13.4 C
Ljubljana
petek, 29 marca, 2024

Politična revolucija: Ameriški republikanci načrtujejo prekinitev sodelovanja z osrednjimi mediji

Piše: Andrej Žitnik (Nova24TV)

Je to zmagovalni recept tudi za slovensko desnico? Konservativci in republikanci bodo morda prekinili dostop večinskih medijev do njihovih javnih sporočil v volilnem ciklu leta 2024, saj zakonodajalci in kandidati republikanske stranke iščejo alternativne komunikacijske kanale, da bi povedali svoje zgodbe.

Možnost negotovega položaja večinskih medijev je bila omenjena v torkovem članku Davida Druckerja iz Dispatcha, v katerem je omenil možnost, da bi lahko republikanski zakonodajalci in kandidati, ki se podajajo v volilni cikel leta 2024, “poskušali zamrzniti glavne novinarje,” kar bi ohromilo ustvarjanje vsebin televizijskih omrežij in ovrglo njihovih trditev o politični nevtralnosti.

Drucker je opozoril, da bi konservativci lahko zadušili večinske medije, ker “mnogi mladi republikanski PR pomočniki, ki so v zadnjem desetletju postali odrasli, še vedno niso vajeni delati z običajnimi novinarji.”

Zaupanje javnosti v nacionalne medije je v zadnjih letih strmo padlo. Februarska anketa je pokazala, da 50 odstotkov Američanov meni, da nameravajo nacionalni mediji zavajati, dezinformirati in prepričevati javnost. Samo 35 odstotkov jih meni, da se je na večino novinarskih organizacij mogoče zanesti.

Nepošteno poročanje je bilo odločilno za iskanje alternativ
Garrett Ventry, strateg republikanske stranke, ki svetuje predsednici republikanske konference predstavniškega doma Elise Stefanik iz države New York, je za Breitbart News povedal, da se republikanski zakonodajalci obračajo na alternativne strategije za komuniciranje z Američani predvsem zaradi nepoštenega poročanja. Ravno prejšnji teden je bila Stefanik tarča podružnice javnega medija NPR, ki ga financirajo davkoplačevalci. V članku Breitbart News se je Stefanikin urad odzval in obtožil (po njihovih besedah) “seksistično” mrežo, da “laže” bralcem. “Republikanci pametno izkoriščajo druge poti, da povedo svoje sporočilo, namesto da bi se zanašali na osrednji tisk,” je dejal Ventry. “Trump je začel s to pametno strategijo, ko je leta 2016 kandidiral za predsednika, pri čemer je sodeloval s konservativnimi mediji, da bi posredoval svoje sporočilo milijonom bralcem in volivcem.”

Teorije zarote spodbujajo politično nasilje

Nekateri republikanci so morda zaskrbljeni, da se bo njihova medijska prisotnost zmanjšala, če ne bodo sodelovali v medijskih zgodbah establišmenta – ne glede na to, kako izkrivljeno bodo njihovi pogledi in stališča predstavljeni gledalcem in bralcem v teh medijih. Če republikanci zavrnejo sodelovanje z establišmentom, je Vish Burra, soustvarjalec Firebranda, za Breitbart News povedal, da bi bili lahko prisiljeni predvajati ali objavljati bolj poštene vsebine iz alternativnih medijev, da bi tako v svojih izdelkih dobili perspektivo GOP. “Večinski mediji so tako ali drugače sužnji medijskega cikla, dokler obstaja citat ali posnetek teme o zadevi, ki naj bi jo pokrival establišmentski časopis, bodo to vsebino predvajali ne glede na to, od kod izvira,” je dejal Burra.

Medtem ko bi se nekateri od teh medijev lahko soočili z nadaljnjim negativnim odzivom konservativnih zakonodajalcev in kandidatov, se mnogi od njih že soočajo z zmanjšanjem prihodkov zaradi vse slabših ocen.

CNN, “skrajno levičarski propagandni kanal, ki širi teorije zarote in politično nasilje”, je po besedah Johna Nolteja iz Breitbart News doživel velik upad gledanosti in dobičkonosnosti. Januarja je gledanost CNN padla na najnižjo raven v zadnjih devetih letih. MSNBC se je odrezal nekoliko bolje.

Časopisom ne gre dosti bolje. Lani je Washington Post priznal, da je na dobri poti, da bo imel leta 2022 izgubo. New York Times je poročal: “Po mnenju dveh ljudi, ki dobro poznata finance podjetja, je organizacija na dobri poti, da bo leta 2022 po letih dobičkonosnosti izgubila denar. Po besedah več ljudi v organizaciji ima Post zdaj manj kot tri milijone plačljivih digitalnih naročnikov, ki jih je interno pozdravil konec leta 2020. Prihodki od digitalnih oglasov, ki jih je ustvaril The Post, so v prvi polovici leta padli na približno 70 milijonov dolarjev, kar je približno 15 odstotkov manj kot v prvi polovici leta 2021, glede na nedavni notranji finančni dokument, ki ga je pregledal The New York Times.”

Večinskih medijev ne potrebujejo več
Zdi se, da se republikanski medijski svetovalci zavedajo zmanjšanega vpliva večinskih medijev. “Od svojih strank vse pogosteje slišim, da nimajo želje govoriti z New York Timesom, Washington Postom ali CNN,” je za Druckerja povedal Brad Todd, republikanski strateg. “Njihov argument je: Našim volivcem je vseeno, kaj pišejo, zakaj bi torej nas zanimalo, kaj pišejo?” Republikanski svetovalec Todd Harris je Druckerju tudi povedal, da so bili republikanci prej prisiljeni sodelovati z večinskimi mediji, a to zdaj ne drži. “Nekoč je veljalo, da si sodeloval z glavnimi mediji, ker je to tisto, kar si moral početi,” je dejal. “Toda zdaj obstaja element tveganja in nagrade. Če boš to naredil, je bolje, da boš plačan.”

Kako neprofesionalni so ameriški večinski mediji smo Slovenci imeli priložnost spoznati, ko je New York Times pisal domišljijske zgodbe o napadu prejšnje vlade na medije in ponavljal zgodbe osramočenega profesorja FDV Milosavljevića, da Pop TV pošilja članke na preverjanje v Prago, da ne bi užalili Janeza Janše.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine