4.3 C
Ljubljana
sobota, 23 novembra, 2024

Zadnji dve delavnici Čezmejnih razredov projekta EDUKA

Kljub nagajivemu vremenu sta bili uspešni tudi zadnji dve delavnici Čezmejnih razredov projekta EDUKA2 Čezmejno upravljanje izobraževanja, namenjeni učencem predzadnjega razreda prvostopenjskih srednjih šol iz Italije in osnovnih šol iz Slovenije. Čezmejni razred s slovenskim učnim jezikom so sestavljali učenci iz večstopenjske šole Sv. Jakob in osnovne šole Koper, razred z italijanskim učnim jezikom pa učenci večstopenjske šole G. Lucio iz Milj in osnovne šole P. P. Vergerio il Vecchio iz Kopra.

Tokrat so učenci lahko spoznali območje med naseljema Ocizla in Klanec na slovenskem obmejnem pasu. Geografinja Tadeja Babič iz društva Limes je ekskurzijo vodila v obeh jezikih, v četrtek v italijanščini, v petek v slovenščini.
V kamunski hiši v Ocizli so si učenci najprej ogledali zanimivo zgodovinsko razstavo o čezmejni trgovini med Ocizlo in Trstom z naslovom »Vse se je prodalu u Trst, vse tulepše, vse tubulše«, in zatem na pročelju izobešeno spominsko ploščo v čast antifašistični skupini TIGR. Po ogledu cerkvice Sv. Marije Magdalene iz 17. stoletja so se učenci ustavili pri nedavno obnovljenem vodnem koritu, ki je občanom zagotavljal vodo, uporabljali pa so ga tudi za napajanje živine in za spiranje perila.
Zaradi slabega vremena se je v četrtek skupina napotila do Klanca in se tik pred nalivom pravočasno zatekla na sedež Krajevne skupnosti, kjer je s pomočjo PowerPointa geografinja Babič nazorno prikazala značilnosti tamkajšnjega flišnega in apnenčastega območja, prof. Medeot pa orisal nove tehnike odkrivanja pod zemljo skritih naselbin in jarkov.

Geografinja Tadeja Babič razlaga geološke značilnosti območja.

Hvala petkovemu prijaznejšemu vremenu so si učenci druge skupine lahko ogledali vhod v Maletovo jamo s slapom, nekateri izmed njih pa tudi kaverne iz prve svetovne vojne.
Udeleženci obeh čezmejnih razredov so ekskurzijo zaključili pred cerkvijo v Klancu, kjer so lahko občudovali stoletno lipo, ki sodi med največjimi v Sloveniji.
Med sprehodom so bili učenci razdeljeni v čezmejne skupine in vsaka je morala analizirati eno izmed obiskanih kulturnih in naravnih znamenitosti ter izpolniti delovni list, ki so ga profesorji predhodno sestavili.
V naslednjih mesecih bo delovna skupina, ki jo sestavljajo profesorji Renzo Fornasaro, Erika Junc, Robi Lena, Valentina Marchesan, Massimo Medeot, Martina Seražin Mohorčič in raziskovalka Norina Bogatec, pregledala in uredila vse gradivo, ki so ga učenci uporabili in ustvarili v okviru šestih delavnic (slike, posnetke, zapiske, razmišljanja) in bo na tej osnovi oblikovala dvojezično interdiscipli-narno didaktično pot za spoznavanje čezmejnega prostora kot celovite in enovite geografske enote.
Vodilni partner projekta je Slovenski raziskovalni inštitut (SLORI), partnerji pa so Inštitut za narodnostna vprašanja (INV), Societât Filologjiche Furlane, Univerza v Novi Gorici, Univerza Ca’Foscari v Benetkah in Univerza na Primorskem (Pedagoška Fakulteta).

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine