10.5 C
Ljubljana
četrtek, 28 marca, 2024

Nova pridobitev stare navade-ne gre vedno skupaj!?

Piše: Vane T. Costa

V mestnem središču so pred nekaj tedni začeli urejati kolesarske povezave, ki bodo kolesarjem omogočile varno kolesarjenje. Trajnostna mobilnost je naša prihodnost. in varnost. Za čistejši zrak in prijaznejše okolje je potrebno iz starega mestnega jedra postopoma umakniti čim več motornega prometa in spremeniti naše navade in miselnost. Zaradi ureditve kolesarskih povezav smo morali ukiniti nekaj parkirnih mest. V modri coni, kjer je bilo prej 444 parkirnih mest, je ukinjenih 24, v II. coni, kjer je bilo 2579 parkirnih mest, pa so jih doslej ukinili 16. Skupno torej je ukinjenih 40 parkirnih mest ali 1,3 odstotka. Še vedno je torej na voljo 2579 parkirnih mest in dve garažni hiši. Ta trenutek kar se številke »izgubljenih« parkirnih mest tiče, mesto in meščani in vsi ki imajo potrebe po zadrževanju v mestu iz različnih razlogov, ne izgubijo skorajda nič, razen dosedanje komoditete parkirati »centimeter« stran od mesta opravka.

Ukinitev nekaterih parkirnih mest v strogem središču mesta je bilo v projektu Urejanje mreže kolesarskih povezav v Mestni občini Celje ves čas predvidena.

Nekateri težko sprejmejo, saj so bili do zdaj navajeni tudi v mestu parkirati čim bliže našemu cilju. Toda, če želimo imeti čistejše okolja, bomo morali spremeniti tudi svoje navade.

Z malo volje in truda lahko postopoma spremenimo našo miselnost in se v službo, v šolo ali v trgovino namesto z avtom odpravimo peš, s kolesom, Cele-busom ali drugimi alternativnimi oblikami mobilnosti. Ne gre za to, da se povsem odpovemo uporabi avtomobila, ker to ni mogoče. Pomembno je, da se zmanjša število nepotrebnih kratkih voženj, ki jih ljudje vsakodnevno opravijo z avtom. Ko se bo tako daleč naučeno kombinirati osebne prevoze z javnimi, bo narejen pomemben korak k trajnostni mobilnosti, ki je cenejša, prijazna okolju in seveda bolj zdrava.

Parkirna mesta še vedno v zadostnem številu

Iskanje praznih parkirnih prostorov v centru mesta že zdaj povzroča zastoje in slabo voljo, tu in tam celo glasno godrnjanje tistih, ki so do včeraj bili vajeni in navajeni drugače. Zato si občini na različne načine prizadevajo, da bi občane spodbudili k trajnostni mobilnosti. Tiste, ki prihajajo z avtomobili, usmerjajo na večja parkirišča in v garažne hiše, kjer se vedno dobi kakšno prazno parkirno mesto. Poleg parkirne hiše Glazija imamo v Celju tudi Parkirno hišo Celeia Park, ki ima vedno dovolj prostih parkirnih mest. Parkiranje v Celeia Parku je finančno ugodno, lokacija pa je dobra, saj je do starega mestnega jedra samo dve do tri minute hoje.

Parkirati se da tudi na parkiriščih na Vrunčevi ulici, pri Železniški postaji, na Miklošičevi ulici, Aškerčevi ulici, v Mestnem parku, na območju sistema vozlišča P&R na Ulici XIV. divizije in na parkirišču Spodnji grad.

Za vse tiste, ki otroke vozijo v Glasbeno šolo Celje, bodo v kratkem v bližini šole preuredili dve odstavni bočni niši, kjer bodo lahko starši za kratek čas ustavili avto, da bodo otroci

lahko varno izstopili.. Lepo urejeno sprehajalno pešpot ob Savinjskem nabrežju med tema lokacijama bomo zaključili v naslednjih dneh. Varnejše »dostavno mesto« za oddajo otrok smo že uredili na Vodnikovi ulici pri III. osnovni šoli.

Premikamo se pametno, premikamo se koristno. Premaknimo nekaj tudi v glavi

Spremembe je treba sprejeti z razumevanjem, te spremembe so nujne potrebne, če se želimo kot družba razvijati v pravo smer. Zaradi kolesarskih povezav smo doslej v središču mesta res izgubili nekaj parkirnih mest, vendar bomo naredili vse, kar je v naši moči, da bomo še v naprej urejali infrastrukturo, ki občanom omogoča okolju prijaznejše oblike mobilnosti.

Trajnostno mobilnost bo spodbujena tudi z uvajanjem novih tehnologij oziroma s tehnološko naprednimi rešitvami. S projektom Upravljanje mobilnosti v Mestni občini Celje bo tehnološko nadgrajena vzpostavitev trajnostno naravnane prometne infrastrukture (KolesCE, Celebus, Park&Ride, ureditev Gubčeve in Lilekove ulice, mreža kolesarskih povezav). V sklopu investicije bo kupljena ustrezna strojna oprema, prav tako bo vzpostavljena programska oprema ter izdelana spletna in mobilna aplikacija. Na vpadnicah bodo nameščene velike usmerjevalne in velike interaktivne table, da bodo občani že na vseh glavnih vpadnicah pridobili informacije o zasedenosti parkirišč. Enake informacije bodo dostopne tudi na spletni strani in v mobilni aplikaciji. Cilj je manj motoriziranega prometa v starem mestnem jedru in postopno spreminjanje potovalnih navad ljudi. Da se.

Premikajmo se pametno za čistejši zrak v mestu, boljšemu zdravju in daljšemu življenju.

Vsekakor vredno odpovedovanja če se gre za naše zdravje in dobro počutje, mar ne?

Vane T. Costa je publicist in novinar.

 

 

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine