5 C
Ljubljana
sreda, 18 decembra, 2024

Nov škandal: vlada neposredno nakazovala davkoplačevalski denar na Pop TV!

Piše: Nova24tv.si

Če je Golobovi vladi spodletelo, ko so hoteli ProPlusu nameniti skoraj 2 milijona javnega denarja za resničnostni šov o vojakih, jim bo zdaj uspelo z absurdnim financiranjem oddaje Masterchef. Obakrat pa je odgovoren isti minister – Marjan Šarec. 

Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, ki ga začasno vodi minister za obrambo Marjan Šarec, bo namreč oddajo Masterchef, ki je na sporedu na Pop TV, financiralo z vrtoglavimi 200.000 evri (brez davka).

Kakšen je izgovor za kanaliziranje davkoplačevalskega denarja v zasebne žepe medijskega pol-monopolista? Ministrstvo je oddalo javno naročilo, s katerim želi promovirati znak “Izbrana kakovost – Slovenija” za sektor mleka, mesa in sadja. Javno naročilo vključuje zakup oglasnega prostora, izvedbo kreativnih zapletov in ostale promocijske umestitve v oddaji Masterchef Slovenija prihodnjo pomlad, sporočajo z ministrstva .

200 tisoč evrov za POP TV

Merilo pri izbiri je bila najnižja ponudbena cena brez davka, pri čemer je družba Produkcija plus predložila ponudbo v višini 199.999,48 evra z DDV. Izvedli so en krog pogajanj, v katerih pa ministrstvu ni uspelo znižati cene – skoraj tako, kot da bi bili že vnaprej dogovorjeni za “trgovinsko” napisano ceno.

MasterChef
Foto: POP TV

Ministrstvu je v zvezi z javnim naročilom povedalo sledeče:

Na Portalu javnih naročil je objavljena odločitev o oddaji. Oddaja Masterchef Slovenija je kuharsko tekmovanje ljubiteljskih kuharjev, ki je narejeno po britanski licenci Masterchef. Zaradi velike priljubljenosti in visoke gledanosti oddaje in doseganje enega najvišjih promocijskih dosegov kuharske oddaje v Sloveniji, smo se glede na zahteve sektorjev mleka, mesa in sadja, da v promocijo znaka “izbrana kakovost – Slovenija” za sektor mleka, mesa in sadja vključimo tudi segment HORECA, odločili, da izvedemo oglaševanje v tej oddaji. Primarno želimo nagovoriti potrošnike, ki so ljubitelji dobre hrane in kuhanja, ter širše tudi segment HORECA, saj naši produkti (mleko in mlečni izdelki, meso in mesni izdelki ter sadje in izdelki iz sadja), ki jih promoviramo, sovpadajo prav z vsebinami kuhanja, torej ciljna publika so prav gledalci kuharskih oddaj, ki so potencialni kupci teh izdelkov. Pro plus, d. o. o., je edini lastnik licence Masterchef Slovenija in je edini izvajalec za to javno naročilo.”

Predhodne objave ni bilo, ker je ministrstvo denar podelilo monopolistu

Pri tem opravičujejo dejstvo, da ni bilo nobene predhodne objave javnega naročila zato, ker je Pop TV monopolist, ki ima edini licenco za predvajanje oddaje Masterchef.

Zakaj bi ministrstvo zapravljalo denar nas vseh v zabavni oddaji in pri tem promoviralo specifično izbrane izdelke (pri tem pa uničevalo načela prostega trga, konkurenc …), ni jasno, čeprav je to v Sloveniji že modus operandi. Že zdavnaj smo se namreč navadili na novo normalnost, kjer se država ukvarja praktično z vsemi porami družbenega življenja, in nič nenavadnega ni, če država promovira kak izdelek iz specifičnega privilegiranega ceha.

Primer za preiskovalno komisijo DZ

A vendarle si bo treba naliti čistega vina in pogledati dejstva: vlada je Pop TV brez predhodno objavljenega razpisa poklonila 200 tisoč evrov, pri tem pa ni bilo objavljenega javnega razpisa, cilji razpisa pa so bolj na ravni tekmovanja za miss sveta, kjer si vsi želijo mir na zemlji. Videti je, da gre za eklatantni primer sifoniranja javnega denarja v vladi prijazne medije.

Tamara Vonta je prevzela vodenje komisije o financiranju političnih strank. Bo preiskovala svojega ministra Marjana Šarca? (Foto: STA)

Še dobro, da imamo prav v ta namen v državnem zboru eno specifično preiskovalno komisijo pod vodstvom Tamare Vonta (GS), ki takšno početje bojda preiskuje. Ga bo tudi tokrat? Seveda ne. Sami sebe pač ne bodo preiskovali.

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine