9 C
Ljubljana
petek, 29 marca, 2024

Notranja ministrica in direktor policije uničujeta vse, kar je bilo narejeno dobrega v času prejšnje vlade

Piše: Sara Bertoncelj (Nova24tv.si)

“Skrb ljudi, ki so sedaj na ministrstvu, vezana na avtocestno policijo oziroma na kadrovanje, je posledica njihove slabe vesti, ker v preteklih letih za to niso naredili nič,” je prepričan nekdanji notranji minister Aleš Hojs, ki je izpostavil, da so v njihovem mandatu povečali vpis na policijsko akademijo za skoraj 60 odstotkov. Hojs je očitke v reviziji ocenil za deplasirane, po njegovem mnenju gre zgolj za to, da se uničuje, kar je bilo narejeno dobrega v času prejšnje vlade.

Kot smo že poročali, je Generalna policijska uprava začasno ukinila enote avtocestne policije v Postojni, Celju in Mariboru, razlog za tako odločitev naj bi bila kadrovska podhranjenost policijskih enot – Vodstvo policije je ocenilo, da je ob velikem pomanjkanju prometnih policistov to trenutno edina rešitev. Kar je sicer nekoliko kontradiktorno z  izjavo v. d. generalnega direktorja policije Boštjana Lindava, ki je za 24ur dejal, da “policistov, ki delajo na terenu, ni nič več, kot jih je bilo prej, saj so bili zgolj premeščeni iz enot, kjer so delali prej.” Po njegovih besedah je bilo po drugi strani z ustanovitvijo avtocestne policije sistematiziranih precej novih, visoko rangiranih delovnih mest policijskih vodij, prav tako je bilo sistematiziranih in popolnjenih več dodatnih režijskih delovnih mest.

STA danes povzema Dnevnik, da naj bi notranja revizija v policiji pokazala na nepravilnosti pri sklepanju posameznih pogodb uprave avtocestne policije, med njimi predvsem tistih z Darsom. Revizijo je policija že predala protikorupcijski komisiji, ki je ocenila, da so podani sumi kaznivih dejanj, so zapisali. Problematična naj bi bila nekatera pavšalna nakazila, za katera naj ne bi bilo povsem jasno, za kaj so namenjena, ter donatorske pogodbe, ki po svoji vsebini niso bile donacije. Ovadbe naj bi v kratkem prejel oddelek Specializiranega državnega tožilstva. Očitki naj bi bili uperjeni predvsem v direktorja uprave avtocestne policije Andreja Juriča in še dva zaposlena v policiji. Uprava avtocestne policije je začela delovati lani, z Darsom pa je tudi podpisala sporazum o medsebojnem sodelovanju z namenom izboljšanja varnosti na avtocestah in hitrih cestah. Na Darsu so za Dnevnik pojasnili, da so za sofinanciranje avtocestne policije lani namenili malo manj kot dva milijona evrov, za letos pa je predvidenih skoraj osem milijonov evrov sredstev.

Slovesnost ob začetku delovanja prve Specializirane enote avtocestne policije Ljubljana, junij 2021 (Foto: STA)

Podatki ne lažejo: Avtocestna policija je bila izjemno učinkovita
Nekdanji minister za notranje zadeve Aleš Hojs je mnenja, da je avtocestna policija s svojimi rezultati v preteklem letu dokazala, da je bila njena ustanovitev pravilna poteza – vsi podatki kažejo na to, da je bila izjemno učinkovita, pa tudi Dars je bil zadovoljen z njenim doprinosom na slovenskih avtocestah – zato so se tudi odločili za sofinanciranje določene opreme in s tem hkrati tudi za povečanje varnosti uporabnikov slovenskih avtocest. Kakšni so načrti za prihodnost ljubljanske enote avtocestne policije, je praktično nemogoče napovedati, saj zaenkrat niso bili predstavljeni – vsekakor pa obstaja verjetnost, da bodo sčasoma ukinili tudi to enoto. Po poročanju Dnevnika so z delom ljubljanske enote pri Darsu zadovoljni, saj na ljubljanskem avtocestnem obroču beležijo za tretjino manj prometnih nesreč v primerjavi z letom 2019. Učinke njenega delovanja pri Darsu ocenjujejo pozitivno, vodstvo policije pa varnosti na avtocestah ne ocenjuje za optimalno ter hkrati pogreša več aktivnosti avtocestne policije na področju obravnave kriminalitete.

Na drugi strani pa je aktualna notranja ministrica Tatjana Bobnar za portal 24ur dejala, da je Komisija za preprečevanje korupcije ocenila, da so podani sumi kaznivih dejanj iz naslova oškodovanja premoženja. Po njenem mnenju je prejšnja garnitura ustanovila samo še eno upravo na državnem nivoju več z direktorskim mestom, poroča STA. Ocenjuje, da je šlo za dodatno kopičenje delovnih mest v upravi, zato podpira odločitev Lindava o ustanovitvi posebne delovne skupine, ki bo proučila možne organizacijske rešitve za zagotovitev učinkovitega nadzora cestnega prometa na avtocestah in hitrih cestah ter za njihovo ustrezno sistemsko in organizacijsko umestitev v sistem policije.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine