11.8 C
Ljubljana
petek, 3 maja, 2024

V novi številki Demokracije preberite intervju z dr. Ivanom Štuhecem: »Cerkev na Slovenskem se je znašla pod Damoklejevim mečem dveh problemov, finančnega zloma mariborske nadškofije in spolnih škandalov«

 Piše: Metod Berlec 

 S teologom prof. dr. Ivanom Štuhecem smo se pogovarjali o stanju v slovenski in vesoljni Cerkvi ter političnem dogajanju v Sloveniji. 

DEMOKRACIJA: Gospod Štuhec, za nami je največji krščanski praznik velika noč. Kako ga sami vsako leto doživljate? 

Štuhec: Velikonočno tridnevje vsebuje celotno dramo človeške zgodovine in ljudi kot posameznikov. To je izjemen povzetek vsega, kar se nam dogaja. Skozi veliko noč, ki ima toliko arhetipskega v sebi kot noben drugi praznik, lahko vedno znova razumemo in razlagamo vsakokratno konkretno situacijo, v kateri smo kot družba ali kot posamezniki. Drama našega bivanja pa dobi v Kristusovem vstajenju tudi odgovor na vprašanje o našem začetku in naši prihodnosti. Poglabljanje v velikonočne dogodke je poglabljanje v človeško in božjo eksistenco hkrati. To je praznik človeške in božje identitete. Sovpadanje med obema je tako izjemno, da lahko samo strmiš in rečeš: to je res razodetje! 

DEMOKRACIJA: Kaj je po vaše glavno sporočilo velike noči za današnji postmoderni čas? 

Štuhec: Oh, vaše vprašanje bi sedaj zahtevalo celo teološko razpravo, ki bi bila še kako aktualna in tudi mogoča. Izpostavil bom samo en vidik. V našem času si oblastniki, ki prihajajo na oblast sicer po sistemu volitev, domišljajo, da lahko odločajo o vsem, tudi o najbolj temeljnih vprašanjih našega življenja, kot je njegov začetek in konec. Demokratična večina jim te pristojnosti ne daje, ker niso bogovi, so samo upravljavci skupnega dobrega. Ko trčijo na vprašanja, ki zadevajo življenje in smrt, kot je vojna, splav in evtanazija, bi o tem ne smeli odločati s preglasovanjem, z demokratično večino. Ta demokratična večina se lahko podobno moti, kot se je motila množica, ki je kričala »Križaj ga!« Ti oblastniki se obnašajo popolnoma enako kot veliki duhovnik in Pilat v Jezusovem procesu. Mislijo, da lahko odločajo o življenju in smrti človeka. Te pristojnosti nimajo, ker niso Bog. Ko pa si jo jemljejo, ponavljajo točno to, o čemer govori pripoved o Adamu in Evi. Teološko rečemo temu izvirni greh. Njegova vsebina je v tem, da si človek prilašča to, česar ni sam ustvaril in kar je domena Stvarnika. 

Celoten intervju si lahko preberete v novi številki Demokracije.

Tednik Demokracija – pravica vedeti več!

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine