15.2 C
Ljubljana
torek, 20 aprila, 2021

Maturanti Škofijske klasične gimnazije: »Trenutna situacija od vseh zahteva nekoliko potrpljenja in strpnosti«

Piše: C.R.

Leva opozicija v zadnjih nekaj tednih preko različnih »iniciativ« manipulira in hujska učence in dijake proti vladnim ukrepom za zajezitev epidemije kitajskega virusa. Čeprav je nemalo dijakov in učencev na žalost temu hujskanju in manipulacijam nasedlo, pa velika večina sledi vladnim ukrepom, katerih namen je, da se epidemija čimprej premaga in življenje normalizira.

Med dijaki, ki niso nasedli hujskanju, so tudi maturanti Škofijske klasične gimnazije, ki v odprtem pismu med drugim tudi opozarjajo vrstnike, naj ne nasedajo manipulacijam raznoraznih »iniciativ«. V nadaljevanju objavljamo odprto pismo v celoti:

»Spoštovani, v preteklih tednih so v javnosti krožila različna mnenja in pobude glede šolanja na daljavo. Dijaki v različnih protestnih skupinah iščejo načine, kako bi izrazili svoje nezadovoljstvo in nestrinjanje s trenutno situacijo na področju šolanja in izobraževanja, nekateri kar v imenu večine dijakov Republike Slovenije.

Na začetku bi radi izpostavili, da se seveda vsi, zlasti maturanti, želimo čim prej vrniti v šolo, saj nam je naša izobrazba izredno pomembna in pouk na daljavo vsekakor ni primerljiv s poukom v šoli. Veliko dijakov je prikrajšanih za del programa, ki se ga na daljavo ne da izvesti, prav tako pa seveda pogrešamo druženje v živo. Vendar se nam zdi, da trenutna situacija od vseh zahteva nekoliko potrpljenja in strpnosti. Sredi epidemije se moramo zavedati, da naša dejanja vplivajo na ljudi okoli nas bolj kot prej. Morda mladi v trenutnih razmerah res nismo najbolj ogrožena skupina, a je prav zaradi tega na nas toliko večja odgovornost, da sodelujemo pri omejevanju širjenja okužb. Ob tem, ko mnogi zaradi virusa nemočni ležijo na bolniških posteljah v oskrbi preobremenjenih zdravstvenih delavcev, je zahteva, da se mladi na vsak način takoj vrnemo v učilnice, sebična.

Veseli smo, da se v Sloveniji epidemiološka slika izboljšuje, kar pomeni, da se bomo zagotovo v sorazmerno kratkem času vrnili v šole. Želimo si, da si starši, učitelji in predvsem dijaki prizadevajo, da:
1. se dosledno držijo vseh ukrepov in priporočil vlade,
2. ne protestirajo, če se bo treba vsak teden testirati,
3. dosledno nosijo maske, spoštujejo varnostno razdaljo in upoštevajo higienske predpise,
4. ne podpirajo protestov proti šoli na daljavo, saj s tem sami sebe prikrajšajo za nekaj ur, ki pa so v tem času še posebej dragocene.

Prepričani smo, da si prav vsi dijaki četrtih letnikov želimo opravljati maturo v prvem roku. Zato je za nas pomembno, da odgovorno spoštujemo vse ukrepe za zajezitev epidemije. Verjetno si nihče ne želi, da bi s svojim egoističnim ravnanjem in neupoštevanjem ukrepov ter priporočil sošolcu, sošolki, maturantu, maturantki, s tem onemogočil opravljati maturo v prvem roku zaradi bolezni.

Vlado in pristojne prosimo:
1. da pri vzpostavitvi različnih modelov šolanja, upoštevajo različne socialne in statusne pogoje dijakov, na primer dijaki, ki živijo v dijaških domovih, saj bi bil zanje model C težje izvedljiv, predvsem pa naporen,
2. da bi bila odločitev o odprtju šol dokončna in se ne bi več vračali na model šolanja na daljavo, saj v roku treh mesecev začnemo z maturo in se nanjo želimo čim bolj temeljito pripraviti,
3. da razmislite o rešitvi za tiste dijake, ki se bodo med samo maturo morebiti okužili s SARS-CoV-2, da se jim omogoči varno pisanje mature v nekakšnem izoliranem okolju.

Opozoriti želimo tudi dijake ostalih šol, da so previdni pri iniciativah, ki se v njihovem imenu predstavljajo kot zastopniki vseh dijakov, čeprav za to nimajo prave podlage. Dijaške skupnosti pozivamo, da na svojih šolah preverijo splošno mnenje in se izrazijo v zvezi s tem, namesto da samooklicani predstavniki dijakov brez njihovega strinjanja govorijo v njihovem imenu.

V upanju, da se vsi čimprej in predvsem varno vrnemo v šole vas lepo pozdravljamo, maturanti in maturantke Škofijske klasične gimnazije
Ljubljana, 6. 2. 2021«

Zadnje novice

Sorodne vsebine