4.6 C
Ljubljana
sobota, 20 aprila, 2024

Izteka se veljavnost starih vinjet! Elektronske vinjete bodo veliko bolj uporabne in ekonomične. Veljale bodo celotno leto od dneva nakupa

Piše: Sara Rančigaj /Nova24tv.si

Čez tri dni v uporabo preide nova vinjeta, ki pa bo tudi zadnja, ki jo bo potrebno praskati iz vetrobranskih stekel. Decembra bi tako, po napovedih ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtovca, lahko prešli na elektronske vinjete (e-vinjete). Minister zaenkrat še ne ve, ali bodo elektronske vinjete cenejše, vsekakor pa zagotavlja, da bodo ekonomične. Z razliko od starih vinjet, bo letna vinjeta veljala leto dni od dneva nakupa. Sistem elektronskih vinjet bo vzpostavilo podjetje Skytoll, vrednost posla pa znaša 15,7 milijona evrov.

Izteka se veljavnost starih rumenih vinjet, ki so jih s prvim decembrom nadomestile svetlo modre. Po zagotovilu ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtovca bi to lahko bila zadnja serija vinjet, ki jih bo potrebno lepiti na vetrobranska stekla. Marsikomu je povzročalo preglavice predvsem njihovo čiščenje. Minister je v oddaji 24ur dejal, da še ne vedo, ali bodo elektronske vinjete tudi cenejše, vendar je prepričan, da bodo nove vinjete veliko bolj uporabne in ekonomične. “E-vinjeta bo tako delovala na registrsko tablico in njeno registrsko številko,” je pojasnil.

Vinjeto bo možno kupiti preko aplikacije, spletne strani, na bencinski črpalki ali na drugih prodajnih mestih. “Nova vinjeta pa bo bolj ekonomična, saj bo veljala celotno leto od dneva nakupa,” je še pojasnil. Denimo če nekdo vinjeto kupi junija, mu v tem trenutku stara velja le do konca januarja. “Po novem sistemu, pa bo tako vinjeta na primer veljala od junija do junija naslednje leto.”

Vinjete za leto 2021 (Foto: STA)

Sistem elektronskega cestninjenja za osebna vozila bo v Sloveniji vzpostavilo slovaško podjetje Skytoll. Izbiro izvajalca, ki je oddal 15,7 milijona evrov vredno in edino dopustno ponudbo, so danes potrdili nadzorniki Darsa, nanjo pa je še možna pritožba. Na Darsov razpis za vzpostavitev sistema elektronske vinjete, ki naj bi zaživel decembra letos, so se prijavili trije ponudniki, poleg Skytolla še Iskratel v partnerstvu z madžarskim ARH Informatics ter konzorcij podjetij Marand, Telekom Slovenije, Pošta Slovenije in Kapsch. Najcenejšo ponudbo v višini 14 milijonov evrov je oddal Iskratel, najvišja pa je bila ponudba konzorcija slovenskih podjetij skupaj z avstrijskim Kapschem v višini 33,4 milijona evrov, so zapisali na STA.

Fizične vinjete bodo v veljavi do 31. januarja 2022, elektronsko pa bo možno kupiti že 1. decembra 2021

Kot so sporočili iz Darsa, ostali dve ponudbi nista izpolnjevali razpisnih pogojev, zato sta bili ocenjeni kot neustrezni. Odločitev o izboru Skytolla, ki so jo danes potrdili Darsovi nadzorniki, so objavili na portalu javnih naročil, nanjo pa je možna pritožba. Uvedba elektronske različice vinjete je predvidena 1. decembra letos, letna vinjeta za 2021 pa bo ostala veljavna do 31. januarja 2022. Po tem datumu vinjeta v fizični obliki ne bo več v veljavi, saj bodo skladno z novelo zakona o cestninjenju, ki jo je državni zbor sprejel oktobra lani, v novem sistemu le še vinjete v elektronski obliki, so pojasnili na Darsu.

Foto: Facebook

Elektronska vinjeta se po vsebini ne bo bistveno razlikovala od zdajšnje vinjete v obliki nalepke, torej tudi v tem primeru ne bo šlo za cestninjenje po prevoženi razdalji. Namesto fizične bo v veljavi vinjeta v elektronski obliki, kar pomeni, da bo v centralni cestninski sistem vnesena registrska številka vozila, za katero bo plačana cestnina. Za vsa vozila nosilnosti do 3,5 tone bodo ostale kategorije vinjet enake: letna, mesečna (oziroma polletna za enosledna motorna vozila) ter tedenska. Ob odjavi vozila iz prometa bo možno pridobiti povračilo neizkoriščene vrednosti letne vinjete, so še zapisali na Darsu.

Podjetje Skytoll jamči izpolnjevanje zahtev za vzpostavitev cestninskega sistema

Slovaško podjetje Skytoll je sistem leta 2010 med drugim vzpostavil tudi v domači državi kjer ga tudi upravlja. Kot je prejšnji teden poročal Dnevnik, pa na dan prihaja vse več informacij, ki zbujajo dvom tako v reference kot verodostojnost tega ponudnika. Slovaška revizijska komisija je namreč po navedbah časnika ugotovila, da je sistem, ki ga je na Slovaškem vzpostavil Skytoll, negospodaren in neučinkovit. Skytoll naj bi tako od pobranih cestnin na Slovaškem obdržal skoraj polovico prihodkov od cestnin, poleg tega pa naj bi bil sistem mnogo dražji od vrednosti, ki jo je Skytoll navedel v pogodbi s slovaško avtocestno družbo.

V Skytollu so se na poročanje Dnevnika odzvali s sporočilom za javnost, v katerem so zatrdili, da jamčijo za ceno, ki so jo ponudili za vzpostavitev sistema elektronskih vinjet v Sloveniji, dvomijo pa v to, da so neupravičeni. Kot je poudaril izvršni direktor Skytolla Matej Okali, so pripravljeni v Sloveniji vzpostaviti cestninski sistem, ki bo v celoti izpolnjeval zahteve iz razpisne dokumentacije. Dodal je, da njihov sistem zagotavlja tudi minimalne obratovalne stroške.

Foto: STA

Epidemijo je Dars izkoristil za temeljito preplastitev določenih odsekov

Podobno kot se je gospodarstvo soočalo z izgubami, se je z njimi soočal tudi Dars. Zaradi manjšega prometa in nižje prodaje vinjet, so zabeležili izgubo v višini 51 milijonov evrov. Če k temu prištejemo še manj prihodkov na račun tovornega prometa, je skupna izguba znašala 90 milijonov evrov. Kljub temu, pa so prazne ceste na Darsu izkoristili za številna sanacijska dela in preplastitve določenih odsekov cest. “V letu 2020 smo izvedli dvakrat več del na avtocesti, zato poleti pričakujemo manjše zastoje na avtocesti,” je še pojasnil Vrtovec.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine