Piše: J. M. (Moja Dolenjska)
Vlada Roberta Goloba spreminja prioritete izvajanja investicij, med temi je tudi posodobitev železniških tirov za Dolenjsko in Belo krajino. Od Ivančne Gorice dalje nameravajo v prihodnjih letih posodabljati zgolj postajališča (postaje) ob progi in še to zgolj nekatere do Birčne vasi.
Ostali lahko na vse pozabijo.
Poslanec Franci Kepa je ministrici za infrastrukturo Alenki Bratušek na seji državnega zbora zastavil vprašanje glede železniške proge od Ivančne Gorice do Novega mesta in naprej do Bele krajine.
Želel je odgovore na vprašanja, kdaj bo v državni prostorski načrt umeščena dolenjska proga, kdaj bo narejeno kaj za umestitev dvotirne železniške proge naprej od Ivančne Gorice do Trebnjega in dalje do Novega mesta in Bele krajine.
Spomnil je na namere prejšnje vlade pod vodstvom Janeza Janše, da bo elektrificirana dvotirnost proge podaljšana do Novega mesta in nato dalje proti Beli krajini. Namero o tem so podpisali tudi dolenjski in belokranjski župani. Kepa je bil kritičen tudi do tega, da je vlada Roberta Goloba v z rebalansom proračuna za leto 2023 za železnice namenila 11 milijonov evrov manj kot je bilo to prvotno namenjeno.
Alenka Bratušek pa je v odgovoru na poslančevo vprašanje govorila predvsem o posodobitvah postajališč, to je prioriteta zdajšnje vlade. Nadgradnja postajališč je predvidena v Škofljici, Žalni in Višnji Gori. Zgrajeno bo menda tudi novo železniško postajališče Ljubljana Rudnik (leta 2024), v Škofljici pa v letih 2025 in 2026.
Na odseku Ivančna Gorica – Novo mesto (do Birčne vasi) je predvidena nadgradnja (posodobitev) železniških postaj v Radohovi vasi, Velikem Gabru, Veliki Loki, Trebnjem, Mirni Peči, Novem mestu (Bršljin) in Birčni vasi. V Novem mestu je predvidena tudi gradnja nove železniške postaje, kjer bi zgradili potniški center Novo mesto in uredili nivojsko križanje v Bršljinu. Za navedeno je v teku priprava projektne dokumentacije, “ko bo dokumentacija urejena, bi se lahko realizacija zgodila tam nekje v letu 2026”, je povedala Alenka Bratušek.
Kaj pa Novo mesto – Metlika?
Na tem območju so bile preučene potrebe in izdelane osnovne strokovne podlage, je dejala. Za vzpostavitev železniških povezav Dolenjske in Bele krajine je v pripravi razpisna dokumentacija za izdelavo strokovnih podlag za preučitev vzpostavitev povezave. V tej nalogi “bodo preučene možnosti implementacije železniških povezav s sosednjo Hrvaško”.
Bratuškova je tako govorila zgolj o dvotirnosti (posodobitvi) železniške proge od Ljubljane do Ivančne gorice in o ureditvi nekaterih postajališč (postaj) ob t. i. dolenjski progi, vendar le do Novega mesta.
“Verjetno bo enkrat, v nadaljevanju, tudi dvotirnost naprej,” je dejala. Slednje pomeni, da posodobitve železniških tirov od Ivančne Gorice do Metlike in meje s Hrvaško, vlada Roberta Goloba ne načrtuje. V prejšnji vladi je bilo to zelo drugače.