Obvezna registracija mopedov za državljane predstavlja nepremostljive administrativne ovire in zaplete ter nepotrebne stroške.
Na današnjem nadaljevanju septembrske seje DZ bodo poslanke in poslanci med drugim obravnavali predlog poslanske skupine SDS glede ukinitve nesmiselne obvezne registracije mopedov. Z njim želimo odpraviti nepremostljive administrativne ovire in zaplete, ki jih je pred državljane postavila zakonska obveznost registracije mopedov, sprejeta v času vlade Mira Cerarja.
V praksi tako sprejeti zakon postavlja lastnike koles z motorjem pred skoraj nerešljive težave. Številni za svoje kolo z motorjem, ki so ga kupili pred deset in več leti, nimajo nobenega potrdila o lastništvu in druge dokumentacije, lastništvo pa morajo dokazovati v zapletenem in dolgotrajnem ugotovitvenem postopku. Dejstvo je, da se pri starejših mopedih zna zaplesti tudi pri mejni hitrosti, ki je 25 km na uro. Nekatera kolesa s pomožnim motorjem, ki jih vozniki zaženejo s pomočjo pedal, so dejansko hitrejša od 25 kilometrov na uro – ne da bi bila kadar koli predelana. Ker gre za starejše mopede enostavna elektronska blokada motorja pri njih ni mogoča, je pa mogoče nastaviti uplinjač ali prenos pogona na jermenu oziroma verigi. Toda nato se pojavlja vprašanje homologacije, saj moped ne bo več skladen s svojo prvotno izvedbo. Lastnik se sicer lahko odloči, da bo moped registriral kot kolo z motorjem, vendar bo moral s kolesarskih stez na cesto, kjer pa bo bistveno počasnejši od vseh drugih in bo s tem predstavljal oviro na cestišču ter ogrožal sebe in varnost drugih vozil.
Obveznost registracije mopedov za posameznike predstavlja tudi precejšnje finančne obveznosti. Prvi problem nastopi že pri homologaciji. Veliko lastnikov teh vozil homologacije ni urejalo, saj do spremembe zakonodaje, tega »papirja« niso potrebovali. Danes je prvo vprašanje, ko nekdo želi registrirati moped, kje imajo homologacijsko potrdilo. Stroški ureditve tega potrdila so približno 65 evrov ob pogoju, seveda, da imajo lastniki mopedov vsa ustrezna potrdila, ki pa jih pogosto nimajo. V nadaljevanju so stroški prve registracije približno 100 evrov (registracija, zavarovanje, registrska tablica, tehnični pregled), vsako naslednje leto pa približno 40 evrov.
Kot navedeno, s predlagano novelo želimo državljane razbremeniti nepremostljivih ovir in zapletov ter finančnih bremen, ki jih je s sprejemom zakona povzročila vlada Mira Cerarja.
Vabljeni k spremljanju neposrednega prenosa seje na TV Slovenija 3 od 9. ure dalje!