Piše: J. S.
Mediji v zadnjem času ne objavljajo samo poročil o visokih cenah na Hrvaškem, ampak tudi besnenje turistov zaradi prometnih zamaškov. No, takšnim nevšečnostim se seveda lahko izognete, če ste malo bolj iznajdljivi.
Jasno je, da so glavne prometne konice ob vikendih, zlasti ob sobotah, ko poteka večina menjav v turističnih kapacitetah. Nekateri odseki na Hrvaškem so zaradi nenadne velike količine prometa lahko kritični, denimo hitra cesta Reka-Kraljevica, kjer se cesta zoži, prav tako je tudi Krški most ozko grlo, saj se na otok Krk steka promet tudi za otoke Cres, Lošinj in (delno) Rab (trajektno pristanišče Valbiska). V Istri je lahko težava na t. i. istrskem ipsilonu pri Pulju, pa seveda na jadranski magistrali.
Zato vam svetujemo, da pot vnaprej načrtujete in predvidite tudi načrt B. Seveda je pomembno, da spremljate prometna obvestila preko radia, eden od sopotnikov v avtomobilu pa lahko preko mobilnega telefona (promet.si, hak.hr). Če potujete ob vikendih, se splača na pot odriniti zelo zgodaj, še ponoči (predvsem če gre za daljšo pot), seveda izbirajte traso izven najbolj prometnih poti. Če obstaja verjetnost, da bo denimo na dalmatinski avtocesti prišlo do zastojev, za pot v Dalmacijo rajši izberite pot od Karlovca po stari liški magistrali mimo Udbine do Gračca, kjer lahko nadaljujete pot naravnost (Zadar) ali levo (Split, Šibenik). V veliko pomoč vam je lahko google zemljevid, vendar se na možne alternativne poti raje pripravite prej. Ob takšnih poteh izven avtocest boste videli marsikaj zanimivega, tudi morebitna pijača in malica ob poti bo cenejša. Upoštevajte pa, da boste zelo težko našli odprto bencinsko črpalko v nočnem času izven avtocest. Skratka, bodite pripravljeni.
Seveda tudi upoštevajte, da višja hitrost pomeni večjo porabo goriva, avtoceste pa je potrebno plačati. Na Hrvaškem ostaja v veljavi klasično cestninjenje, kakor smo ga že poznali pri nas. Na odprtih cestninskih postajah (Bregana, Rupa) boste sicer plačali majhno vsoto takoj, na zaprtih pa prejmete listek in plačate po prevoženih kilometrih. Cestninske postaje, zlasti Lučko (Zagreb) so zaradi tega lahko zelo obremenjene.
V primeru turističnih prometnih konic svetujemo, da se raje izognite Zagrebu. Za tiste, ki potujete s Štajerske, bo verjetno tudi bolje, če se izognete prometni poti od Maribora do Gruškovja. Zanimiva prometna povezava je na primer od Bistrice ob Sotli preko Kumrovca do Zaboka, od tam naprej nadaljujete pot po avtocesti. Na poti nazaj pa bodite pozorni na to, da so na mejnih prehodih lahko preverjanja za vstop v državo.
Če boste potrebovali trajekt, vam svetujemo, da karto nabavite preko spleta. Nekatere linije namreč potrebujejo rezervacijo. Sploh če gre za bolj oddaljene otoke, kamor trajekt ne vozi ves čas. Upoštevajte pa, da sta hrana in pijača na trajektih draga.
Ker vožnja v počasnih kolonah načenja živce, povzroča tudi utrujenost in dehidracijo. Prav zato je bolje preprečevati padce v kolone. Na pot pa se vedno odpravite spočiti.
Pa srečno vožnjo, kamorkoli že greste.