6.2 C
Ljubljana
sreda, 24 aprila, 2024

Prve ovadbe zaradi oškodovanja javnih sredstev UKC Maribor že na tožilstvu. Bo sledila ovadba tudi zoper Vojka Flisa, zdaj županskega kandidata Gibanja Svoboda?

Piše: Gal Kovač (Nova24tv.si)

Bivši direktor UKC Maribor Vojko Flis, ki danes kandidira za župana Maribora, je v času svojega vodenja UKC Maribor podpisoval različne dodatke za plačila storitev čiščenja, zaradi katerih je UKC Maribor ovadil dva zaposlena delavca, ne pa tudi Flisa kot odgovorne osebe.

Čeprav Vojko Flis ob izteku svojega štiriletnega mandata direktorja ter napovedi odhoda iz UKC Maribor razlogov »sporazumne odpovedi pogodbe o zaposlitvi« ni javno pojasnil, so se začele v javnosti kmalu pojavljati informacije o številnih nepravilnostih, ki naj bi se dogajale med njegovim vodenjem UKC Maribor. Flis, ki je bil pred tem predstojnik oddelka za žilno kirurgijo na kliniki za kirurgijo, je bil za direktorja imenovan junija 2017. Danes se mora kot kandidat Gibanja Svoboda za župana mesta Maribor ponovno soočati s številnimi obtožbami o spornih poslovnih odločitvah, finančnih nepravilnostih, celo korupciji. Ali bo ob nameravani odločitvi novega vodstva UKC Maribor, da sporni posli dobijo tudi sodni epilog, pred sodišče šel tudi Flis, bo kmalu pokazal razplet ovadbe, ki je romala na Specializirano državno tožilstvo junija letos.

Prve ovadbe že na tožilstvu, a zgolj za direktorju podrejene zaposlene

UKC Maribor je 3. junija 2022 podal na Specializirano državno tožilstvo RS naznanitev suma storitve kaznivega dejanja nevestnega dela v službi in oškodovanja javnih sredstev zoper mag. Karin Jurše in mag. Borisa Petreja. Ovadba se nanaša na domnevne nepravilnosti pri plačevanju storitev podjetja MIV Servis d.o.o., s katerim je UKC Maribor leta 2018 sklenil pogodbo o čiščenju prostorov. Pogodba je predvidevala možnost uskladitve cen v primeru spremenjenih okoliščin (npr. zakonskega dviga minimalne plače), s čemer naj bi se odpravila nevarnosti, da se izvajalec storitve znajde v finančnih težavah zaradi zakonskih sprememb, ki jih ni bilo mogoče predvideti ob pripravi ponudbe izvajalca in na katere ni bilo moč vplivati med izvajanjem storitve. Pogodba je torej omogočala spreminjanje oziroma višanje cen storitev in sprejemanje kasnejših dodatkov na podlagi predlogov izvajalca za višje cene. Novo vodstvo UKC Maribor je ocenilo, da je pri tem prišlo do kršenja zakonodaje s področja javnih naročil ter do preplačil storitev čiščenja v znesku 22.254,80 evrov neto (preplačilo računov za štiri mesece v letu 2018), 10.931,46 evrov po sklenjenem dodatku od 1. 1. 2020 in 43.725,84 evrov neto v letu 2022. Za nezakonitosti naj bi bila odgovorna tedanja vodja v službi za nabavo nemedicinskega materiala in storitev in kasneje pomočnica direktorja za nabavo mag. Karin Jurše ter vodja nabave nezdravstvenega materiala mag. Boris Petre.

Kandidat za župana Občine Maribor Vojko Flis (Vir: zajem zaslona, Facebook)

Pravica do obveščenosti o kazenskih postopkih kandidatov za župana

Kar je pri celotni zadevi nenavadno, je, da novo vodstvo UKC Maribor, njegov direktor je po odhodu Vojka Flisa postal prof. dr. Anton Crnjac, ni podalo suma storitve kaznivega dejanja tudi za bivšega direktorja Flisa. Zaposlena delavca nista bila pristojna za samostojno odločanje o povišanju cen storitev čiščenja, ampak so bili v ta proces odločanja in za preverjanje upravičenosti zahtevkov izvajalca vključeni tudi drugi, vključno z direktorjem Flisom. Prav bivši direktor je namreč kot odgovorna oseba sklenil in podpisoval vse dodatke k pogodbi na osnovi predlogov za povišanje cen, ki jih je podajal izvajalec, podjetje MIV Servis. Zato bo moralo vodstvo UKC Maribor javnosti pojasniti, zakaj niso podali naznanila kaznivega dejanja nezakonite porabe javnih sredstev v korist podjetja MIV Servis tudi za odgovorno osebo, torej zoper bivšega direktorja UKC Maribor Vojka Flisa, temveč želijo vso odgovornost prevaliti na podrejene. Direktor je namreč tisti, ki je neposredno odgovoren za zakonitost vseh sklenjenih poslov. Svoje bo moral pojasniti tudi Vojko Flis, ki prav te dni začenja svojo kampanjo za župana mesta Maribor. Volivci imajo namreč še pred volitvami pravico vedeti, ali je kandidat za župana v kazenskih ali predkazenskih postopkih oziroma mu grozijo kazenske ovadbe, še posebej če se te nanašajo na tako občutljivo temo, kot je nezakonita poraba javnih sredstev.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine