2.5 C
Ljubljana
sobota, 27 aprila, 2024

V novi številki Demokracije preberite:: Klicni center 114 »za zagotavljanje informacij« je brez vsakršnih informacij

Piše: Tanja Brkić

Vlada je vzpostavila klicni center za obnovo po poplavah, ki je začel delovati 6. septembra. A ključnih informacij tam ne boste dobili.

Premier Robert Golob je v enem od osrednjih medijev samozavestno napovedal vzpostavitev klicnega centra na številki 114, ki bi žrtvam poplav ponudil vse ključne informacije tako glede psihosocialne pomoči kot tudi glede obrazcev, ki jih je treba izpolniti za denarna povračila.

Po velikih obljubah aktualne vlade, da bo pomoč prišla pravočasno in do vseh, so ljudje še danes brez obljubljene pomoči, predvideni datumi nakazil pa se stalno prestavljajo. Eno od ključnih vprašanj, če ne kar najbolj ključno, ki ljudi zanima, je, »kdaj bo denarna pomoč nakazana«. Klicni center, ki bi moral znati na to odgovoriti, »o tem nima podatka«. Ne o tem, ne o čemerkoli drugem. Prav ste slišali, klicni center 114, ki bi ljudem moral dati vse odgovore, odgovorov preprosto nima. O tem smo se prepričali sami.

Vlada je vzpostavila klicni center za obnovo po poplavah, delovati je začel 6. septembra. Nad delovanjem centra po besedah premierja Roberta Goloba bedi Andrej Šter, dolgoletni vodja konzularnega sektorja zunanjega ministrstva. Premier Golob je samozavestno javno obljubil, da bo vzpostavljeni klicni center vsem ljudem, prizadetim v poplavah, ponudil vse ključne informacije tako glede psihosocialne pomoči kot tudi glede obrazcev, ki jih je treba izpolniti za denarna povračila. Kako učinkovit je omenjeni klicni center in ali ljudje zares lahko izvejo vse ključne informacije v tem trenutku, smo preverili, ugotovitve pa so nas pustile brez besed. Pričakovali smo, da bomo ob klicu na številko izvedeli vse ključne informacije in dobili vse odgovore na nujna vprašanja o tem, kaj lahko žrtve poplav pričakujejo in kdaj jim bo obljubljena pomoč izplačana, vendar nam na niti eno samo vprašanje niso znali odgovoriti, češ da »teh podatkov nimajo« in da si vse lahko preberemo na spletni strani.

Želeli so me odsloviti, češ da si vse lahko preberem na spletni strani in da podatkov o izplačilih nimajo

»Pozdravljeni, poklicali ste brezplačno telefonsko številko, na kateri vam nudimo aktualne informacije o obnovi po poplavah 2023,« se je oglasilo avtomatizirano sporočilo ob klicu na 114. Po več kot minuti čakanja na odziv se je na drugi strani oglasila telefonistka in me vprašala, kako mi lahko pomaga. Povedala sem ji, da sem bila poplavljena in da me zanimajo vse informacije v zvezi s pomočjo in druge morebitne informacije, ki so še na voljo. »Kaj vas zanima, katera smer? Ste bila poplavljena?« me je vprašala. Povedala sem ji, da mi je poplavilo vse v stanovanju in da me zanima, kaj mi pripada od pomoči in kdaj jo lahko pričakujem. Telefonistka je ponovila moje besede in mi dejala, da imam možnost izredne pomoči kot solidarnostne pomoči, in me napotila na spletno stran, češ da imam tam vse informacije in napotke za ukrepe v poplavah.

Čeprav so tam po njenih besedah vse informacije, sem želela izvedeti več, zato sem ji dejala, da sem že podala vlogo za izredno socialno pomoč na center za socialno delo, zdaj me pa zanima, kdaj bo pomoč dodeljena. Na CSD so namreč dejali, da čakajo na sprejetje interventnega zakona, a je ta že bil sprejet, pomoči pa še kar niso bile izplačane. »Hm, kdaj pa bo? Kdaj bodo pomoči?« je vprašala nekoga od sodelavcev. »Na centru za socialno delo ste oddali vlogo?« me je še enkrat vprašala. Ko sem ji pritrdila, me je še enkrat vprašala isto in mi povedala, da je rok do 31. 12. 2023. Še enkrat sem ji ponovila, da sem to vlogo že oddala in da me zanima, kdaj bo pomoč izplačana, saj na izplačilo čakam že slab mesec, pa mi je odgovorila: »Ja, kdaj pa bo, pa nimamo podatka, edino če vaša vprašanja posredujem naprej.« Poudarila sem, da je zadeva problematična, ker je sanacija prostora obvezna, sploh ker prihaja zima, in da v stanovanju ne morem bivati, dokler se ne sanira. »Nič, bom dala vaša vprašanja kar naprej, ker jaz tega ne vem točno, bom si zapisala, dala v sistem, kdaj bo pomoč, vas zanima?« Ker me je zanimalo, kako je s povračilom stroškov začasnega bivanja drugje, sem jo vprašala, ali kaj ve o tem. Odgovorila mi je, da ne ve in da bo tudi to vprašanje posredovala naprej.

Celoten članek preberite v reviji Demokracija!

Tednik Demokracija – Pravica vedeti več!

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine