4.6 C
Ljubljana
sobota, 20 aprila, 2024

Pripravite se na zastoje – začela je obnova dolenjske avtoceste med Grosupljim in Višnjo Goro, obnovitvena dela tudi na gorenjski avtocesti

Na Dolenjski avtocesti je stekla obnova odseka med Grosupljim in Višnjo Goro prek višnjegorskega klanca v smeri proti Novem mestu. Pogodbena vrednost del na tem območju, kjer avtocesta poteka po trasi nekdanje glavne regionalne ceste, je 4,4 milijona evrov, obnova pa naj bi bila po napovedih zaključena do sredine novembra.

 

Na Darsu so navedli, da bodo obnovo vozišča na 6,2-kilometrskem odseku v skupnem nastopu izvedla podjetja CGP, Mapri proasfalt in PZG, rok izvedbe pa je 81 dni, kar pomeni, da bodo dela lahko zaključena predvidoma do uradnega začetka cestne zimske službe sredi novembra.

Dolenjska avtocesta se pri Grosupljem in Višnji Gori razcepi – odsek proti Ljubljani je urejen kot sodobna avtocesta, celo s tremi pasovi, medtem ko je odsek proti Novem mestu speljan po nekdanji glavni cesti Ljubljana-Novo mesto-Zagreb in ni urejen kot sodobna avtocesta, saj je razmeroma ozek, ovinkast in brez odstavnih pasov, zato je tudi hitrost omejena na 100 kilometrov na uro.

V okviru del bodo obnovili vozišče, medtem ko avtoceste širili ne bodo. To bi namreč terjalo precej večji in zahtevnejši projekt.

Promet bo med obnovitvenimi deli povečini urejen po zoženih voznih pasovih v vsako smer vožnje, po sistemu 2 + 1 + 1. V smeri proti Novem mestu je tako en pas urejen po drugi polovici avtoceste in je od drugih dveh pasov, kjer promet poteka v smeri Ljubljane, ločen z nizko betonsko varnostno ograjo. En pas je medtem urejen ob gradbišču, torej po desni polovici avtoceste oz. po smernem vozišču proti Novemu mestu, kjer potekajo obnovitvena dela.

Takšen režim je že nekaj dni, zato na območju občasno prihaja do zastojev.

Predvideno pa je tudi, da bo zoženi vozni pas v območju gradbišča, torej v smeri Novega mesta, ob koncih tedna, to pomeni od petka od 19. ure do ponedeljka do 13. ure, zaprt. Če bo v posamezni fazi izvedbe del to treba, bo tak režim tudi v delovnih dneh med 19. uro zvečer in 13. uro naslednjega dne, kar pomeni zunaj prometne konice.

Vseeno pa na Darsu priznavajo, da je v terminu, ko bo promet proti Novemu mestu urejen samo po enem pasu, predvsem v primeru povečanega prometnega toka občasno mogoče pričakovati zastoje. Proti Ljubljani bosta medtem vseskozi dva začasna prometna pasova, tudi ob popolni zapori odseka proti Novem mestu pa bo za voznike iz smeri Ljubljane urejen izvoz za Višnjo Goro.

Na Darsu sicer poudarjajo, da želijo s takšno ureditvijo prometa med obnovitvenimi deli glede na dane razmere zagotoviti čim večjo pretočnost prometa. Voznike pozivajo, da pozorno spremljajo prometno signalizacijo, upoštevajo hitrostne omejitve, varnostno razdaljo, vozijo strpno in bodo še posebej pozorni na delavce na območju avtocestnega delovišča, saj nesreča v delovni zapori lahko povzroči dolge zastoje.

Obnovitvena dela na tem odseku dolenjske avtoceste so bila sicer predvidena že za letošnjo pomlad, a so na javnem razpisu za izvajalca del, ki je bil objavljen lani jeseni, po pojasnilih Darsa vsi štirje ponudniki presegli v razpisu omejeno vrednost del. Zato so šli v upravljalcu avtocest v nov razpisni postopek, ki je bil zaključen poleti.

Na gorenjski avtocesti pa se to jesen obetajo obsežna sanacijska dela, tako na odseku med Kranjem in Brezjami kot na območju Jesenic. Pripravljalna dela že potekajo, zato morajo biti vozniki pozorni na spremenjen prometni režim. Posebno pozornost pa bo od njih terjalo tudi razširjeno krožišče na Primskovem v Kranju.

Rekonstrukcija krožišča Primskovo, ki predstavlja enega najbolj obremenjenih cestni odsekov v kranjski mestni občini in kjer v prometnih konicah prihaja do večkilometrskih zastojev, se v teh dneh zaključuje. Prihajajoči konec tedna bo krožišče zaradi asfaltiranja popolnoma zaprto, potem pa naj bi promet po njem nemoteno stekel.

V primerjavi s prejšnjim krožiščem se bistveno spreminja prometna ureditev, ki bo vsaj na začetku zahtevala nekaj več zbranosti pri voznikih in pravočasno razvrstitev na pravi prometni pas, po katerem bodo prevozili krožišče. Menjave prometnih pasov znotraj krožišča namreč ne bodo možne in na tem tipu krožišča s fizično ločenimi pasovi tudi niso dovoljene, je v današnji izjavi medijem v Kranju povedal Simon Sušanj s Policijske uprave Kranj.

Hkrati z zaključnimi deli na krožišču Primskovo že potekajo priprave na obsežnejša dela na gorenjski avtocesti. Med priključkoma Kranj vzhod in Brezje proti Karavankam bodo preplastili devet kilometrov vozišča. Obnovljeni bodo tudi izvozi z avtoceste in uvozi nanjo iz smeri Ljubljane proti Karavankam na priključkih Kranj zahod in Naklo ter štirje kraki razcepa Podtabor.

Med obnovitvenimi deli, ki naj bi stekla najpozneje 2. septembra, bo promet urejen po dveh zoženih pasovih v vsako smer vožnje. Ključno pa bo spremljati prometno signalizacijo in se pravočasno razvrstiti na pravilni prometni pas, ker ga potem ne bo več mogoče menjati. Kdor bo zapeljal mimo priključka Kranj zahod po levem pasu, se z avtoceste ne bo mogel izključiti vse do priključka Brezje, kar je okoli 14 kilometrov od vstopa v delovno zaporo, je opozoril vodja Darsove izpostave na Podtaboru Milomir Dejanović.

Zaradi obnove bodo potrebne tudi popolne zapore priključka Kranj zahod v smeri Karavank, in sicer predvidoma med 9. in 30. septembrom in v isti smeri tudi priključka Naklo, predvidoma med 1. in 7. oktobrom. Na razcepu Podtabor pa so predvidene večinoma delne zapore in občasno nekajdnevne popolne zapore posameznega uvoznega ali izvoznega kraka.

Istočasno so se že začela tudi pripravljalna dela za sanacijo viaduktov Podmežakla 1 in 2 na avtocestnem odseku med priključkoma Lipce in Hrušica v obeh smereh. Po pripravljalnih delih bodo stekla gradbena dela na smernem vozišču avtoceste proti Karavankam. Promet bo med obnovitvenimi deli urejen po drugi polovici avtoceste dvosmerno, po enem pasu v vsako smer vožnje.

Dela na obseg odsekih bo izvajala Gorenjska gradbena družba, končana pa naj bi bila še pred zimo. Dela od Kranja do Brezij bodo stala 5,75 milijona evrov, na območju Jesenic pa 1,1 milijona evrov brez davka na dodano vrednost.

Kot je pojasnil Dejanović, bodo na Hrušici prenovili diletacije, ki so stare že več kot 20 let. Odsek od Kranja do Brezij pa je star 19 oziroma 17 let. “V tem času na tem delu ni bilo nobenih obnov, razen na viaduktu Tržiška Bistrica, kjer se je diletacija menjala že na začetku,” je nujnosti del povedal Dejanović.

Večjih zastojev na gorenjski avtocesti Dejanović zaradi del ne pričakuje, prihaja pa do zastojev ta teden, ko se vzpostavljajo zapore. V času spremenjenih prometnih režimov in zaprtih avtocestnih priključkov, ko bo promet speljan po vzporednih cestah, policisti med vozniki pričakujejo nekaj slabe volje in neučakanosti.

Voznike pozivajo, naj upoštevajo prometna pravila, saj bo tako promet bolj tekoč in ne bo prihajalo do prometnih nesreč, ki ustvarjajo dodatne zastoje. Policisti bodo v kritičnih urah na terenu spremljali promet in poskušali zagotavljati maksimalno pretočnost.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine