4.1 C
Ljubljana
sobota, 27 aprila, 2024

67. Ljubljana festival bo v teku vse do septembra

S prihodom poletja se je začel 67. Ljubljana Festival, ki vse do 5. septembra prinaša niz skoraj sto kulturno obarvanih večerov. Sinoči ga je odprla težko pričakovana izvedba opere Aida, v kateri so moči združili Festival Ljubljana, zbor in balet HNK Split, Orkester Slovenske filharmonije, zbor SNG Maribor, člani Orkestra Slovenske vojske in Policijskega orkestra ter 11 plemenitih lipicancev iz Kobilarne Lipica. Režijo je podpisal Dražen Siriščević, ki je Aido posebej priredil za osrednje ljubljansko prizorišče, pri čemer je izkoristil tudi glasbeni paviljon na robu parka Zvezda ter balkon ljubljanske univerze, ki ga je zasedla egipčanska sfinga. Otvoritve se je udeležilo več kot 6000 obiskovalcev in s stoječimi ovacijami pospremilo številno operno zasedbo, ki je pod taktirko Iva Lipanovića pričarala spektakularno vzdušje na Kongresnem trgu. V tednu, ki je pred nami, se bo našlo še marsikaj za plesne in glasbene sladokusce. V četrtek bo na sporedu zvezda flamenka María Pagés, ki se bo predstavila z najnovejšo koreografijo Oda času. V petek pa boste lahko izbirali med prijetnim koncertnim večerom v družbi Komornega orkestra iz Waidhofna ob Ybbsu in lahkotnim akustičnim druženjem z ikono slovenske kantavtorske scene, Tomažem Domiceljem.

 

Večer strastnega flamenka

Flamenko, ki ga ustvarja María Pagés, spaja preteklost in sedanjost. Svojo neizmerno nadarjenost je Sevillčanka, rojena leta 1963, kot mlada plesalka začela razvijati s profesionalnim plesnim ansamblom Antonio Gades, ki je deloval v Sevilli. Njena kariera mednarodno priznane plesalke in koreografinje se je začela leta 1990, ko je ustanovila svojo plesno družbo Compañio s sedežem v Madridu. Od takrat z velikim uspehom osvaja srca Špancev. Še bolj pa si je ugled utrdila v mednarodnem prostoru, kjer je lepoto tega andaluzijskega plesa približala številnim privržencem in ljubiteljem plesa. Njen osrednji ustvarjalni kredo izhaja iz natančnega preučevanja umetnosti plesa, ki šteje več kot šest stoletij. Oda času je koreografska predstava z elementi flamenka, ki govori o minljivosti in neskončnosti, o začasnosti in trajnosti. Je osebna izpoved o profesionalni in življenjski izkušnji in nedvomno portret zrele umetnice, ki lahko odkrito pogleda resnici v obraz. Njena interpretacija črpa iz filozofije Platona, ustvarjalnega kreda umetnikov, kot so Marguerite Yourcenar, Jorge Luis Borges, John Cage, Octavio Paz in Marcel Duchamp. Ostaja zvesta svojemu originalnemu in sodobnemu pristopu do flamenka z veliko odgovornostjo in občutljivostjo za kulturno zapuščino in sublimnost tradicije flamenka, iz katere črpa temeljne vzorce in tehnike – punteado, desplante ali pateo, zapateado ali taconeo. Pomembno vlogo v predstavi imajo igra svetlobe, izvirna glasba, mizanscena ter ritem, gibi in valovanje kot prispodobe časa.
(4. 7., Križanke)

Komorni orkester iz Waidhofna ob Ybbsu

Waidhofen ob Ybbsu, kraj v Spodnji Avstriji, se ponaša z bogato orkestrsko tradicijo, iz katere izhaja tudi leta 1973 ustanovljeni Komorni orkester Waidhofen an der Ybbs. Intenzivno umeščen v kulturno življenje okrožja že vrsto let skrbi za glasbeno izobraževanje mladih, iz njegovih vrst pa so izšli številni ugledni glasbeniki (denimo Rainer Küchl, Stefan Vladar, Paul Gulda, Tamás Varga …). Repertoar orkestra je širok, razvejen in raznovrsten ter sega od solističnih koncertov do simfoničnih del, od baročne glasbe do sodobnih kompozicij. V sodelovanju s pevskim zborom Cantores Dei Allhartsberg se pohvali tudi z izvedbami oratorijev in maš, poseben poudarek pa je na dediščini dinastije Strauss. Glasbeniki od leta 1985 poustvarjajo pod taktirko Wolfganga Sobotke, ki je od leta 2017 tudi predsednik avstrijskega parlamenta. V Slovenski filharmoniji se bodo predstavili z deli F. von Suppéja, R. Schumanna, Johanna in Josefa Straussa.
(5. 7., Križanke)

Ikona slovenske kantavtorske scene

Tomaž Domicelj se po enoletnem premoru vrača na že znano ljubljansko festivalsko prizorišče. S koncertom Akustika na novo nadaljuje zgodbo prejšnjih treh avtorskih koncertov, imenovanih Čista akustika. Domicelj, ki je lani zakoračil v osmo življenjsko desetletje, je v vrhunski vokalni, instrumentalni in ustvarjalni formi, kar dokazuje z najnovejšimi radijskimi in koncertnimi posnetki. Njegovo muziciranje na najrazličnejših akustičnih kitarah, petje in komentiranje bo dopolnil Zdenko Cotič – Coto, med glasbenimi kolegi znan kot slovenski Eric Clapton. Coto je sodeloval s številnimi pevci, pevkami in ansambli. Med njimi so Danilo Kocijančič, Tinkara Kovač, Massimo Savić, Janez Bončina – Benč, Rudi Bučar, Bazar, Halo … Pred desetletjem je izdal samostojni album, zadnjih 17 let je stalni član v skupini Jana Plestenjaka, vedno pogosteje pa se uveljavlja tudi kot skladatelj. »S Cotom prijateljujeva že 45 let,« je povedal Domicelj. »Tokrat pa bova prvič uradno sodelovala. Imava samo en problem – česa NE bova zaigrala. Akustika na novo bo namreč trajala le nekaj ur …«
(5. 7., Križanke)

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine