5.8 C
Ljubljana
torek, 6 decembra, 2022

Plenilci na oblasti vse bolj brezobzirni: novi zakon o RTV že sprejet, bo naslednja tarča Siol?

Piše: Tomaž S. Medved 

Kot smo poročali, je državni zbor včeraj zvečer novi zakon o RTV »spravil pod streho« po nujnem postopku, kar je sicer čista zloraba poslovnika DZ. Širše javne razprave o spremembah zakona tako sploh ni bilo, vladajoča koalicija pa javnosti prodaja mit o tem, da želi vlada s tem umakniti politiko iz javnega zavoda, kjer bo v novem Svetu RTV Slovenija le 17 članov, od katerih nobenega ne bo izbral državni zbor.  

O zakonu smo sicer napisali že dovolj dejstev in tudi to, da se očitno vračamo v čas prikritih političnih vplivov, s čimer si bo lahko oblastna elita lepo po pilatovsko umila roke, češ mi nimamo nič s tem. Pisali smo že o tem, kako smo takšno ureditev, kot jo je izglasovala vladajoča koalicija, imeli že v devetdesetih letih in kako je tedanji Svet RTV Slovenija kar dvakrat z zelo bizarnimi razlogi razrešil tedanjega generalnega direktorja RTVS Žarka Petana (TUKAJ). In to v sistemu, kjer politika uradno ni vplivala na javni zavod RTV Slovenija.

Programski svet RTVS je po novem spet Svet RTVS. Odslej bo političen vpliv tranzicijske levice na RTVS spet prikrit.

Bodo sledile čistke na Telekomu Slovenije ter Siolu? 

Sedaj se postavlja vprašanje, ali bo naslednja tarča »depolitizacije« Siol ali morda celo Planet TV. No, slednjega se domači tajkuni vsaj neposredno ne morejo lotiti, saj je bila medijska družba že leta 2020 prodana madžarskemu podjetju, tako da je načrt za morebiten ponoven prevzem Planeta TV padel v vodo. Obstaja pa možnost, da bodo svoj obseg diskreditacij še povečali in se poleg Nova24tv lotili še Planet TV, pri čemer se zlasti trudi Odlazkov medijski imperiji, znotraj njega pa nekdaj ugledna revija Reporter, ki je danes le še žalostna senca same sebe – nekdaj so vsaj objavljali fotografije luksuznih vil tajkunov, dandanes pa se lovijo na razne »hiše z bazenom« in si domišljajo, da so objavili podobno odkritje kot Mladina leta 1988, ko je objavila članek o gradnji vile admirala Branka Mamule v Opatiji.

Vplivni finančno-politični boter Borut Jamnik krepi vpliv na Telekomu Slovenije. Ali to pomeni spremembe na Siol.net? (Foto: STA)

Bistveno bolj ranljiv pa je portal Siol, ki je še vedno v lasti družbe TS Media, slednja pa v lasti Telekoma Slovenije. In zagotovo bodo morebitne spremembe v Telekomu vplivale tudi na Siol. Včeraj je namreč prišlo do objave o tem, da je Kapitalska družba zahtevala sklic skupščine Telekoma Slovenije, pri čemer je med predlogi sklepov tudi imenovanje novih članov Telekomovega nadzornega sveta. Od petih kandidatov za nadzornike so kar trije iz okrilja Modre zavarovalnice, torej enega najbolj vplivnih politično-finančnih baronov Boruta Jamnika, sicer nečaka nekdanje izolske županje Brede Pečan (SD). Ob tem naj spomnimo, da sta v nadzornem svetu med predstavniki lastnikov še vedno pravnika Radovan Cerjak (odvetnik) in Jurij Toplak (profesor), zato je kadrovska čistka v nadzornem svetu samo še vprašanje časa.

Če bo torej prišlo do sprememb v nadzornem svetu, bo skoraj zagotovo sledilo žaganje petčlanske uprave – njen trenutni predsednik je Cvetko Sršen, med člani pa je tudi Mitja Štular, znan kot civilnodružbeni aktivist v navezi z novinarjem TVS Jožetom Možino, kar je zagotovo zelo moteče za sedanjo koalicijo. Spomnimo, kako je že koalicija iz obdobja 2018-2020 lomastila po Telekomu: že v začetku leta 2019 je namreč članica uprave Telekoma Slovenije postala Vida Žurga, varovanka Damirja Črnčeca, operativca sedaj že ukinjene LMŠ. Zgodbo o tem, kako je prišla na Telekom Slovenije, si lahko preberete TUKAJ. Kadrovske spremembe v Telekomu Slovenije pa bi lahko vplivale tudi na spremembe v družbi TS Media, ki je v stoodstotni lasti Telekoma Slovenije, njen zakoniti zastopnik pa je Rajko Gerič, sicer znan kot nekdanji novinar na TVS, medtem ko portal Siol ureja Peter Jančič, ki tudi sodi na vladni seznam nezaželenih kadrov. Siol.net je sicer eden najstarejših informacijskih portalov v državi, v tem času je imel obdobja, ko je objavljal tudi kolumne »druge strani«, a ob vsaki vrnitvi levičarskih vlad so sledile čistke tudi med kolumnisti.

A kot rečeno: Planet TV je za zdaj varen pred kadrovskimi posegi vladajoče koalicije, saj je družba Planet TV, televizijska dejavnost d. o. o. v lasti družbe TV2 Adria d. o. o., slovenske podružnice madžarskega medijskega podjetja TV2.

Ko Golob postane predstavnik stroke 

Sicer pa bi bil včerajšnji dan tudi brez sprejema zakona o RTV doslej najbolj bizaren dan Golobove vlade. Vlada je namreč začela uresničevati plan Inštituta 8. marec o odpravi »škodljivih ukrepov« prejšnje vlade, začenši z odstranjevanjem ograje na meji med Slovenijo in Hrvaško (kljub velikemu porastu ilegalnih migracij!) ter ukinitvijo Urada za demografijo, ki je začel delovati komaj lani jeseni. Pod velikim vprašanjem je tudi zakon o dolgotrajni oskrbi, ki je bil sprejet pred komaj nekaj meseci po dolgoletnih neuspešnih poskusih – očitno ta zakon sedanji koaliciji, ki pripravlja zakon o evtanaziji. Ob soočenju s porastom okužb s Covid19 pa je postal glavni predstavnik stroke kar sam predsednik vlade Robert Golob:

Ob tem pa seveda velja spomniti na dejstvo, da referenduma o zakonu o nalezljivih boleznih ne bo smelo biti, kritičnih glasov pa tokrat ni slišati – če bi to sprejela prejšnja koalicija, bi bila vsa Slovenija na nogah. No, morda pa se ključ do razumevanja obnašanja t. i. anticepilskega sektorja skriva v tem, da je Golob pred časom že sprejel razvpitega Zorana Stevanovića, medtem ko se razvpita predsednica DZ Urška Klakočar Zupančič mirno druži z Markom Potrčem.

Golobova vlada je tako rekoč demolirala urad za demografijo ter zakon o dolgotrajni oskrbi (Foto: Pixabay)

Seveda se ob tem postavlja vprašanje: ali je slovenska javnost res tako deformirana, da se odziva le še na ukaz botrov iz ozadja, sicer pa ne?

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine