Piše: T. B.
Če nočete obtičati v gneči ali zastojih, se enostavno ne vozite z avtomobili. Ali pa se vozite vsi skupaj, kamor koli greste. Ali pa pojdite na avtobus ali vlak, še posebej zdaj, ko je teden mobilnosti. Ne, ni šala. To je povzetek nasvetov infrastrukturne ministrice Alenke Bratušek, ki hitrih rešitev za gnečo in zastoje ne vidi.
“Ministrica Alenka sporoča, da so zastoji na AC, ker se vozimo sami, in daje zgled, saj njo vozi šofer. Alenka med vožnjo ne gleda skozi okno, zato ne vidi dolgih kolon tujih tovornih vozil,” je njene nasvete na Twitterju komentiral ekonomist Matej Lahovnik, s svojimi izjavami pa je razburila tudi številne druge. Zastoji in gneča na slovenskih avtocestah postajajo vedno bolj nevzdržni, oktobra, ko se začne študijsko leto, pa bo gneča na cestah predvidoma še hujša. Infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek “hitrih rešitev ne vidi”, ob njenih nasvetih pa se človek enostavno vpraša, ali res brije norce iz ljudi?
Problematika zastojev in gneč na slovenskih cestah ni nova in zdi se, da so razmere še posebej na vpadnicah v prestolnico za voznike v zadnjem času postale popolnoma nevzdržne. Poleg drugih, ki Slovenijo po avtocestah le prečkajo, se vedno bolj jezijo vsi tisti, ki dnevno migrirajo bodisi zaradi službe ali drugih obveznosti. Vsak bi raje prosti čas preživel bolj kakovostno in ne v zastojih na cesti. Ampak Bratuškovi to ni mar, za N1 je podelila nekaj nasvetov, s katerimi je razburila številne uporabnike Twitterja.
Drugim svetuje uporavo javnega prevoza, čeprav ga sama ne uporablja
“Absolutno se strinjam, da bi situacija lahko bila boljša. K temu bi lahko pripomogli vsi, ki uporabljajo ceste, to pomeni, da se v avtu ne vozimo sami,” je izpostavila kot rešitev Bratuškova, ki očitno ni predvidela očitnega scenarija, da imajo ljudje obveznosti v različnem času na različnih krajev. Če pa to ni možno, uporabite javni prevoz, čeprav ga sama ne uporablja – le zakaj bi ga, če ji ni treba. “Zopet iskanje izgovorov. Dokler bo vožnja z javnim prevozom trajala najmanj še enkrat dlje kot z avtomobilom, se bodo ljudje vozili z avtomobili. Imate pa še eno rešitev za omilitev gneče. Decentralizirajte Slovenijo! Ministrstva in vladne službe razpršite po Sloveniji pa bo bolje,” je ob tem zapisal Božo Predalič.
Vlada bi določala tudi število ljudi v avtih
Čeprav veliko gneče povzroča tovorni promet, Dars to zanika in se sklicuje na statistiko. Čeprav vsak voznik, ki se dnevno vozi po slovenskih avtocestah, ne potrebuje statistike, da bi videl, da je tovornih vozil na cestah ogromno, tudi ob urah, ko je gneča največja. Član uprave Darsa Andrej Ribič se z Brautškovo strinja in pravi, da je “zelo potratno, če je v vozilu samo en. Ljudje se na delo vozijo iz istega kraja vsak s svojim avtomobilom in to je tisto, kar povzroča zastoje”, je dejal predstavnik državne družbe za avtoceste. “Spoštovana gospa @ABratusek Vabim vas, da pridete k meni za en mesec. Se bomo z enim avtom vozili v službo, mož 2 x na teden v Ljubljano, popoldne na treninge in oskrbujeva ostarele starše. En mesec. Dobrodošli v našem svetu,” je ob tem komentirala uporabnica Twitterja.
Bratuškova hitre rešitve za zastoje ne vidi, povedala pa je, da se je o tem “potrebno pogovarjati”. Koliko časa se bo treba še pogovarjati, preden se za vlada dejansko odloči za učinkovit ukrep? Morajo ljudje res biti poleg vseh drugih zadev, ki jih vlada doslej ni rešila, pod stresom še na cesti, ko je že tako preveč prometnih nesreč? Dars za ljubljanske vpadnice sicer načrtuje več projektov, ki naj bi omilili vsakodnevno gnečo. Dolge zastoje na štajerski in primorski avtocesti bodo reševali s preurejanjem odstavnega pasu v še en vozni pas, in sicer na odsekih med Ljubljano in Domžalami ter Ljubljano in Vrhniko. Bratuškova načrtuje, da bi konec leta 2024 ali v začetku leta 2025 lahko realizirali tretji pas na teh dveh najbolj obremenjenih vpadnicah, pri čemer gre za sistem elektronske regulacije prometa z merilniki in omejitvami hitrosti na vpadnicah.
“Nič od tega ne gre čez noč, žal,” so bile še ministričine besede.