Piše: C. R.
Na Ceneje.si vidimo, da začne zanimanje slovenskih potrošnikov za klimatske naprave začne naglo naraščati že maja, vrh pa doseže junija. Upadanje opažamo julija in avgusta. Nakupni interes seveda ni absoluten, temveč se nekoliko spreminja zaradi razlik v vremenskih razmerah določenega leta ali pa specifičnih situacij, kakršna so bila pandemična leta, ko smo Slovenci pokazali konzervativno in enotno povpraševanje po klimah skozi skoraj celotno leto. Vsakoletni vrh povpraševanja po klimatskih napravah opažamo od meseca maja do julija, ko začne to upadati.
A v tem trenutku poleg povečane potrebe po prijetni, hladnejši bivalni klimi zaznavamo povečanje povpraševanja po klimatskih napravah zaradi presenetljivega razloga – gretja! Spletni kupci se odločajo za nakup klimatskih naprav zaradi pričakovanje, turbulentne situacije z negotovo dobavo plina jeseni. Ob morebitnih težavah z oskrbo s plinom ali pomanjkanju drugih energentov, želijo poskrbeti za alternativni vir ogrevanja v zimski sezoni.
Letos Slovenci najraje povprašujejo po klimatskih napravah MITSUBISHI, saj so se kar 3 omenjene blagovne znamke uvrstile med TOP 5 izbir. V množici velikih in močnih blagovnih znamk klimatskih naprav pa letos ni velikih presenečenj. Potrošniki še vedno prisegajo na znamko MITSUBISHI, ki ji sledijo že tradicionalno priljubljeni brandi VOX, SAMSUNG in LG. Med peterico velikih pa se je pri naših spletnih kupcih znašla tudi blagovna znamka klimatskih naprav COOPER&HUNTER.
Trend povečanega povpraševanja po klimatskih napravah zaznavamo na vseh platformah za primerjalno nakupovanje skupine Heureka. Tako je trenutno zanimanje za nakup tovrstnih hladilno-grelnih naprav za 22 % večje od lanskega na Češkem in Slovaškem, na Madžarskem za 24 %, v Sloveniji pa za kar 92 % ter na Hrvaškem za 112 % Očitno se na krizo z energenti pripravljamo tudi z nakupom naprav, ki smo jih pretekla leta večinoma uporabljali za hlajenje, sedaj pa bomo v prihajajoči situaciji izkoristili njihovo alternativno delovanje.