11.4 C
Ljubljana
petek, 18 oktobra, 2024

(DEPOLITIZACIJA) Mediji osvobojeni bralcev

Piše: Peter Jančič (Spletni časopis) 

Skrajšanje časa branosti 24UR.com v primerjavi z januarjem pred letom za 21,5 odstotkov, SIOL.net za 16,8 odstotka in RTVSLO.si za osem odstotkov je pokazala raziskava oglaševalske zbornice MOSS po popravku podatkov o januarski meritvi.

V ponedeljek sem opozoril, da so najprej objavili stare decembrske podatke o povprečnem času branosti. V primerjavi z januarjem pred letom je največ izgubil portal POP TV 24ur.com, ki ima sicer največ obiskovalcev, a po času branosti precej zaostaja za portalom državne RTVSLO.si. Na tretjem mestu s prav tako krepko krajšim časom branosti kot januarja lani Siol.net, ki je v lasti državnega Telekoma. Na RTVSLO in Siol.net je vlada Roberta Goloba po volitvah zamenjala poslovni in uredniški vrh. Ni pa novi šef uprave Telekoma Boštjan Košak na Siol.net izvedel še političnih čistk med novinarji, ki smo jim zadnje čase priča na RTVSLO, kjer upravo vodi Zvezdan Martić. Čistke so tam sicer na televiziji in ne na spletnem portalu.

Upadanje branosti medijev

Da so o povprečnem času branosti najprej objavili napačne podatke, na kar sem opozoril v ponedeljek, je Tajda Koblar včeraj popoldan iz Oglaševalske zbornice potrdila tako: “Sporočamo, da je prišlo do tehnične napake pri objavi podatkov za januar – v stolpcu za povprečni dnevni čas so bili, kot ste opazili, prikazani decembrski podatki (napaka se je zgodila v ozadju spletne strani pri vnašanju novih podatkov). Napako smo danes s tehnično ekipo odstranili in so sedaj vidni pravilni podatki za mesec januar 2024.”

Podatki, ki so jih najprej za januar objavili pomotoma, so bili za največje portale še slabši. V primerjavi z decembrom se je povprečen čas branosti, kot je pokazal popravek, nekoliko izboljšal portaloma POP TV in RTV SLO. RTV SLO se popravlja že več mesecev. Ni pa podobnega “trenda” navzgor opaziti pri Siol.net.

Ko gre za povprečno število bralcev (doseg) pa se je v primerjavi z januarjem pred letom rezultat izboljšal portaloma obeh televizij: POP TV in RTVSLO. RTVSLO je na lestvici šele na petem mestu, tako nizke uvrstitve za portal, ki ga financira država in ima veliko zaposlenih, so značilne že dolgo časa. Bili so celo že nižje. Podatki o dosegu (številu bralcev) v primerjavi z januarjem leto prej pa kažejo še, da pa imata nekaj težav portala največjega časopisnega podjetja Delo, ki je v lasti Kolektorja Stojana Petriča, ta portala sta, ob Siol.net, edina v letni primerjavi izgubila tudi doseg.

Vsi podatki so povzeti po merjenju obiskanosti spletnih strani MOSS, ki poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ) od leta 2006 in rezultatih, ki jih o dosegu in povprečnem dnevnem času spremljanja obiskovalca javno objavlja oglaševalska zbornica. Še podrobnejše rezultate in podatke za daljše časovno obdobje si lahko ogledate tukaj: https://www.moss-soz.si/rezultati/.

Meritev oglaševalske zbornice prikazuje le medije, ki se sami odločijo sodelovati in tudi finančno prispevajo za raziskavo. Spletni časopis ni med temi mediji, ker si dodatnih stroškov kot majhen igralec na trgu ne more privoščiti. Podatkov o branosti in številu obiskovalcev pa ne skriva. Po meritvi Jetpack Stats so:

Po meritvi Google Analytics pa:

Obdelava javno objavljenih podatkov in grafični prikaz je delo Spletnega časopisa. V preteklosti je oglaševalska zbornica objavljala tudi podatke o prodanih nakladah dnevnega časopisja, a so to ukinili konec leta 2017 po hudem upadu prodanih naklad, ki je doletel večino vseh dnevnikov.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine