V avtomobilski tovarni Revoz v Novem mestu so včeraj pripravili slovesnost ob pri njih izdelanih štirih milijonih Renaultovih vozil. Kot so opozorili, Revoz vnovič dosega zavidljive poslovne rezultate, hkrati pa se pripravlja na nov razvojni cikel, ki naj bi ga prinesel projekt novega vozila. Računajo na nove projekte, nove naložbe in tehnologije.
Predsednik uprave in direktor tovarne Revoz Kaan Ozkan zaradi zaupnosti o novih naložbah in projektih ni želel govoriti, je pa za letos napovedal izdelavo 210.000 vozil.
To pomeni višek Revozovih zdajšnjih zmogljivosti in približevanje rekordu iz leta 2009, ko so v tej novomeški tovarni izdelali 212.000 vozil. Triizmensko proizvodnjo v Revozu je Ozkan napovedal za še vsaj dve leti.
Direktor proizvodnje Jože Bele je dodal, da se je Revoz, ki zaposluje nekaj manj kot 3400 ljudi, vrnil v družbo najuspešnejših podjetij. Lani je vnovič postal največji slovenski izvoznik, hkrati se je z 1,6 milijarde evrov prihodkov uvrstil na tretje mesto v državi. Revozov izvozni delež je dosegel lani 4,4 odstotka in 3,7 odstotka bruto domačega proizvoda.
Kot je dejal, so z zagonom proizvodnje clia in okrepitvijo proizvodnih količin močno izboljšali Revozovo konkurenčnost, ki se po uspešnosti uvršča med Renaultove najboljše tovarne. V prihodnjih letih pa računajo na nove projekte in naložbe v proizvodnjo, na uvajanje novih tehnologij, kot so električna vozila, digitalizacija in podobno.
Bele je povedal, da petmilijonto v Revozu izdelano vozilo “verjetno ne bo sivi clio z dizelskim motorjem, temveč električno vozilo, avtonomno in še kaj”.
Po njegovih podatkih so štirje milijoni v Revozu izdelanih Renaultovih vozil sad strateškega in uspešnega partnerstva, ki se je začelo leta 1972, ko je takratna novomeška Industrija motornih vozil (IMV) s francoskim Renaultom podpisala kooperacijsko pogodbo za izdelavo modela renault 4 oz. t. i. katrce.
Sodelovanje z Renaultom, ki je stoodstotni lastnik leta 1989 ustanovljenega Revoza, je Bele razdelil na pet obdobij.
Prvo je postavil med leti 1972 in 1982, ko so v IMV izdelovali katrce. Drugo je z renaultom 5 uvrstil med leti 1983 in 1992, tretje med letoma 1993 in 2002 je zaznamovala proizvodnja clia 1 in clia 2, četrto med letoma 2003 in 2014 proizvodnja twinga 2 in zadnje od leta 2014 naprej izdelava twinga 3, smarta in clia 4. V Revozu zdaj izdelujejo štiri modele avtomobilov, to so twingo 3, clio 4, smart four four in smart four four EU, je še navedel Bele.
Predstavitve za novinarje se je udeležil tudi generalni direktor družbe Renault Nissan Adriatic Jean-Pierre Mesić, ki je pohvalil Revozovo kakovostno proizvodnjo in proizvodno prilagodljivost.