Piše: Sara Rančigaj (Nova24tv)
Opozicijskim strankam LMŠ, SD, Levici in SAB v Državnem zboru ni uspelo zbrati dovolj glasov v podporo interpelaciji ministrice za izobraževanje, znanost in šport Simone Kustec. Za interpelacijo je glasovalo le 38 poslancev, za uspešno interpelacijo pa bi potrebovali 46 glasov. Po mnenju političnega analitika Miloša Čiriča je bila včerajšnja interpelacija povsem nesmiselna, kajti interpelacija je orodje, ko ima opozicija zanjo tudi tehtne argumente, s tem pa izgubljajo podporo med poslanci, čemur priča tudi malo število glasov. “Prepričan sem, da bodo na tak način dobivali vedno manj glasov, izgubili bodo svojo kredibilnost, kar pa ni politično najbolj modro,” je pojasnil Čirič. Včerajšnja interpelacija je tako dosegla nasprotni učinek od željenega, saj je ministrica dobila priložnost javnosti pokazati vse svoje dosežke, ki pa niso zanemarljivi.
Interpelacija je orodje za ocenjevanje primernosti ministra, ko je podprta z dobrimi argumenti. “V tem primeru pa je bilo opaziti, da je bila ta interpelacija zrežirana na silo,” pravi politični analitik Miloš Čirič, ki pojasni, da smo v tem primeru bili priča eni najbolj dolgočasnih interpelacij, kar smo jih videli. Ministrica za izobraževanje, znanost in šport Simona Kustec se je po mnenju Čiriča na razpravo zelo dobro pripravila, pri čemer je nanizala tudi vse svoje dosežke.
Čirič ugotavlja, da opozicija v primeru interpelacije ministrice Kustečeve ni zmogla nekih pravih argumentov, s katerimi bi dejansko potrdili neprimernost ministrice. Na dolgi rok pa opozicija na takšen način izgublja svojo kredibilnost in glasove, medtem ko je interpelacijo podprlo le 38 poslancev. “Kot smo videli, vsakič je manj glasov, mislim, da jih bo pri naslednji interpelaciji še manj,” še meni Čirič.
Politični analitik Miloš Čirič (Foto: Nova24TV)
Ukrepi ministrice med pandemijo so bili primerni – s tem se je preprečilo veliko število okužb
Ministrica je v odgovorih na interpelacijo vse očitke zavrnila, pri čemer je bila omenjene razprave vesela, saj je lahko izpostavila svoje dosežke in stališča, glede na podporo, ki so jo izkazali poslanci, pa tudi oni prepoznajo njeno trdo delo. “Ko je nastopila pandemija, kar je nenormalno stanje, se je ministrica morala odločiti med dvema slabima odločitvama in je izbrala tisto manj slabo,” pojasnjuje Čirič in v nadaljevanju poudari, da bi se v nasprotnem primeru lahko končalo veliko slabše, saj bi otroci lahko okužili svoje starše in stare starše, medtem pa bi se lahko za nekatere izkazalo za usodno. Prišlo bi po vsej verjetnosti tudi do veliko večjega števila okužb, čeprav naj bi se otroci po raziskavi sodeč imeli več možnosti za okužbo, če le to prejmejo od odrasle osebe, kot pa od sovrstnikov.
Ministrica za izobraževanje, znanost in šport Simona Kustec. (Foto: STA)
Ministrica se je tako po eni strani morala odločati med blaginjo otrok ali tveganjem, ki bi jih prineslo izobraževanje otrok. “Naša primarna skrb je bila tudi v času posebnih razmer skrb za zagotavljanja enakih možnosti izobraževanja na daljavo in omogočanje nemotenega izobraževalnega procesa za vse otroke. Tudi iz najbolj ranljivega socialnega okolja,” je pojasnila ministrica in poudarila, da so se ves čas zavedali, da izobraževanje na daljavo ne more nadomestiti poučevanja v šoli. “Ob slabi epidemiološki sliki pa je bila to edina možna oblika za zaščito vseh vključenih v sistem.”
Šolanje na daljavo pa ni prineslo samo negativnih učinkov na otrok
Opozicija Kustečevi očita, da je šolanje na daljavo v slabo otrok, a situacija je izredna, kljub temu pa so številni otroci vzljubili šolanje na daljavo, naredili pa smo tudi korak naprej z razvojem družbe. “Vsekakor je šolanje od doma prineslo tudi številne nove možnosti in poglede,” še obrazloži Čirič in pojasni, da so v izobraževanju nastale nove možnosti, ki jih prej sploh nismo vedeli oziroma znali izkoristiti. “Denimo, sedaj bodo lahko šole organizirale predavanje kakšnega zelo priznanega učitelja iz druge šole, predavanje pa bo lahko spremljalo neomejeno število otrok,” še izpostavlja.
(vir: Časnik)
Poleg omenjenega pa bi lahko otrokom, ki so od pouka odsotni iz zdravstvenih razlogov (nekateri celo dlje) bilo omogočeno spremljanje pouka na daljavo, nasprotno pa je bil tak otrok v preteklosti izključen in je moral vso snov predelati za ves čas svoje odsotnosti. Če je šlo za dolgi rok, je pa možnosti moral tak otrok opravljati diferencialne izpite ali pa celo ponavljati letnik. “Naša temeljna in skupna naloga, da poskrbimo, da se bodo otroci lahko varovali in izobraževali v vrtcih in šolah. Vse to je v veliki meri odvisno od nas samih,” je pojasnila ministrica na interpelaciji pri tem pa še izpostavila dejstvo, da je interpelacija razkrila, kako je izobraževanje pomembno in poudarila: “Dajem zavezo, da se bom še naprej borila za avtonomijo vseh, ki tvorijo šolsko polje, polje športa in znanosti. Dala bom vse od sebe, da za vsa ta polja še naprej iščemo najboljše rešitve.”