0.4 C
Ljubljana
ponedeljek, 23 decembra, 2024

Poslanka Jelka Godec o ukinitvi Urada za centralno evidenco cen: Ministrova poteza je nehigienična, njegove izjave pa neiskrene

Piše: Tanja Brkić (Nova24TV.si)

Odločitev nove vlade za ukinitev Zakona o javnem naročanju v zdravstvu je razočarala zdravnike Zdravstvo.si, saj menijo, da je poteza nove vlade korak nazaj v smer korupcije in dogovorne ekonomije dobaviteljev v slovenskem državnem zdravstvu. Ker gre za izjemno aktualno in odmevno zadevo že dlje časa, vse od obravnave interventnega zakona v državnem zboru, smo o tem za pridobitev najbolj kvalitetnih informacij povprašali vodjo poslanske skupine SDS Jelko Godec, ki meni, da je minister za zdravje potegnil nehigienično potezo, ter da njegove navedbe niso iskrene. Spregovorila je tudi o korupcijskem tveganju, ki ga predstavljaja Aleš Šabeder. 

Vezano na torkov intervju na POP TV, kjer sta o ukinitvi vsebine novele Zakona o javnem naročanju govorila minister za zdravje Danijel Bešić Loredan in zdravnik iz skupine Zdravstvo.si dr. Marko Noč, smo za komentar povprašali vodjo poslanske skupine SDS in nekdanjo predsednico preiskovalne komisije glede nabav medicinske opreme Jelko Godec. Prepričana je, da so navedbe ministra za zdravje neiskrene in da bo poteza prestavljanja dolžnosti zagotavljanja referenčnih cen pod okrilje ministrstva za zdravje nehigienična.

Vodja poslanske skupine SDS je uvodoma v intervjuju opozorila na lažno izjavo spletnega portala 24ur.com, kjer je navedeno: “Ministrstvo za zdravje je v času Janševe vlade, 13. januarja, ukinilo sprejeto novelo zakona o javnem naročanju, ki je pa po mnenju skupine zdravnikov zdravstvo.si predvsem zmanjšala tveganje za netransparentno porabo javnega denarja tudi z uvedbo referenčnih cen. Če do ukinitve novele ne bi prišlo, zdaj UKC ne bi preplačeval medicinskih pripomočkov in materiala. Ministrstvo, ki je zdaj zopet odstopilo od te novele, je dalo prostor ponovnemu divjanju cen, je še dodala skupina zdravnikov.” in jo tudi ostro demantirala.

Resnica je, da je bila novela Zakona o javnem naročanju pod prejšnjo vlado ravno sprejeta!

“Vlada Janeza Janše je že sredi leta 2021 sprejela novelo Zakona o javnem naročanju, s katero je ustanovila neodvisni Urad za centralno evidenco cen v zdravstvu, uvedla referenčne cene za nabavo medicinskega materiala ter zapisala sankcije za naročnike medicinskega materiala, ki ne bi spoštovali zakonskih določil. Omenjena novela je bila nato sprejeta 13. januarja 2022, saj se je njen sprejem v Državnem zboru RS zavlekel zaradi proceduralnih zadev (ko je druga novela istega zakona blokirala sprejetje vladne novele.) V državnem zboru je novelo Zakona o javnem naročanju sprejela večina poslancev, del takratne opozicije, to so bili poslanci SD, nekateri so še danes v državnem zboru, ji ni nasprotoval.”

“Vlada Janeza Janše je po sprejetju omenjene novele takoj pristopila k ustanovitvi Urada za centralno evidenco cen, in sicer pod okriljem vlade in ne Ministrstva za zdravje. In to z razlogom. Ministrstvo tudi samo nabavlja medicinsko opremo, zaradi česar bi bilo najmanj nehigienično, da je urad v sklopu ministrstva, s čimer bi tako nadzorovali samega sebe.”
Nabava medicinskega materiala bi se brez birokratskih ovir lahko nabavila na prostem trgu
“V nadaljevanju je vlada Janeza Janše sprejela tudi metodologijo za oblikovanje referenčnih cen, ki je zajemala cene v vsaj treh državah članicah Evropske unije, njihovo povprečje in nato izračun na slovenski trg. Tako bi se cene medicinskega materiala močno približale evropskemu trgu. V kolikor slovenski dobavitelj na javnem razpisu ne bi ponudil medicinskega materiala po cenah, ki bi jih določil urad, bi lahko bolnišnica prosto, brez birokratskih ovir nabavila medicinski material na prostem trgu.”
Da je omenjena novela prvi resen korak za spopad s korupcijo v slovenskem zdravstvu, njena ukinitev pa izjemno slaba popotnica, so povedali mnogi ugledni slovenski zdravniki in združenja, denimo Marko Noč in združenje zdravstvo.si.

“Sedanja Vlada RS in minister Daniel Bešič Loredan sta imela vse temelje za uspešno nadaljevanje boja proti korupciji v zdravstvu. Seveda, če bi imela resničen namen to tudi storiti. Pa temu ni tako. Interventni zakon v zdravstvu za skrajševanje čakalnih dob so izkoristili za ukinitev novele Zakona o javnem naročanju ter s tem neodvisnega Urada za centralno evidenco cen in metodologijo referenčnih cen.” Na vprašanje ali meni, da so navedbe ministra, da se bo ista naloga izvajala pod okriljem ministrstva, iskreni, je Godčeva, odgovorila, da: “Nikakor ne drži navedba ministra Danijela Bešiča Loredana, da vsebino le prestavljajo na nov Urad za nadzor, kakovost in investicije v zdravstvu, saj so ukinili celotno vsebino novele in s tem tudi metodologijo referenčnih cen. Ukinitev pač ni prestavitev! Po navedbah ministrstva Danijela Bešiča Loredana naj bi sedaj preferirali skupna naročanja v zdravstvu, ki pa niso rešitev, kar se je pokazalo že v preteklosti.”

Minister za zdravstvo Danijel Bešić Loredan (foto:sta)

Navedba Bešić Loredana je neiskrena, Šabeder neprimeren za to nalogo

“Napovedi ministra Danijela Bešiča Loredana, da se bo ista naloga, kot jo je predvidela novela Zakona o javnem naročanju, sedaj izvajala pod okriljem novega urada na ministrstvu, je neiskrena. V. d. direktor urada Aleš Šabeder je še vedno oseba z več vodstvenimi nalogami. Vodi Urad za nadzor, kakovost in investicije v zdravstvu, je predsednik svetov zavodov Onkološkega inštituta Ljubljana in UKC Maribor, s pooblastilom vodi dva direktorata na ministrstvu. V času, ko je vodil UKC Ljubljana, je ta zavod ustvaril izgubo v višini 22 milijonov evrov in dokončno je uničil otroško srčno kirurgijo.”

Godčeva je tudi z javnim pismom predsedniku Komisije za preprečevanje korupcije, kjer je na podlagi naslednjih dejstev opozorila na morebitni večkratni konflikt interesov: “Aleš Šabeder je vršilec dolžnosti urada in s tem odgovorni nosilec vseh nalog Urada. Hkrati je Aleš Šabeder predsednik sveta zavoda Onkološkega inštituta Ljubljana in Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana. To po mojem mnenju pomeni, da bo Aleš Šabeder preko urada nadzoroval člane svetov javnih zdravstvenih zavodov, torej samega sebe.”, vendar odgovora do danes še ni prejela, več o tem pa je povedala tudi v oddaji Kdo vam laže na Nova24TV julija 2022.

 

Nekdanji predsednik vlade Marjan Šarec in njegov minister za zdravje Aleš Šabeder. (Foto: STA)

“Ko je bil Aleš Šabeder minister v času vlade Marjana Šarca, je pod vplivom lobija  diplomiranih medicinskih sester sprejel škodljivi pravilnik za zdravstveno nego, ki je razvrednotil delo srednjih medicinskih sester. Da gre za škodljiv manever, je priznal sam Danijel Bešič Loredan na zaslišanju pred Odborom za zdravstvu 31. maja letos: “… bomo poskušali najti način kako spremeniti morda kompetence, ki so bile sprejete in so povzročile precejšnjo škodo v zdravstvenem sitemu.”

Se bo v zgodbi ponovno pojavila domnevno sporna agencija AACI?

“Minister naj bi imel v ožji ekipi tudi Doriana Marušiča, ki vodi podjetje AACI. Gre za podjetje, ki izdaja akreditacije za bolnišnice. Že let 2020 je bil na  Ministrstvo za zdravje poskus, da bi morale tudi profitne organizacije, družbe, zadruge, zavodi in podjetja, vključno z zavarovalnicami in farmacevtskimi podjetji, ki v Sloveniji delujejo na področju zdravstva, pridobiti akreditacijo pri akreditacijski ustanovi, ki je pridobila akreditacijo pri The International Society for Quality in Health Care (ISQua) in akreditacijski hiši za certifikacijo na podlagi standarda ISO 9001. Te pogoje pa v Sloveniji izpolnjuje samo podjetje AACI. Verjetno je le vprašanje časa, kdaj bo nov Urad za nadzor, kakovost in investicije v zdravstvu predlagal, da se akreditacije za vse omenjene pridobivajo po sistemu za katerega je verificirano podjetje AACI”. O omenjeni agenciji smo tudi mi v preteklosti že poročali, ko je bila zaradi opozarjanja na nepravilnosti okoli omenjene agencije razrešena takratna državna sekretarka Tina Bregant, za katero je sam takratni minister za zdravje Tomaž Gantar zahteval razrešitev.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine