2.6 C
Ljubljana
ponedeljek, 22 decembra, 2025

Evropske plavajoče polnilne postaje za električne ladje

Piše: Damian Ahlin

Več podjetij razvija tehnologijo, ki bo pomorski industriji pomagala odpraviti umazano fosilno gorivo.

Več evropskih industrijskih skupin si prizadeva ustvariti plavajoče postaje, ki bi ladjam omogočile polnjenje baterij električnih motorjev, ne da bi se morale popolnoma ustaviti. Kako bi to naredili? z električno energijo neposredno iz vetrnih elektrarn na morju.

Maersk in druga podjetja razvijajo tehnologijo, ki bo pomorski industriji pomagala opustiti umazano fosilno gorivo in uporabljati vetrno energijo. Vetrne elektrarne na morju danes zagotavljajo gigavate čiste električne energije v omrežje po vsem svetu.

Zdaj si prizadevajo, da bi del vetrne energije dobavljali neposredno ladjam. Da bi to bolje razumeli, moramo razumeti, kako sistem deluje danes.

Večina ladij za prevoz ljudi in tovora po vodi uporablja umazano fosilno gorivo. Na poti prenašajo ogromne količine toplogrednih plinov in strupenega onesnaževanja zraka.

Leta 2021 so se emisije ogljikovega dioksida v svetovni pomorski industriji v primerjavi s prejšnjim letom povečale za skoraj 5 %, tudi zaradi povečane pomorske trgovine.

Povečalo se je tudi število vetrnih elektrarn na morju ob obalah evropskih in azijskih držav. Tudi v Združenih državah Amerike, ki so dolgo zavračale proizvodnjo vetrne energije na morju, je zdaj v pripravi na desetine projektov.

Nekatera podjetja za napajanje ladij z vetrno energijo na morju razvijajo privezne boje, podobne polnilnim postajam za električna vozila, ki se razgibajo in so s podmorskimi kabli povezane z vetrnimi elektrarnami. Na te naprave je mogoče priključiti čolne, da lahko svetijo. Ko bo na vodo priplula večja količina električnih plovil, jih bo mogoče priključiti in polniti baterije na morju.

Drug koncept, ki ga je treba razumeti, je namestitev polnilne opreme ob turbinah za napajanje čolnov na baterijski pogon. V tem primeru servisna plovila, ki prevažajo posadko in opremo za gradnjo in vzdrževanje vetrnih elektrarn, uporabljajo električno energijo, ki jo pomagajo proizvajati.

Te nove tehnologije, sestavljene iz plavajočih črpalk, so v fazi razvoja. V Združenem kraljestvu, ki je imelo do nedavnega največjo skupno inštalirano zmogljivost vetrnih elektrarn na morju na svetu, naj bi letos začeli pilotno testiranje vsaj treh projektov vetrnih elektrarn na ladjah, ki bodo dosegle skoraj 10,4 gigavata. Kitajska je zdaj na prvem mestu, saj je samo v letu 2021 dodala rekordnih 16,9 gigavata.

Januarja je Maerskov oddelek za pomorske storitve na morju ustanovil novo podjetje Stillstrom, ki bo razvijalo in tržilo svojo zasnovo nakladalnih postaj na morju. Ta projekt si prizadeva omejiti onesnaževanje, ki ga povzročajo tovorne ladje z fosilnim gorivom, ki čakajo na vplutje v pristanišče. Podjetje ocenjuje, da približno 3.500 komercialnih plovil po vsem svetu v vsakem trenutku uporablja motorje v prostem teku, pri čemer se sproščajo plini, ki povzročajo globalno segrevanje.

 

Vir: Infobae

PODPRITE DEMOKRACIJO!

Drage bralke, dragi bralci, donirajte Demokraciji in podprite pluralnost slovenskega medijskega prostora!

Sorodne vsebine