertom voščijo svetu v duhu upanja, prijateljstva in miru ter ob tem ponudijo muzikalno tehtno interpretacijo dunajske glasbene dediščine.

Za pultom se vrstijo najbolj priznani dirigenti, tokrat so vodstvo prvič zaupali nemškemu dirigentu Christianu Thielemannu, ki sicer z orkestrom sodeluje že od leta 2000. Nasledil bo italijanskega maestra Riccarda Mutija, ki je novoletni koncert lani vodil petič in po lastnih besedah morda tudi zadnjič.

Thielemann je na Visoki šoli za glasbo v rodnem Berlinu študiral violino in klavir, zasebno pa še dirigiranje in kompozicijo. Kariero je začel leta 1978 kot korepetitor v Nemški operi v Berlinu, bil je tudi asistent slavnega Herberta von Karajana. Deloval je po več manjših nemški gledališčih, dokler se ni leta 1997 vrnil v omenjeno berlinsko gledališče. V njem je položaj glasbenega direktorja opravljal do leta 2004, ko je enako mesto prevzel pri Münchenskih filharmonikih.

V Münchnu je odstopil leta 2011 zaradi spora z menedžmentom orkestra glede gostujočih dirigentov in programa. Leto kasneje je postal šef dirigent Saške državne kapele v Dresdnu, kjer so mu pogodbo podaljšali do leta 2024. S tem orkestrom je od leta 2013 odgovoren za salzburški Velikonočni festival, poleg tega redno dirigira na Bayreuthskem festivalu.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine