Trnje v kroni Jezusa predstavlja v svetem tednu za kristjane simbol združitve dveh ekstremov. Trnje, zarito v človeško telo, predstavlja trpljene. Sama krona predstavlja kralja. Trnje predstavlja v mitologiji smrt. Puščico, ki smrtno zadane človeka.Naša Okroglina, Slovenska krajina (Prekmurje z Porabjem), z vero in ljubeznijo premaguje smrtne rane že stoletja. Slovenski živelj je preko vere ohranjal, ne samo jezik ampak tudi sistem vrednot. Spoštovanje staršev, žene, moža ali razumevanje umeščenosti v hierarhijo vrednot, je bilo razumljeno kot instrumet sobivanja.
Ni bilo vse idealno, daleč od tega. Vsake toliko časa se je pojavilo trnje, ki se je zarilo v narodno telo.Trenje v kroni na glavi Jezusa (Glej, človek), tako kakor nož v srcu Marije (Sedem nožev v srcu Marije) predstavljajo v upodobitvah s krščanskimi motivi življenje in ljubezen. Krščanstvo je tisto, ki obrača smrt v življenje ter sovraštvo v ljubezen. Kristjani, posebej katoličani na svoji poti do svojega križa, čutimo v tem času prisotnosti skušnjavcev. Umetniki vzodnih cerkva upodobijo ob slavnem prihodu Jezusa v Jeruzalem trnje kot obrobni element v ikonografski detajl. Trnje pridobi na moči in se na koncu zarine v telo.Ob 100 letnici združitve Prekmurja z matico je skušnjavec oblekel razna oblačila. Če je pred časom skušal z obiljem v nakupovlanih centrih, v teh bi naj človek pozabil na trpljene, sedaj skuša ljudi pripeljane do roba obilja prepričati do skoka v vseenakost in vseenost.
Urejen kaos, v katerem je vse znano in neznano hkrati.Milan Kučan je tako v svojo verno četico kerubov padle ideologije zla sprejel jezik svojih hčera. Kot otrok ruralnega okolja razume čutenje preprostih ljudi v Prekmurju. Na prostoru, kjer živi kopica ljudi raznih med seboj podobnih ver (vse imajo svoj temelj ali v stari ali novi zavez – ali v obeh), je vrgel seme multikulturnosti. V hramu postmodernistične ideologije z brutalistično upodobitvijo (Expano) bi naj Prekmurci sprejeli nov surogat vere v obliki nadgrajene realnosti. Preko novega pilotskega družbenega eksperimenta, vzpostavitve pomurske pokrajine, se preko svojih vazalnih prisklednikov v pokrajini ob Muri ustvarja nov privid tuzemeljskega multikulturnega raja.In ni jih malo. Pravzaprav si je že pred časom podredil večino, ki imajo v rokah razne vzode moči. Pokorni so mu tako skoraj vsi župani. V prvih vrstah sedi občasno tudi poslanec NSi. Kučanova novost je govorništo na “Bujti repi”, prireditvi prekmurskih študentov. Mladim so posveča posebna skrb.
Svoj projekt inavguracije lastne (Kučanove) nesmrtnosti tako uresničuje preko slamnatega odbora 100 letnice združitve prekmurskih Slovencev z matico. Ta ima vlogo kimavca (moderno NPCja) in potrjevalca vnaprej pripravljenega scenarija porazdelitve davkoplačevalskega denarja kulturnikom nove dobe. (Bog ne daj umetnikom)!Plan je sila preprost. Čez 100 let bi naj avtohotni Prekmurci, če jih bo še kaj, kot pravijo Kučanu podložni akademiki prekmurskega rudo v Ljubljani, kot edino prepoznavno ikono v obliki Kučanove doprsne podobe pod simbolno kopijo kremeljskega obzidja (spomenik zmage rdečearmejcem in partizanom) častili ne samo navadni ljudje. Pred kip bi se hodili klanjat “cerkveni dostojanstveniki,” kot duhovnike z prezirljivim imenom imenujejo razni družbenopolitični delavci.Inavugarcijska proslava umestitve nove dobe se bo tako zgodila na uradni s strani Milana in Ane Kučan na intimno potrjeni surrealistični proslavi v Beltincih. Ikonografiski elementi trnja bodo upodobljeni na sila enostaven in ljudem preprost način. Vsaj en ikongrafski element trnja oblečen v rdečo opravo se je že javno pohvalil da je izbran. (Orleki-Poredoš)Glede na to, da je v Murski Soboti ob kulturnem prazniku nastopila Svetlana Makarovič, na borčevskem prazniku v Puconcih Lara Jankovič, na Veliki četrtek pa Partizanski pevski zbor, bosta verjetno ti dve znanilki s strani Kučanovega družinskeg klana podprtih družbenih gibanj pomembno oblikovali sila znano staro/novo obdobje.
Nosil bom rdečo zvezdo, 25. 05. 2018
https://www.youtube.com/watch? v=20RranRtc7g