11.2 C
Ljubljana
petek, 26 aprila, 2024

Evropsko združenje pilotov razočarano nad komisarko Bulc

Belgijski časopis De Standaard je poročal o najnovejših postopkih Evropske komisije proti irskemu letalskemu prevozniku Ryanair.

Pri tem so pohvalili delo evropske komisarke za socialne zadeve Marianne Thyssen, ki se je zavzela za takojšnje spoštovanje belgijske delovne zakonodaje s strani irskega podjetja. Spor med letalskim podjetjem in EU izvira izpred dvema letoma, ko je evropsko sodišče odločilo, da mora irsko podjetje upoštevati belgijsko zakonodajo za belgijske zaposlene. Podjetje je vztrajalo, da za vse njihove zaposlene, ne glede kje so zaposleni, velja irska zakonodaja, kjer je sedež podjetja. Do sedaj tako niso pri podjetju sprejeli potrebnih sprememb.

Thyssenova je pohvalila, da se je podjetje pripravljeno pogajati, a je hkrati opozorila, da na evropskem skupnem trgu veljajo pravila. Vseeno so pri podjetju zapisali, da je Thyssnova dejansko nemočna, saj morajo države članice izvajati lastno delovno zakonodajo. Da bi pomagal pri tem, je tako podala predlog za ustanovitev Evropske delovne agencije, ki bi pokrivala panevropske delavske spore.

V nasprotju pa so bili pri časopisu kritični do (slovenske) evropske komisarke za transport Violete Bulc, ki je po njihovemu mnenju „manj bojevita“ kot njena belgijska kolegica. Tako je dejala, da je veliko govora o slabih delovnih pogojih v podjetju, a ni videla veliko dokazov o tem.

Ko so jo vprašali, če pričevanja delavcev ne zadostujejo, je odgovorila, da veliko leti in da je „slišala številne zgodbe“. Tem delavcem je rekla, da naj ji pošljejo pričevanje na njen e-naslov, a do sedaj ni prejela veliko.

Prav tako Bulc noče izpostaviti samega Ryaniar, ker noče naperiti proti podjetju in zato raje zagovarja pogajanja do skupne rešitve do tega spora. Bulčeva tako meni, da je treba „zavarovati tudi konkurenčnost evropskih letalskih podjetij.“ 

Evropsko združenje pilotov (ECA) je na svojem Facebook profilu dalo „prst navzdol“ za Bulčevo in ji očitali, da ne vidi družbenih razmer in pravih problemov okoli nje v evropskem letalstvu. Dalje so še zapisali, da je že od leta 2015 seznanjena o atipičnih oblikah zaposlitev v podjetju kot drugih načinih neupoštevanja delovne zakonodaje v podjetju. Na koncu so še zapisali, da je potrebno veliko napora, da se ne vidi težave v letalstvu. A to ni rešitev za problem, menijo pri ECA.

Portal revije Demokracija po novem tudi v angleškem jeziku. Klikni TUKAJ.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine