Piše: G. B.
Direkcija RS za infrastrukturo že izvaja aktivnosti za umestitev nove hitre železniške povezave, kar glede na zakonske predpisane obveznosti in kompleksnost projekta v praksi traja od 5 do 10 let, poroča portal Maribor24, ki poroča o prizadevanjih vlade o izgradnji hitre proge med Ljubljano in Mariborom.
Po poročanju omenjenega portala je infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek priznala, da po trasi Ljubljana-Maribor na obstoječi progi ni mogoče priti prej kot v eni uri. No, če smo čisto natančni, z ustavljanjem na eni postaji (Zidani most) hitri vlak v najbolj optimistični različici (brez zastojev na progi) med Ljubljano in Celjem vozi uro in deset minut.
»Dejstvo je, da obstoječe proge ni možno nadgraditi tako, da bi bil čas vožnje krajši od ene ure in da bi hkrati ohranili večino obstoječih postaj in postajališč, ki so zelo pomembna za lokalni potniški promet oz. za povezovanje slovenskih mest in regij,« pojasnjujejo na infrastrukturnem ministrstvu po poročanju portala Maribor24.
Mi pa lahko rečemo: končno. Še v času Šarčeve vlade, ko je ministrstvo za infrastrukturo prav tako vodila Alenka Bratušek, smo dobili signale, da se gradnja nove proge enostavno ne splača. Češ, potrebno je posodobiti obstoječe proge in bo dovolj. No, nato je prišla tretja Janševa vlada in tedanji minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je že obujal ideje o izgradnji nove hitre proge, medtem ko je tranzicijska levica še vedno sanjarila o tem, da so obstoječe proge dovolj.
No, nerodno pa je, da zaradi visoke stopnje birokracije in zaradi požrešnosti deležnikov pri vsakem večjem projektu pomeni, da vsak tak projekt traja ogromno časa, da je realiziran, poleg tega pa tudi veliko stane. Spomnimo se nedavno razkritih načrtov obnove železniških postaj. Na primer na Jesenicah …