Štirinajstega junija letos je bila v Veliki Britaniji ustanovljena Agencija za standarde oglaševanja (ASA – Advertising Standards Authority). Takoj po ustanovitvi so na njen naslov začele prihajati prve pritožbe na različne oglase. Zaradi pritožb sta bila po odločitvi agencije iz predvajanja umaknjena oglasa, ki oglašujeta Volkswagnov električni avtomobil eGolf in mehki sir Philadelphia. In zakaj? Razlog za cenzuro oglasa je pravilo, da se ne sme oglaševati na podlagi stereotipov o spolu, poročajo nekateri mediji.
Povedano drugače: država bo v bodoče nadzirala oglaševanje in izločala »neprimerne oglase« na podlagi pritožb. Tako se je na oglas za sir Philadephia pritožilo 128 ljudi, v oglasu pa je prikazano, kako dva moška pustita svoja otroka na tekoči trak v restavraciji, ker ju je zamotila hrana. ASA je oglas zavrnila z besedami, da se oglas opira na stereotip, da moški ne morejo skrbeti za otroke in za ženske ter nakazuje na to, da je temu vzrok njihov spol.
In oglas za Volkswagnov model eGolf? Nanj so se pritožile tri osebe, sporen naj bi bil prizor mamice z otrokom. Oglas namreč prikazuje moškega in žensko v šotoru na robu pečine, pri čemer ženska spi naslonjena na moževe rame. Nato sledi prizor z dvema astronavtoma v vesoljski ladji in prizor moškega z nožno protezo, ki skače v daljino. Oglas se zaključi s prizorom, v katerem ženska, poleg katere je otroški voziček, na klopci ob cesti bere knjigo, mimo pa zapelje eGolf.
In v čem je problem? Oglas naj bi obdržal škodljive stereotipe o spolu, tako da prikazuje moške, ki se ukvarjajo z avanturističnimi dejavnostmi, v nasprotju z žensko v skrbni oziroma pasivni vlogi. Sporna naj bi bila tudi ženska glava, naslonjena na moška ramena.
Seveda je Volkswagen odgovoril na pritožbo, vendar brez uspeha. V sporočilu so zapisali, da je bilo osrednje sporočilo oglasa »osredotočeno na sposobnost človeškega duha, da se prilagodi izzivom in spremembam, ki jih prinašajo okoliščine«. Seveda so bili argumenti Volkswagna zavrnjeni, češ da oglas prikazuje stereotipe o spolih na način, ki bi lahko povzročil škodo.
Jasno pa je, da so taki primeri cenzure oglasov šele začetek. V prihodnje bo takšnih primerov še več. Politična korektnost čedalje bolj postaja nov model totalitarizma, ki očitno pustoši tudi v številnih zibelkah demokracije. In očitno bo vedno več podobnih »centralnih organov«, ki bodo, tako kot nekoč v komunistični Jugoslaviji, tudi iz »preventivnih« razlogov prepovedovale oglase. Pošastno!