7.5 C
Ljubljana
nedelja, 18 aprila, 2021

Soavtor študije o medijih sociolog Borut Rončević o patetičnih navedbah Mirovnega inštituta: “Brez strahovitega pritiska diktatorske vlade bi bilo 95 % medijev proti vladi in ne le 80 %”

Piše: Domen Mezeg (Nova24tv)

“Politični pritisk na medije posebej osupljiv v Sloveniji.” Po oceni Mirovnega inštituta… Brez strahovitega pritiska diktatorske vlade bi bilo 95 % medijev proti vladi in ne le 80 %,” se je sociolog in soavtor študije o medijski krajini v Sloveniji Borut Rončević odzval na zavajajoč zapis Mirovnega inštituta o pritiskih na medije.

V določenih slovenskih medijih so včeraj objavili t. i. “Poročilo nevladnih organizacij” v skladu s katerimi naj bil bil ‘Politični pritisk na medije posebej osupljiv v Sloveniji’. V Evropskem parlamentu naj bi namreč potekala razprava glede ogrožanja medijske svobode na Poljskem, Madžarskem in v Sloveniji. Ob tem je včeraj kar 19 mednarodnih nevladnih organizacij in združenj, ki se ukvarjajo s področjem medijev in človekovih pravic EU pozvalo, da odločno ukrepa z namenom zaščite “neodvisnega novinarstva”, v že omenjenih treh državah. Ena izmed tovrstnih mednarodnih nevladnih organizacij Civil Liberties Union for Europe (Liberties) pa v svojem poročilu še navaja, da obstaja močan politični pritisk ne medijsko sfero, zlasti na Poljskem, na Madžarskem ter v Sloveniji, kjer naj bi bil naravnost osupljiv.

Takšno poročilo je seveda povsem razumljivo z ozirom na to, da gre za ekstremno levičarsko organizacijo, ki jo med drugim preko svoje Open Society Foundations financira tudi zloglasni špekulant George Soros, ki ima prste vmes tudi pri Mirovnem inštituti. V zadnjem času, k nam uvaža portal N1 in se nadeja, da bo kmalu zagnal še istoimensko televizijo, kakršne že perejo možgane, milijonom prebivalcem območja nekdanje Jugoslavije. Za Sorosa bo “umazano” delo opravil njegov varovanec Dragan Šolak, ki mu je Soros “humanitarno” doniral prvih deset milijonov zagonskega kapitala in si je z umazanimi posli do danes ustvaril premoženje v vrednosti 1,22 milijarde evrov. Nek podoben domač projekt v režiji špekulanta je tudi portal Pod črto, imenovan tudi spletni “Gestapo”, katerega vodja Anže Voh Boštic je od špekulanta prejel enoletno štipendijo v vrednosti 40 tisoč dolarjev. Mamljivo.

Nevladno organizacijo Civil Liberties Union for Europe (Liberties) financira finančni špekulant George Soros. (Foto: liberties)

Vsekakor se gre strinjati z navedbami Civil Liberties Union for Europe (Liberties), da obstaja močan politični pritisk na medijsko sfero, vendar je ta v režiji tranzicijske levice, ki jo Soros na vse kriplje podpira, saj je njegov namen podpirati vse, ki zvesto pomagajo pri razgradnji vsega kar je povezano z narodom, izročilom in družinskimi vrednotami, predvsem pa želi odstraniti vse politike s hrbtenico kot je Janez Janša, ker so zmožni udariti po mizi in takšnim nenasitnim, pogoltnim vlagateljem kot je Soros enostavno “natakniti nagobčnik” oziroma jim “pokazati vrata”, če se malce lepše izrazimo. Znano je tudi, da Soros odločne državnike imenuje za “diktatorje”, saj v resnici preprečujejo, da bi imela (njegova) globoka država še večjo moč kot jo že ima.

Janša je Sorosu povedal v obraz, da njegov “umazan denar” Evropi zgolj škoduje
Šibko uradno politiko namreč spremlja toliko močnejša vzporedna, neuradna, “močvirska”, ki se hinavsko udinja za raznimi “nevladnimi organizaciji”, s podnapisi – kriptopolitičnimi strankami. In razumljivo je, da ob Janši Soros dobi cmok v želodcu. Za ribarjenje v kalnih vodah je mnogo bolj prikladna tranzicijska levica, s katero se dobro razume že desetletja dolgo. V nadaljevanju, režimski informativni portal 24ur še navaja, da “V Sloveniji novinarjem redno grozijo, novinarke označujejo za “prostitutke”, novinarji pa se zatekajo k samocenzuri kot k sredstvu za zaščito pred takšnimi napadi.” Skratka “tapravi” novinarji so zaščitena vrsta, ki jim nihče ne sme ničesar reči, niti kritizirati njihovo neprofesionalno delo, sicer je to že grožnja in napad. Vsaka kritika, tudi takšna malce bolj hudomušna, je dojeta kot napad na “neizvoljeno” vejo oblasti, srž sporočila kritike pa nekritično prezrt.

 

Prav tako v povedi ni navedbe o dejanskih lastniškim deležih v medijih oziroma o tem, kdo dejansko gospoduje nad njimi. Je pa res, da je pri nekaterih do vlade kronično kritičnih medijih lastništvo, zaradi njihove (namerne) nepreglednosti, seveda težko ugotoviti. A vse poti vodijo do velikih medijskih baronov kot je Martin Odlazek, s svojo Media24. Prav tako zapisa ne pospremi kakšna temeljita analiza dnevnega poročanja medijev, kot jo je v zadnjem času naredil družbeno-politični komentator Tomaž Štih, znan kot Libertarec ali kot so jo naročili na Ministrstvu za kulturo in jasno kaže nagib na levo. Tvezenje o “samocenzuri” je, ne le smešno, ampak bizarno. “Vlade z avtoritarnimi težnjami na Madžarskem, Poljskem in v Sloveniji so sicer pandemijo uporabile kot izgovor za nadaljnjo slabitev demokratičnih standardov, ugotavlja Liberties,” nadaljujejo z zavajajočimi navedbami pri nevladni (kriptopolitični) organizaciji.

V zapisu Liberties gre zaznati prepričanje, da je “policija represija”, in da je koronavirus mit
O kakšnem indeksu demokratičnosti seveda ne duha ne sluha, sploh pa ne o tem, da se je v obdobju Janševih vlad demokracija pri nas krepila, v času levih pa slabila in dosegla dno z vladami premierjev Mira Cerarja ter Marjana Šarca. “Omejitve svobode združevanja so se po navedbah poročila zaostrile, na primer v Bolgariji, Nemčiji, na Madžarskem, Irskem in v Sloveniji. Oviranje zbiranja in samovoljno pridržanje protestnikov sta vse bolj zaskrbljujoč trend v številnih državah, vključno s Francijo, Bolgarijo, Hrvaško, Poljsko, Španijo in Slovenijo, še navaja poročilo.” Ja, “policija je represija” bi navedeno lahko prevedli v metelkovsko-rogovski oziroma anarholevičarski žargon, obenem pa pritrdili še vsem teoretikom zarot, da je virus izmišljen in da epidemije ni.

Države, kot so Madžarska, Poljska in Slovenija, so izkoristile pandemijo, da bi okrepile svojo oblast in omejile kritiko vlade.” Vsaka kritika, ki je konstruktivna in katere namen ni zgolj rušenje demokratično izvoljene oblasti, je zaželena in potrebna. “Za Slovenijo je poročilo na 14 straneh pripravil slovenski Mirovni inštitut.” Kdo pa drug? Še ena domača lovka hobotnice, ki sliši na ime Soros. Ob tem pa se pojavlja tudi vprašanje ali je v ozadju zamera in želja po nagajanju zaradi namere po začasni izselitvi zastonjkarskih nevladnikov iz prostorov na Metelkovi v Ljubljani, kjer kraljuje prav ta inštitut, eno izmed najvidnejših trobil t. i. “odprte družbe”.

Tranzicijsko medijsko okolje je skrajno sovražno naravnano do vlade in premirja
“Glavne ugotovitve so, da medijsko okolje postaja vedno bolj sovražno, zanj pa so značilne tudi vse večje grožnje neodvisnosti regulatornega organa, pomanjkljiva preglednost lastništva medijev in pritisk vlade na nacionalno tiskovno agencijo. Položaj STA je po navedbah v poročilu razlog za zaskrbljenost, dodajajo pa, da je sedanja vlada tiskovni agenciji prekinila financiranje, da bi pritisnila na njeno vodstvo in redakcijo.” Tranzicijsko medijsko okolje je res vse bolj sovražno do vlade in premierja. Prav danes smo že poročali o nedavni ugrabitvi Javne RTV s strani dveh jugodiplomatov – Iva Vajgla in Romana Kirna, ki sta v Studiu City tvezila grozljive bedastoče, kar bi si človek utegnil razložiti zgolj tako, da ju že daje demenca, ali pa sta samo hudobna. V zvezi s “pomanjkanjem pregleda lastništva medijev” so Sorosevi verjetno mislili portal Necenzurirano.

Finančni špekulant George Soros in zadnji šef partije Milan Kučan (vir: twitter)

“Pritisk vlade na STA” pa jim je verjetno prišepnil kar direktor Bojan Veselinovič, sicer lakaj tranzicijske levice, ki ne želi vladi izročiti dokumentov, ki jih je po zakonu dolžan, obenem pa parazitira na račun svojih sodelavcev, odpušča na smrt bolne zaposlene, ki se ne strinjajo z njegovo ideološko doktrino, kar je že zrelo za sodni pregon itd.  “Ključno vlogo za zaščito vladavine prava in demokracije ima po navedbah Liberties prav EU, zato so Evropsko komisijo pozvali, naj razširi obseg revizij, poda jasna priporočila za posamezne države, uveljavi sankcije proti državam, ki škodujejo vladavini prava, ter po potrebi sproži ustrezne postopke pred sodiščem,” še navajajo pri nevladni organizaciji, kjer se gredo dežurnega miličnika in jih najbrž “iskreno skrbi” za to, da bodo ljudje živeli v zdravih demokracijah.

Javna RTV je absurdno ukrivljena na levo: dober primer je skrajno pristranska oddaja Studio City
Soros bi v slogu tako osovraženih diktatorjev, sam diktiral kako naj se posamezne države vedejo. Časi tovariške kritike in sodnih procesov za sovražnike (globalnega) sistema so mimo, zato se pojavlja vprašanje ali gre Sorosu v resnici za “pravno” ali pa bolj za “partijsko” državo. “Posledice so jasne. Neodvisno novinarstvo je ogroženo, kot še nikoli doslej, ko vladi izkrivljata in preoblikujeta medijski trg v svojo korist. To pa ima škodljive posledice za medijsko svobodo in demokracijo v Evropi. Podoben razvoj dogodkov je zdaj mogoče opaziti tudi v Sloveniji, kjer vlada pod vodstvom SDS napada javne medije in neti sovraštvo do kritičnih novinarjev.” Verjetno so želeli napisati od tranzicijske levice in z njo povezanih tajkunov “odvisno novinarstvo”.

Oddaja Studio City na javni RTV, voditelj Marcel Štefančič mlajši. (Foto: Posnetek zaslona)

Če bi se v tej nevladni organizaciji kdaj pa kdaj ustavili pri nas in si pogledali kako deluje slovenski medijski prostor, bi ugotovili, da je naravnost absurdno ukrivljen na levo, in da se ga tranzicija iz enopartijskega sistema v demokracijo, ni nikdar zares dotaknila. A kot kaže, “ukrivljeno” dojemajo kot “ravno”. Zapravljeno priložnost skuša popraviti aktualna vlada, zlasti v povezavi z Javno RTV, ki jo plačujemo vsi davkoplačevalci in je zavezana k nepristranskosti. Prav zato je ob strahotnih nebulozah, zaradi katerih boli glava – “da vlada pod vodstvom SDS napada javne medije” nepotrebno še karkoli dodati. Zanimivo je tudi, da razkrinkavanje laži uslužnih tranzicijskih novinarjev, nevladna organizacija razume kot “netenje sovraštva do kritičnih novinarjev”, ob čemer ne gre niti izgubljati besed, da številni slovenski novinarji sploh ne razumejo besedne zveze “konstruktivna kritika”, ker bruhanje laži, to absolutno ni.

Družbeno-političnega komentatorja Rončevića pa smo povprašali za dodatna pojasnila situacije: “To stališče Mirovnega inštituta je popolnoma nerealistična ocena stanja na področju medijev v Sloveniji in ne zdrži nikakršne empirične presoje in kritične refleksije. Poudariti je potrebno, da ne gre za rezultat ustrezno izvedenega dela kredibilnih raziskovalcev iz inštituta, ampak za delo akademskih aktivistov, ki zlorabljajo besedo inštitut in svoje akademske titule, da bi svojim stališčem dali večjo težo. Mislim, da bi bilo na tem področju potrebno izobraziti tudi medije oziroma novinarje, da bi znali ločiti zrnje od plevela.”

“Trenutno imamo opravka z absurdno situacijo, ko en dan precej kredibilna študija Freedom House objavi rezultate, po katerih je Slovenija ena najbolj svobodnih in demokratičnih držav na svetu, že naslednji dan pa izvemo, da smo tako rekoč v diktaturi, da vlada pritiska na novinarje, da živijo v strahu in osebni stiski, ki jih sili v samocenzuro. Malce cinično bi pripomnil, da objave novinarjev na spletnih socialnih omrežjih ne razkrivajo kakega strahu. Ravno obratno, zelo aktivistično in bojevito so razpoloženi. Tudi njihovo delo je tako, rezultati naše študije so glede tega neizprosni. V 10 najbolj obiskanih spletnih medijih, ki pokrivajo veliko večino tega prostora, 77 % tega prostora pokrivajo mediji, v katerih prevladujejo protivladna sporočila. 21 % tega prostora je uravnoteženega, v 2 % pa prevladujejo provladna sporočila.”

Zadnje novice

Sorodne vsebine