10.8 C
Ljubljana
sobota, 12 oktobra, 2024

Ali veste, koliko vas stane pot?

Piše: C.R.

Ljudje se čedalje bolj zavedamo pomena skrbi za okolje in trajnostnega razvoja. Število potnikov, ki za svojo pot na delo izberejo vlak, v povprečju zadnja leta narašča. Na slovenskih tirih lahko opazimo vse več novih vlakov. Cene goriva so višje in posledično višji tudi stroški prevoza z avtomobilom, cene vozovnic za vlak pa so nespremenjene. To so dobri razlogi, da tisti, ki se na delo še ne vozimo z javnim prevozom, preverimo, ali se lahko na delo vozimo vsaj del poti z vlakom.

 

Cene energentov so se zvišale, cene vozovnic za vlak so ostale nespremenjene

Medtem ko se na trgu dražijo energenti, cene vozovnic za vlak ostajajo enake. Za razmislek smo v spodnji tabeli prikazali primerjavo stroškov vožnje z avtomobilom in vožnje z vlakom.

Relacija Mesečni strošek prevoza z avtomobilom (izračun stroška goriva, brez vinjete, za 20 delovnih dni v mesecu)* Cena mesečne vozovnice za vlak
Celje–Ljubljana–Celje (88 km) 458  evrov 196 evrov

 

Najugodnejša izbira za vsakodnevna potovanja je zagotovo letna abonentska vozovnica, s katero se praktično 4 mesece vozite brezplačno.

Relacija Letni strošek prevoza z avtomobilom (izračun stroška goriva, brez vinjete, za 20 delovnih dni v mesecu)* Cena letne vozovnice za vlak
Celje–Ljubljana–Celje (88 km) 5.496  evrov 1.568 evrov

*Vir izračuna stroška prevoza z avtomobilom s povprečno porabo dizelskega goriva 7 litrov na 100 km na dan 11. 5. 2022: https://www.amzs.si/. Izračun cene abonentske tedenske, mesečne, polletne ali letne vozovnice za vlak lahko preverite na spletni strani https://potniski.sz.si/abonentske-vozovnice/

Med potjo lahko počnemo kaj več

Potovanje z vlakom je v razvitem svetu in tudi pri nas vse bolj v trendu. Gre za odgovorno dejanje posameznika, ki želi zmanjšati onesnaževanje, hkrati pa potovati varno in tudi ne ogrožati drugih v prometu. Čas potovanja pa lahko nameni sopotnikom, delu, razmišljanju, meditaciji ali pa preprosto počitku. Kot pravijo na Slovenskih železnicah, si želijo, da bi čim več ljudi preskusilo potovanje z vlakom, njihova naloga pa je, da potovanje naredijo všečno.

Potovanje z vlakom je v razvitem svetu in tudi pri nas vse bolj v trendu. (foto: SŽ)

Vlak je na posameznih odsekih tudi časovno zelo konkurenčen cesti

Potovalni čas je precej odvisen od konfiguracije proge in dovoljenih hitrosti vožnje. Z investicijami v infrastrukturo lahko pričakujemo vedno boljše vlakovne povezave. So pa že sedaj odseki prog, ki so časovno absolutno konkurenčni cesti, npr. pot iz Borovnice v Ljubljano ali proga Ljubljana–Dobova, kjer je nekje do Sevnice vlak v časovni prednosti. Prav tako proga Jesenice–Kranj–Ljubljana in Kamnik–Ljubljana itd.

Do jeseni kar 52 novih sodobnih vlakov

Novi vlaki zagotovo pomembno vplivajo na boljšo kakovost prevozov potnikov v železniškem prometu. Do jeseni 2022 bo na naših tirih 52 novih potniških vlakov. Od tega bo 21 enopodnih in 10 dvopodnih (dvonadstropnih) električnih ter 21 enopodnih dizelskih vlakov. Vsi novi vlaki so zelo prostorni. Vsa vrata so opremljena z izvlečnimi stopnicami, kar omogoča preprostejši vstop in izstop tudi za gibalno ovirane osebe. Na voljo je več prostora za prevoz koles, toaletni prostori so prostorni, prilagojeni tudi za invalide in mlade starše – s previjalno mizo, avtomatsko klimo in velikimi panoramskimi okni. Vlaki omogočajo sodoben informacijski sistem, vtičnice za polnjenje elektronskih naprav, opremljenost s signalom Wi-Fi in s tem dostop do internetnih vsebin.

Vsi novi vlaki so zelo prostorni. Vsa vrata so opremljena z izvlečnimi stopnicami, kar omogoča preprostejši vstop in izstop tudi za gibalno ovirane osebe. (foto: SŽ)

Če za prevoz uporabljaš vlak, pomembno pripomoreš k varovanju okolja

Železnica ima ključno prednost v primerjavi z drugimi oblikami prevoza, saj že danes za prevoz potnikov in tovora uporablja električno energijo, ki je v 50 odstotkih pridobljena iz obnovljivih virov. Pri prevozu potnikov med Mariborom in Ljubljano tako železnica porabi povprečno šestkrat manj energije na potnika, kot je porabljene v cestnem avtomobilskem prometu.

foto: Slovenske železnice

 

Naročnik oglasnega članka je Slovenske železnice d.o.o.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine