14.9 C
Ljubljana
sobota, 1 oktobra, 2022

Pet milijonov evrov davkoplačevalskega denarja reviji smetarskega tajkuna

 

Piše: Domen Mezeg, Nova 24TV

Revija Reporter velja za del propagandnega aparata medijsko-smetarskega imperija Martina Odlazka, enako kot “neodvisni” portal Necenzurirano. Bojan Požar tokrat poroča o parazitiranju Reporterja na davkoplačevalskih seskih. V vseh teh letih naj bi skupno počrpal skoraj pet milijonov evrov. Gre za medij, ki bi moral, po vseh tržnih zakonitostih, že zdavnaj propasti. Posamična naklada je namreč prodana v manj kot 800 izvodih. Primer Reporterja pa razgalja širšo prakso spornega financiranja Odlazkove propagande. 

Po poročanju Požareporta Reporter velja za “revijo laži”, namenjeno “posebnim diskreditacijam”. Te pa se obilno financirajo iz davkoplačevalskih žepov in je v posredni lasti smetarskega tajkuna Martina Odlazka preko družinske članice Tare Miklić. Odlazek je bil sicer že pravnomočno obsojen, revijo pa je prevzel leta 2016. Seznam za diskreditacije pa sestavljajo politična, poslovna in medijska omrežja, povezana s smetarsko mafijo. Prav tako ni skrivnost, da Odlazek svoj propagandni aparat dejansko celo “posoja”, tako političnim strankam kot tudi posameznikom.

Za boljše razumevanje celotne zgodbe se je potrebno nekoliko vrniti v preteklost. Ob tem gre izpostaviti zasebnega svetovalca Marjana Šarca Damirja Črnčeca. Že v času Šarčeve vlade je Črnčec, deloval kot državni funkcionar za področje nacionalne varnosti, danes pa deluje na obrambnem ministrstvu in ima tesne odnose s premierjem Robertom Golobom. Skrivaj sestankujeta. Je tudi bivši sošolec odgovornega urednika Reporterja Silvestra Šurle, in naj bi iz ozadja vplival na vsebino številnih prispevkov, zlasti preko novinarja Igorja Kršinarja. Pa se vrnimo k Odlazku.

Ta je zadnji dve leti vlade Janeza Janše, zlasti pa tekom zadnje volilne kampanje najprej stavil na Aleksandra ČeferinainTomaža Vesela, saj ju je videl v vlogi premierja. Slednji se je po koncu mandata na Računskem sodišču pri Odlazku tudi zaposlil. Naposled je odločno podprl tudi finalno izbran novi obraz tranzicijske levice – Roberta Goloba. Pri podpori Golobu ni odlašal, saj je bila njegova zmaga ključna za preživetje Odlazkovega poslovnega imperija s pomočjo vlade in davkoplačevalcev. Znano je, da so novinarji smetarskega imperija vodili predvolilne okrogle mize, kjer je elektro oligarh najavljal svojo veliko vrnitev v politične vode.

Celo šaljivca Denisa Avdića so “vpregli” v propagandni aparat

Zadnji dve leti je celoten Odlazkov propagandni aparat deloval uglašeno, tako tabloidi kot tudi radijske postaje. Pod krinko novic se je poslušalcem, denimo na Radio 1, bralo prispevke Necenzurirano, denimo novinar Denis Avdić. Slednji je preko noči postal politični propagandist, se norčeval iz Janševe vlade, medtem ko sta se z Golobom med oddajo prijazno tikala. Sedaj pa je Odlazek Golobu že izstavil račune za volilno kampanjo. Kot prvo pričakuje vrnitev svojega nekdanjega ključnega podjetja Salomon d. o. o., ki je trenutno, še ne pravnomočno, že v celoti v lasti države (preko slabe banke).

Gre za zamudno sodbo, zato je za vrnitev malo možnosti, zato pa finančni minister Klemen Boštjančič in novi predsednik upravnega odbora DUTB Žiga Debeljak, pospešeno iščeta rešitev zagate na način, da ne bi bila preveč očitno nezakonita. Obenem Odlazek pričakuje nadaljevanje proračunskega financiranja svojega medijskega aparata, saj bi ta brez državnega denarja hitro propadel. Samo v primeru Reporterja gre za skoraj vrtoglavih pet milijonov evrov. Toliko javnega denarja je bilo počrpano, bolj ali manj neposredno, preostala finančna sredstva pa skoti druge kanale in druga povezana podjetja.

Reporter Media nima niti enega zaposlenega: Vsi delajo preko invalidskega podjetja Salomon

Spomnimo: Odlazek je Reporterja prevzel preko podjetja Reporter Media, 100-odstotna slamnata lastnica pa je Tara Milikić, poznana tudi kot zasebna partnerica Odlazkovega sina Nejca. Odlazek je od nekdanjega lastnika Boštjana Krefta (Prava smer d. o. o.) izplačal okoli 100 tisočakov, obenem pa naj bi vnovčil okrog 250 tisočakov terjatev, ki naj bi jih Kreft dolgoval smetarskemu tajkunu za tisk revije. Tako je Reporter postal del smetarskega imperija, revija pa preko izdajatelja, to je družbe Reporter Media in lastniških povezav tako posredno, kotu tudi neposredno pridobil malo manj kot 4,5 milijona evrov javnih sredstev.

Prejemki iz proračunskih sredstev, Reporter Media. (Foto: Ebonitete, posnetek zaslona)

V času izdajanja s strani Kreftove družbe pa je iz proračuna počrpal že dobrih 424 tisočakov. Največ finančnih sredstev, je revija doslej pridobila od kulturnega ministrstva (neposredno okrog 230 tisočakov). Višek pokvarjenosti novinarjev Reporterja pa je, da histerično napadajo celo medije, ki so iz istega naslova, torej kulturnega ministrstva, na podlagi javnih razpisov, prejeli tudi 10-krat nižji znesek javnih finančnih sredstev. Nadvse zanimivo je tudi to, da Reporter Media nima nobenega zaposlenega, ker so vsi zaposleni preko invalidskega podjetja Salomon, družbo, ki jo že leta bogato sofinanciramo davkoplačevalci.

Brez javnih sredstev bi že zdavnaj propadel: Prodana naklada tiskane revije znaša 800 izvodov

Bi pa moralo biti poslovanje revije še posebej zanimivo za FURS. Podjetje letno namreč pridela med 800 in 900 tisoč evrov prihodkov, nima pa enega zaposlenega. Obenem skoraj ves denar, ki ga podjetje prejme, ponikne preko stroškov za material, blago in storitve. Brez obilnega javnega financiranja, bi Reporter že davno propadel. Prodana naklada tiskane revije naj bi znašala približno 800 izvodov, prodajo spletnih člankov pa so že pred časom ukinili, saj naj jih nihče ne bi bil pripravljen plačati.

 

 

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine