2.7 C
Ljubljana
ponedeljek, 23 decembra, 2024

Jelka Godec: Novela zakona o zdravniški službi ne rešuje problematike otroške srčne kirurgije

Zakaj v resnici odhajajo mladi zdravniki, zakaj odhajajo že uveljavljeni strokovnjaki, zakaj odhajajo medicinske sestre, zakaj odhaja drugo strokovno osebje v zdravstvu?

Poslanke in poslanci na današnji izredni seji obravnavajo novelo zakona o zdravniški službi. Novela naj bi po besedah odhajajoče vlade pod vodstvom Mira Cerarja reševala že dlje časa trajajočo krizo na oddelku otroške srčne kirurgije v UKC Ljubljana. Stališče poslanske skupine SDS glede novele zakona je predstavila poslanka Jelka Godec.

Celoten magnetogram, ki ni avtoriziran, objavljamo v nadaljevanju.

JELKA GODEC: Leta 2013, z nastopom zdaj že vlade v odhajanju, je ministrica Milojka Kolar Celarc, ki je danes zopet ni z nami, dala narediti analizo slovenskega zdravstvenega sistema in sicer mednarodni komisiji in le-ta je po njenih besedah ugotovila, da je slovensko zdravstvo v dobri kondiciji, da ne potrebuje večjih sprememb ampak samo manjše spremembe, in sicer kadrovske. Danes pa je pred nami zakon po nujnem postopku zato, ker je po mnenju ministrstva v Sloveniji takšna kadrovska kriza, da slovenski zdravniki odhajajo, da nimamo slovenskih specialistov, ki bi lahko zdravili naše najmlajše. Torej, nujni postopek, ki je bil v času vlade v odhajanju že večkrat zlorabljen – nujni postopek namreč se uporablja kadar gre za varnost in obrambo države, odpravo posledic naravni nesreč ali za preprečitev težko popravljivih posledic za delovanje države.

Težko popravljive posledice za delovanje otroške kardiologije bi se lahko sprejele že davno, te posledice so vidne že nekaj časa. To, kar je danes dejala državna sekretarka Medvedova, češ da so se problemi pojavili že 10 let nazaj, so neresnične. Namreč, otroške kirurgije res nimamo že 10 let, otroške kardiologe pa smo imeli še mesec dni nazaj. Imeli smo štiri otroške kardiologe, ki so delali polno v UKC Ljubljana, na začetku leta 2018 smo tudi še imeli delujočo otroško intenzivno terapijo. Res pa je, da so danes štirje kardiologi odšli in da ni več polno delujoča otroška intenzivna terapija.

Predsednik vlade v odhajanju Miro Cerar je dejal, da sta bili v času njegovega štiriletnega mandata opravljeni dve tretjini zdravstvene reforme, danes očitno sprejemamo še zadnjo tretjino. Zadnjo tretjino, ki bo pomenila še zadnji žebelj v krsti slovenskega zdravstva. Zadnjo tretjino, ki bo pomenila razkroj slovenskega javnega zdravstva in temu bodo pripomogli tudi tisti, ki so pred volitvami kritizirali zdravstveno ministrico, predsednika vlade, in tudi SD in DeSUS. Danes tisti, ki ste jih kritizirali, potrjujete ta zakon, vsaj tako je bilo na skupnem odboru rečeno.

Nihče se danes ne sprašuje, kaj je narobe, zakaj odhajajo mladi zdravniki, zakaj odhajajo že uveljavljeni strokovnjaki, zakaj odhajajo medicinske sestre, zakaj odhaja drugo strokovno osebje, ki dela v UKC Ljubljana in drugih bolnišnicah. Govorite o slabih medsebojnih odnosih. Ali je to res? Ali so res samo medsebojni odnosi tisti, ki odganjajo zdravnike? Ali so mogoče tudi zakoni, kot jih je spisala Milojka Kolar Celarc, potrdila pa koalicija, in sicer, da mladi zdravniki, če, denimo, naredijo specializacijo v Trbovljah in se potem zaposlijo v Ljubljani, morajo vračati nekaj tisoč evrov? Če odidejo v tujino, jim tega ni potrebno plačati, če pa gredo iz Trbovelj v Ljubljano, pa jih zavarovalnica toži za nekaj tisoč evrov. Ali mogoče tudi zato, ker se je mladim zdravnikom z zakonom o zdravniški službi podaljšalo časovno obdobje, kdaj lahko začnejo samostojno opravljati zdravniško dejavnost?

Torej, danes je pred nami zakon, ki omogoča zdravnikom, ne glede na to kje so pridobili poklicno kvalifikacijo, upravljanje zdravstvene službe v Sloveniji. Mnenja takšnim zdravnikom bodo dali trije priznani slovenski zdravniki, dva med njimi, ki sta mentorja. Sprašujem vas, kdo bo otroškim kardiologom iz tujine, iz tretje države ali Evropske unije dal mnenje, če jih pa ni v Sloveniji? Kdo? Nekdo iz sorodne specializacije. Kdo je to? Torej, tukaj še vedno nimamo odgovora. In s tem, ko bomo privabili tuje zdravnike, mogoče rešimo otroško kardiologijo ali katerokoli drugo področje, vendar še enkrat, s tem se bo definitivno začel razkroj javnega zdravstva.

V Slovenski demokratski stranki predlagamo amandma, ki bi dal večjo pristojnost direktorju, da lahko za določen čas privabi zdravnike iz Evropske unije. Potem bo tudi odgovornost na direktorju, če določene zadeve ne bodo funkcionirale. Odhajajoča koalicija pa je dajala večje pristojnosti politiki oziroma ministrstvu, ki bo odločalo, kdaj gre za izredne razmere in kateri zdravniki lahko delajo v Sloveniji. V Slovenski demokratski stranki menimo, da takšen zakon naj sprejmejo tisti, ki so odgovorni za to, če bodo svojo odgovornost sploh sprejeli. Hvala lepa.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine