Piše: Moja Dolenjska
“Vlada nam elektro lobi. Tega še nismo imeli v Sloveniji, da bi se države polastili taki brezpogojni požeruhi. Mimogrede, davek na drugi avto bi nas prisilil v ločitve in oblikovanje dveh gospodinjstev v istem stanovanju ali hiši.”
Tako je najnovejši predlog o prepovedi prodaje novih in rabljenih bencinskih ter dizelskih vozil z letom 2025 na Twitterju komentiral dr. Igor Lukšič, nekdanji predsednik stranke SD in nekdanji slovenski minister za šolstvo in šport.
Besede nekdanjega ministra se nanašajo na posodobljen predlog Nacionalnega energetska in podnebnega načrta (NEPN), ki z letom 2025 predlaga prepoved prodaje novih in rabljenih bencinskih ter dizelskih vozil, hkrati predlagajo obdavčitev drugega avtomobila v družini. Ekonomist dr. Matej Lahovnik je predlog označil kot napad na denarnice ljudi in spomnil, da je drugi avto v družini že zdaj močno obdavčen, in sicer z davkom na dodano vrednost, trošarine, letne dajatve pri registraciji, vinjeto, dajatvami na gorivo itd.
Predlog NEPN predvideva tudi takso za vstop v Ljubljano. Lahovnik pa dodaja, da bo ta možen le pod pogojem, da se vse državne ustanove pred tem razselijo po Sloveniji in da turistični kraji kot so Bled/Bohinj, na obali in drugje po Slovenijo uvedejo takso za vstop Ljubljančanov, “pa bomo potem videli ali še bodo za”.
Predlogu NEPN močno nasprotujejo tudi v Sekciji za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije. Med drugim so zapisali, da avtorji NEPN izhajajo iz popolnoma napačne predpostavke, in sicer, da je motorna mobilnost del problema in ne del rešitve. V sekciji opozarjajo, da so v vladnih službah predvideli kopico ukrepov, ki naj bi Slovencem otežili uporabo avtomobilov. Med njimi so dodatna obdavčitev drugega avtomobila v gospodinjstvu, uvedba plačljivosti vseh parkirišč, obdavčitev parkirišč v lasti podjetij, pristojbina za vstop z avtomobilom v Ljubljano in zmanjšanje dovoljene hitrosti v mestih na 30 kilometrov na uro.
S tem, da bi se v Sloveniji do leta 2025 odločili za prepoved prodaje novih in rabljenih bencinskih in dizelskih avtomobilov, se ne strinjajo, “saj Slovenija ni dovolj pripravljena na električno mobilnost”.
Motorna mobilnost nujna na podeželju
V sekciji so še zapisali, da je predvsem na podeželju individualna motorna mobilnost nuja, saj edina omogoča opravljanje vsakdanjih obveznosti v razumnem času. “Marsikje v Sloveniji bo torej električna osebna mobilnost tudi dolgoročno najprimernejša možnost, zato menimo, da se je vredno potruditi in v prenovljenem NEPN-ju pripraviti kakovostne ukrepe tudi za področje elektrifikacije voznega parka,” so zapisali.