13.4 C
Ljubljana
petek, 29 marca, 2024

Namerno stekel pred vozilo na nujni vožnji in se za las izognil hudi nesreči

Gorenjski prometni policisti so podlagi prijave Gasilsko reševalne službe Kranj ta teden preverjali nezaslišano dejanje pešca, ki je v nedeljo zvečer okoli 21.17 na Polici pri Naklem na nujni interventni vožnji pri rdeči luči na semaforju za pešce nenadoma stekel pred gasilsko vozilo in čez cesto.

Domnevnega kršitelja – gre za odraslo osebo – so prometni policisti izsledili v sredo in proti njemu vodijo prekrškovni postopek.

Iz posnetka je razvidno, da v ravnanju osebe ne gre za napako, ampak za namerno dejanje in izzivanje usode, saj oseba na eni strani ceste najprej nekaj časa čaka na gasilsko vozilo, ki se mu približuje s sireno in modrimi lučmi, potem pa nenadoma steče pred vozilo in čez cesto. Gasilsko vozilo je imelo v svoji smeri vožnje zeleno luč na semaforju, pešec pa rdečo in bi se moral ustaviti že zaradi tega. Še bolj zastrašujoče pa je, da je bil v trenutkih pred nevarnim in nenadnim dejanjem na temnem delu v počepu skrit za prometno signalizacijo.

Situacijo je voznik gasilskega vozila obvladal, saj je pešca pravočasno opazil in se pred njim ustavil. Samo zato je lahko preprečil nesrečo. Voznik je o dogodku policistom povedal: »Peljali smo se proti križišču. V daljavi sem opazil temno senco in nekaj skritega za prometnim znakom. Zato sem stopnjo pazljivosti še povečal in še dobro da sem jo, saj je pešec nekaj metrov pred našim prihodom na križišče nenadoma stekel na cesto in mimo nas. Z močnim zaviranjem sem preprečil nesrečo. Zgrožen sem. Nisem pričakoval take objestnosti. Česa takega še nisem doživel.«

Do dogodka so kritični vsi vpleteni. Policisti so ogled posnetka pospremili z besedami, da gre za nezaslišano, izredno neodgovorno ter nespoštljivo obnašanje in pravijo: »Kdor ne spoštuje voznikov na nujni vožnji, naj jih vsaj ne ovira pri nudenju pomoči drugim!«

Zelo kritičen je bil tudi vodja gasilske operative Andraž Šifrer, ki je o dogodku povedal: »Praktično dnevno smo napoteni na zelo stresne dogodke, ki vsakemu posredovalcu pustijo nek grob pečat. Pazimo, da ne peljemo prehitro in da tudi sami ne povzročimo nesreče ali ogrožanja. Potem pa nas preseneti še tak dogodek in nesprejemljivo ravnanje osebe. To je vredno vsakega obsojanja. Želimo si da do tovrstnih dogodkov v bodoče nebi več prihajalo.«

Pešec je v dejanju dobesedno izzival hudo nesrečo. Na vozišču se je namerno pojavil nenadoma in nepričakovano, čez cesto pa je stekel pri rdeči luči za pešce in pred gasilskim vozilom na nujni vožnji. Ko je pešec opravil svoj »izziv« se je glede na zbrane podatke s še eno osebo, ki ga je čakala na nasprotni strani ceste, zelo ignorantsko smejal in veselil.

Gorenjski policisti in gorenjske reševalne službe (brez NMP) so lansko leto opravile več kot 2.500 nujnih voženj, kjer so se do prihoda na mesto dogodka praviloma uporabljali posebni svetlobni znaki vozil s prednostjo. Gorenjski policisti so opravili približno 1.000 takih voženj, kranjski poklicni gasilci pa okoli 500.

Kljub visoki številki interventnih voženj so prometne nesreče vozil s prednostjo zelo redke. Kranjski poklicni gasilci lani niso bili udeleženi v prometnih nesrečah na nujnih vožnjah, gorenjskih policisti pa v dveh manjših. V enem primeru je bilo poškodovano samo policijsko vozilo, ki se je drugemu vozilu umikalo na pločnik, v drugem primeru pa sta policijsko in drugo vozilo trčili z vzvratnimi ogledali.

V vseh primerih teh voženj je šlo za situacije, kjer je bilo ogroženo življenje, zdravje ali premoženje večje vrednosti, za požare, huda kazniva dejanja ali kjer je grozila nevarnost. Policisti, gasilci in reševalci so namreč tisti, ki želijo čim hitreje in varno priti na kraj dogodka z enim samim namenom in ta je, da lahko nekomu pomagajo. V nekaterih primerih štejejo sekunde.

Vozniki med vsako nujno vožnjo obravnavajo mnogo informacij, ki jih dobivajo od napotitvenih služb (112, 113), iz okolice, prometa, predvidevati morajo ravnanja udeležencev itd. Vse to je treba sproti vrednoti in se med vožnjo tudi že pripravljati na intervencijo, saj ni vedno povsem jasno, kaj in kako zahtevna situacija jih čaka na kraju. Zato je že sam prihod na kraj, ki je sicer šele prva stvar v postopku obravnave intervencije, vedno zelo odgovorno in razmeroma stresno početje, vendar ga ti vozniki zaradi varnosti drugih znajo obvladati do te mere, da se svojimi dejanji v največji možni meri poskušajo izogniti povzročanju še večjih nevarnosti. In ravno zato pri takih dogodkih ni in ne sme biti nobenega prostora za motnje in še dodaten stres, kakršnega je povzročil izpostavljen objesten pešec.

Policisti in gasilci se za varno vožnjo z vozili s prednostjo dodatno usposabljajo in izpopolnjujejo. Vsaka nujna vožnja je zelo zahtevna in zahteva posebno zbranost, izkušnje in veliko predvidevanja. Zato si želimo, da bi vsi udeleženci razumeli, da modra luč pomeni nekaj nujnega in neodložljivega ter da bi se po tem tudi dosledno ravnali. Posebni svetlobni in zvočni znaki na vozilu s prednostjo so:
– najmanj dve posebni opozorilni svetilki, ki oddajata svetlobo modre barve (v nadaljnjem besedilu: modra svetilka). Ne glede na to določbo se sme za zagotavljanje prednosti na vozilih policije brez policijskih oznak izjemoma uporabljati samo ena modra svetilka. Ta svetlobni znak se sme na teh vozilih uporabiti tudi za opozarjanje na nesrečo, zgostitev prometa ali druge okoliščine, ki predstavljajo nevarnost za udeležence cestnega prometa;
– zvočni znak spreminjajoče se frekvence (sirena).

Vsak udeleženec mora omogočiti neovirano vožnjo mimo za taka vozila.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine