3.1 C
Ljubljana
petek, 19 aprila, 2024

Če bo domnevno “prešuštno” razmerje med Veselom in Erjavcem potrjeno, potem gre za afero povsem novih razsežnosti!

Piše: Domen Mezeg (Nova24tv)

“Ta zadnja stvar, je pa absolutno najbolj nedopustna, da se nek funkcionar, ki bi moral biti najbolj deviški od vseh – predsednik Računskega sodišča – on bi moral biti bolj deviški od predsednika države, predsednika vlade in predsednika Ustavnega sodišča, če se to eventuelno potrdi, torej komuniciranje z določenimi političnimi opcijami, pomeni še dodatno katastrofo. To je neka nova afera, ki daje neko novo razsežnost o vprašanju verodostojnosti, neodvisnosti predsednika računskega sodišča,” je glede domnevne izdaje zaupne vsebine poročila Računskega sodišča, s strani njenega predsednika Tomaža Vesela prvaku DeSUS-a Karlu Erjavcu, za naš medij komentiral neimenovani, priznani pravnik. 

Poslanec Robert Polnar je na ponedeljkovi seji odbora za notranje zadeve razkril, da jim je Karl Erjavec ob zahtevi za izstop stranke iz koalicije navedel, da celotna ideja temelji na vložitvi konstruktivne nezaupnice s strani opozicijskih strank in da bo on mandatar. Po besedah Polnarja je Erjavec povedal, da svoja pričakovanja gradi samo na eni zadevi. Ta ena zadeva je revizijsko poročilo računskega sodišča v zvezi s pravilnostjo in smotrnostjo nabav medicinske in zaščitne opreme, kar je podkrepil s tremi tezami. “Meni samemu se je čudno zdelo od kod on ve, kaj je napisano v revizijskem poročilu, ki je bilo še tajno.” S tem je poslanec Polnar razkril zlorabo položaja predsednika računskega sodišča Tomaža Vesela ter sostorilca Erjavca.

Za komentar smo povprašali dolgoletnega pravnega strokovnjaka, ki pa želi ostati neimenovan, in ki je zagato komentiral sledeče: “Tukaj je vrsta odprtih dilem. Od tega, da se postavlja vprašanje, kdaj je prenehala funkcija gospodu predsedniku računskega sodišča, kar se je verjetno zgodilo tri mesece potem, ko je nastopil svojo obveznost za FIFO, do tega, kaj bo sedaj naredil državni zbor, ko bo moral sprejeti neko ugotovitev, da se je to zgodilo.” Obenem se tudi postavlja vprašanje veljavnosti vseh revizijskih poročil v teh nekaj letih, ki so bila v vmesnem času sprejeta, ker če nekdo, ki ni predsednik Računskega sodišča oziroma ne bi smel biti, potem se tako ne bi smel podpisovati. “Ta zadnja stvar je pa absolutno najbolj nedopustna, da se nek funkcionar, ki bi moral biti najbolj deviški od vseh – predsednik Računskega sodišča – on bi moral biti bolj deviški od predsednika države, predsednika vlade in predsednika Ustavnega sodišča.” 

Zakon o računskem sodišču.

“Je pa eventuelno, kar se bo morda potrdilo, da je komuniciral z določenimi političnimi opcijami, še dodatna katastrofa. To je neka nova afera, ki daje neko novo razsežnost o vprašanju verodostojnosti, neodvisnosti predsednika računskega sodišča.” Eno je finančna afera s FIFO, drugo pa je politična afera, kar je povsem novo področje. V prvem primeru ni bistveno to, koliko je nekdo zaslužil, saj mediji kotirajo na “slovensko foušijo”, bistvena je namreč nezdružljivost funkcij, saj ni mogoče biti eno in drugo hkrati. Ta nezdružljivost se ne bi smela zgoditi in še manj trajati toliko časa. Zakaj je to trajalo štiri leta, pa zaenkrat ne vemo. Verjetno bi moral tisti, ki opravlja te dve funkciji, obvestiti pristojne o svojem statusu.

Računsko sodišče mora biti najbolj čisto, najbolj bleščeče in najbolj deviško od vseh institucij
“To kar je razkril Polnar pa ocenjujem, da se ne bi smelo zgoditi. Absolutno pa bi bila nedopustna komunikacija predsednika Računskega sodišča s predstavniki političnih strank, še posebej v politične namene. Če se dva dobita na kavi pa je slučajno eden v politiki, drugi pa predsednik Računskega sodišča, to je ena stvar. Če pa se opleta z izdelki računskega sodišča v politične namene, kar je treba vsekakor preveriti, potem pa je to škandal, ki je približno enak, če ne še večji kot prvi. Tega se pa ne počne.” V takšnem primeru pa bi lahko šlo za zlorabo državne institucije v politične namene nekaterih političnih strank. Precej čudno je, da bi lahko določene politične stranke angažirale nacionalne neodvisne institucije. Računsko sodišče mora biti najbolj čisto, najbolj bleščeče in najbolj deviško od vseh teh  institucij.

Predsednik računskega sodišča Tomaž Vesel (Foto: STA)

 

“To je tako kot bi nekdo Ustavno sodišče uporabil za nekaj, ali pa na primer Državno tožilstvo za nekaj. In to so stvari, ki so zaskrbljujoče. Zame je to nekaj nezaslišanega, če je to res,” je še pojasnil naš vir. Potem pa so še druge stvari, na primer to, da se poročila ne sme izdajati, ker je zaupno po zakonu in ravno tako njegova vsebina itd. Že tiskovna konferenca Vesela je bila vprašljiva. Zakaj bi jo nekdo skliceval o nečem, kar je zaupno. Seveda je bil namen tiste Veselove tiskovne konference povsem drugačen, promocijski. Če je vsebina zaupna tako ali tako ni mogoče ničesar povedati. “V eni zreli demokraciji, predsednik Računskega sodišča oziroma vrhovni revizor, ne bi bil obenem revizor neke nogometne organizacije. To je tako, kot da bi bil naš predsednik Ustavnega sodišča, še malo honorarno zaposlen na Ustavnem sodišču Črne Gore. Ali pa da bi predsednik Borut Pahor svetoval neki arabski šahovski zvezi.” Na našo državo meče slabo luč dejstvo, da se ljudje, ki so a priori neodvisni, nedotakljivi, in ki bi morali biti zadovoljni s svojim položajem, ukvarjajo z nekimi popoldanskimi dejavnostmi.

 

Če nekdo v tujini zasluži desetkrat več kot doma, potem mu je za domačo službo verjetno bolj vseeno
Je pa pomembno tudi to dejstvo, da če nekdo s svojo popoldansko dejavnostjo zasluži desetkrat več, potem bi se moral tam desetkrat bolj angažirati kot doma. “Potem se vam za domačo službo verjetno “fučka”.” Sam zaslužek zunaj Slovenije kot takšen pa seveda ni sporen, če je nekdo prijavil vse davke itd. Težava pa je v škodi storjeni funkciji, v neodvisnosti in pa v ugledu države, čeprav s svojim delom v FIFI ni oškodoval slovenskega proračuna. Je pa potrebno upoštevati Zakon o nezdružljivosti, torej dejstvo, da določene funkcije ne gredo skupaj. “Računsko sodišče je neka samostojna veja, ki je posebna, ki ni niti zakonodajna, niti izvršilna, niti ni sodna in nima nobene veze s sodstvom. Gre za nek revizorski organ in ima nek samostojen status. In glede na to, da mora biti še posebej natančen, iskati napake drugih, mora biti še toliko bolj brezmadežen. Ne more nekdo, ki je pozabil prijaviti kakšen milijon ali dva nadlegovati druge zaradi petih tisočakov v nekih revizijah.” Če pa se ta institucija povezuje še s političnimi interesi v konkretnem trenutku in za konkreten namen, potem pa ima stvar še nekoliko večjo težo.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine