5 C
Ljubljana
sreda, 18 decembra, 2024

Vsesplošna kriza in anketni fenomen

 

 

Piše: Arian Sajovic

 

Na Slovenskem smo v zadnjih tednih in mesecih priča korenitemu ekonomskemu poslabšanju, ki je prizadelo prav vsa gospodinjstva od Prekmurja do Pirana. Inflacija, energetska kriza, nižanje plač in nova napoved višjih davkov pa očitno ne motijo našega ljudstva, saj zadnja Medianina anketa za POP TV še vedno kaže »rekordno podporo« Golobovi vladi.

Pa ne da katerikoli vladi ne bi privoščil visoke stopnje podpore, če si slednjo seveda zasluži z dobrim opravljanjem dela, saj to tudi omogoča njeno nadaljnje dobro delovanje, a ne razumem, od kod prihaja ta predpostavka o uspešnosti zdajšnje administracije. Kot rečeno, smo priča splošnemu poslabšanju življenjskih razmer, neuspešnemu soočanju s finančno krizo, upadu aktivnosti na področju zunanje politike, težavam z vedno številčnejšimi ilegalnimi migracijami in kulturniškim škandalom, ampak ankete pravijo, da še nikoli nismo bili tako zadovoljni. Ta zadovoljni sentiment pa je težko opaziti v kakšnih družinskih, prijateljskih ali gostilniških pogovorih, kjer so glavne teme visoke cene vsakdanjih dobrin in vse težje prebijanje do naslednje (vse nižje) plače.

Ampak podobno nelogične rezultate anket lahko opazimo tudi drugod. Poglejmo rezultate javnomnenjskih raziskav, ki so bile opravljene v pričakovanju prihajajočih volitev za predsednika republike. Še pred uradno napovedjo Nataše Pirc Musar, da bo na volitvah kandidirala, so jo ljudje videli kot kandidatko z največjo podporo in favoritinjo za osvojitev predsedniškega stolčka. In to pozicijo je zadrževala skozi celotno poletje, čeprav se je njena ekipa na vse pretege mučila, da bi zbrala zadostno število podpisov, ki bi potrdili njeno kandidaturo. Po eni strani ankete in mediji govorijo o tem, kako bo prejela več sto tisoč glasov, hkrati pa ima težave zbrati pet tisoč podpisov. Kje je tu logika? Celotno zgodbo si človek težko pojasni, ampak jo morda lahko poveže samo z mislijo, da smo v Sloveniji očitno priča prav posebnemu fenomenu, kjer javnomnenjske ankete, namesto da bi odražale mnenje javnosti, tega ustvarjajo.

 

 

 

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine