15.7 C
Ljubljana
torek, 8 oktobra, 2024

Česar koli se vladajoči lotijo, stanje katastrofalno poslabšajo; primer novih voznih redov za medkrajevne avtobuse

Piše: B. S.

Z začetkom šolskega leta se je na področju javnega prometa sprožil pravi pekel. Predvsem družbena omrežja je zasul plaz spočil, v katerih se uporabniki javnega potniškega prometa pritožujejo nad kaosom, ki vlada v potniškem prometu.

Glede na te zapise »ne štima« čisto nič. Vozni redi, število avtobusov, kapacitete … Uporabniki so tako med drugim poročali, da so na nekaterih linijah precej zmanjšali število avtobusov. Na primer, na območju Benedikta je nekoč v jutranji konici vozilo pet avtobusov, po novem pa le še dva. Zaradi tega sta bila avtobusa prepolna že na začetnih postajah in na preostanku vožnje proti Mariboru sploh nista več ustavljala na avtobusnih postajah, ker preprosto ni bilo prostora za nove potnike. Na stotine dijakov, delavcev in drugih uporabnikov javnega potniškega prometa je tako ostalo na postajah in posledično zamudilo svoje obveznosti. Na nekaterih drugih linijah pa so avtobusi vozili popolnoma prazni. Na tretjih linijah zaradi sprememb voznih redov potniki izgubljajo ure časa zaradi čakanja, še posebno tam, kjer morajo presedati, saj se povezave ne ujemajo. Ponekod so linije po trditvah uporabnikov kar ukinili. Za nameček pa so uporabnike prizdele še občutne podražitve voznin, po nekje tudi za sto odstotkov.

Prevozniška podjetja se branijo, češ, da je od prvega julija letos za vozne rede odgovorna Družba za upravljaje javnega potniškega prometa (DUJPP). Vozni redi in s tem število avtobusov oziroma prevozne kapacitete so torej posledica direktiv DUJPP.  Družba pa se brani, češ, da »so novi vozni redi dobro pripravljeni, da so se povečali standardi dostopnosti in da ukinitev linij ni bilo«. Polega tega trdijo, da so novi vozni redi, linije in frekvence odhodov usklajene s koncesionarji avtobusnih prevozov (Arriva, Nomago, LPP, AP Murska Sobota) ter nadgrajene in izboljšane. Po DUJPP so za kaos krivi prevozniki, ker se ne držijo dogovorov. DUJPP podpira tudi ministrstvo in seveda sindikati šoferjev avtobusov.

Kot se zdi, birokrati spet iščejo grešnega kozla za svojo nesposobnost. Stvar je namreč v tem, da trenutna vlada vse česar se loti, uspe tako zamehuriti, da nastane popoln kaos. Že najpreprostejši nakup stavbe je za njih prehud problem, kaj šele usklajevanje tako kompleksne zadeve, kot je javni potniški promet.

Pričakovano zdaj skušajo problem rešiti z represijo in sicer tako, da bodo poslali na teren vojsko inšpektorjev, ki bo zaračunavala drakonske kazni prevoznikom za kikse, ki so v prvi vrsti nastali zaradi kaosa, ki ga je zakuhala birokracija z »racionaliziranjem voznih redov«.

No, iz sindikalnih vrst pa je prišel že nov predlog za rešitev problema – nacionalizacija javnega potniškega prometa in ustanovitev državnega potniškega podjetja, ko bo vodil ves javni potniški promet v državi. Pri levičarskih blaznežih na oblasti je takšna poteza sicer čisto možna, glede na njihovo nesposobnost pa lahko v tem primeru pričakujemo kaos na steroidih.

 

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine