-1.5 C
Ljubljana
petek, 22 novembra, 2024

Aprila v ZDA solidna prodaja avtomobilov

Prodaja avtomobilov v ZDA je aprila v primerjavi z enakim mesecem lani po ocenah podjetja Autodata preračunano na letno raven napredovala s 17,04 na 17,15 milijona. Vendar pa analitiki menijo, da bo letošnja prodaja spet padla, kot je tudi lanska v primerjavi z rekordnim letom 2016, ko so podjetja prodala 17,55 milijona vozil.

Ameriški potrošniki se zaradi nizkih cen bencina že nekaj let pomikajo nazaj k večjim, dražjim, bolj potratnim modelom, kot so športni terenci in poltovornjaki. Podjetja so to ugotovila in prilagajajo proizvodnjo, vendar pa je problem, ker to počnejo hitreje, kot lahko potrošniki dohajajo.

Cene bencina so sicer tudi začele rasti in trenutno je treba za galono (3,8 litra) povprečno po ZDA odšteti 2,80 dolarja, do poletja pa se pričakuje rast nad tri dolarje. Na razpoloženje potrošnikov za nakupe avtomobilov pa bodo zanesljivo negativno vplivale tudi pričakovane višje obrestne mere.

Podjetja so si aprila pomagala s spodbudami potrošnikom, kar pomeni popuste in druge ugodnosti v povprečni vrednosti 3700 dolarjev na prodani avtomobil, kar je pet odstotkov več kot aprila lani.

Največji ameriški proizvajalec avtomobilov General Motors se je odločil, da ne bo več objavljal mesečnih podatkov o prodaji, ampak bo to počel le še vsako četrtletje. Analitiki vseeno ocenjujejo, da mu je prodaja v primerjavi z aprilom lani padla za okrog tri odstotke.

Ford je poročal o 4,5-odstotnem padcu prodaje na okrog 204.000 vozil, pri čemer je prodaja poltovornjakov narasla za 0,9 odstotka, prodaja običajnih osebnih avtomobilov pa padla za 15 odstotkov.

Toyoti je prodaja padla za 4,7 odstotka na okrog 192.000 vozil, Nissanu pa kar za 28 odstotkov na okrog 88.000. Za 9,2 odstotka na okrog 126.000 vozil je padla prodaja Hondi, za 8,4 odstotka na okrog 107.000 pa Hyundai-Kii.

Fiat Chrysler je uspel prodajo povečati za pet odstotkov na okrog 184.000 vozil, pri čemer je prodaja jeepov narasla na rekordno raven, prodaja poltovornjakov ram pa je padla za devet odstotkov.

Uspeha se veseli tudi Volkswagen-Audi, ki je prodajo v prvem četrtletju povečal za 3,5 odstotka na okrog 48.000 vozil.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine