3.8 C
Ljubljana
petek, 19 aprila, 2024

Ustvarjanje javnega mnenja: Anketarji v usta položijo besede, ki jih želijo slišati

Mnenjske agencije naj bi zgolj pridobivale javno mnenje, a v javnosti je globoko zakoreninjeno prepričanje, da ga pogosto tudi ustvarjajo. Tokrat temu potrjujejo tudi sama vprašanja, ki jih je svojim anketirancem postavljala javnomnenjska agencija Ninamedia. Nekatera od vprašanja namreč izrecno vodijo vprašanega do odgovorov.

Neko splošno pravilo pri izpraševanju javnega mnenja je, da naj bo vprašanje, kar se da preprosto, da je pridobljeno mnenje res mnenje, ki ga je izrazil vprašani in ne mnenje, do katerega je prišel vprašani zaradi načina, kako je bilo postavljeno vprašanje.

Pri Ninamediji so tokrat prekoračili mejo dobrega okusa, saj nekatera od vprašanj vodijo vprašanega do odgovora, ki bi si ga Ninamedia želela.

Ninamedia ustvarja javno mnenje

“Ali ste seznanjeni, da je predsednica nadzornega sveta Uradnega lista Irena Prijović vložila prijavo na nadzorni svet Uradnega lista, Slovenski državni holding in Komisijo za preprečevanje korupcije zaradi očitkov o “brutalnem” lobiranju generalnega sekretarja LMŠ Braneta Kralja v primeru posredovanja pri imenovanju direktorja Uradnega lista?”, se je glasilo eno od vprašanj anketirancem, ki so sodelovali v Ninamedijini raziskavi javnega mnenja.

vir: Ninamedijin vprašalnik

Ponujeni odgovori so bili da, ne in ne vem. A problem je že z vprašanjem, ki insinuira, da je Prijovićeva pretiravala. To tezo potrdi naslednje vprašanje.

“Ali se vam zdi prav, da generalni sekretar LMŠ Brane Kralj, ne glede na to, da gre v tem primeru za besedo proti besedi in da očitki niso dokazljivi, ne bo več opravljal funkcije generalnega sekretarja LMŠ?” se je glasilo naslednje vprašanje. Insinuacija, ki se skriva za vprašanjem je, da Prijovićeva laže. Da tako ali drugače ni mogoče ugotoviti, kdo govori resnico ter bi zaradi tega morali verjeti Kralju. To je sporno iz več kot enega razloga.

Ničesar krivi Šarec

Namreč za poskusom ustvarjanja javnega mnenja se skuša preko sklicevanja na javnost Prijovićevo, ki je dejansko opravila svojo nalogo in poskus vplivanja pri postopku imenovanja direktorja Uradnega lista prijavila nadzornemu svetu prikazati kot lažnivko. Še več, insinuacija, ki se skriva v vprašanju je, da si je vse to izmislila, kratek konec pa je potegnil Kralj.

vir: Ninamedijin vprašalnik

Potem, ko so že skozi dva vprašanja poskrbeli za očrnitev Prijovićeve v očeh anketiranih ter realtivizaciji Kraljeve krivde, pa pride še češnja na vrhu torte v obliki hvalnice premierju Marjanu Šarcu in njegovim visokim standardom.

vir: Ninamedijin vprašalnik

“Ali menite, da je predsednik vlade Marjan Šarec s tem obdržal visoke standarde prevzemanja politične odgovornosti, ko so bili že vidno pri menjavi nekaterih ministrov in poslanca?” Šarec ni prevzel nikakršne odgovornosti, temveč je pod metaforični avtobus vrgel ravno svojega generalnega sekretarja. Kajti kdorkoli verjame, da sam predsednik LMŠ ni bil obveščen o lobiranju za Igorja Šoltesa, je primeren da na južnrm polu od pingvinov kupuje sneg.

Ostala vprašanja, ki so se dotikala dopolnilnega zavarovanja in samooskrbi Slovenije z električno energijo so komaj kaj boljša. Pričujoča Ninamediina vprašanja kažejo, da se agencija ne ukvarja z raziskovanje javnega mnenja, temveč z njegovim ustvarjanjem.

Rihard Orel

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine