Piše: Ivan Šokić (Nova24tv)
Španska pošta je z namenom, da bi poveličevala “raznolikost, vključevanje in enake pravice” lansirala serijo znamk v različnih odtenkih kože, od bele pa vse do črne. Njihova kampanja je bila deležna burnih reakcij, ko je javnost izvedela, da bodo znamke s črnim odtenkom kože cenejše od belih.
Pri Španski pošti so ob obletnici smrti črnega kriminalca Georgea Floyda, ki je umrl v ZDA zaradi predoziranja s fentanilom, krivdo za njegovo smrt pa so obesili policistu Dereku Chauvinu, izdali serijo poštnih znamk z motivom različnih barv kože.
Namen je bil slaviti enakost, a so se ušteli pri cenitvah znamk, bela poštna znamka je namreč dražja od črne. Za primerjavo, bela znamka stane 1,6 evra, črna 70 centov. Namen kolekcije poštnih znamk je bil “ozaveščanje o rasni neenakosti in braniti raznolikost, vključevanje ter enake pravice,” so sporočili iz španske pošte. Razlika v ceni naj bi odražala “nepravično in bolečo realnost, ki ne bi smela obstajati.”
A navkljub poskusom, da bi kar se tiče širjenja ideje bili nadvse napredni in “woke” je španska pošta zapadla v nemilost progresivcev. Za njih je zaključek enostaven in sporočilo španske pošte odvratno. Sporočilo naj bi bilo, kakor piše RT, da je en belec vreden toliko kot trije črnci. “Najbolj rasistična kampanja proti rasizmu, kar sem jih videl,” je zapisal uporabnik socialnega omrežja Twitter.
Letos črnci, lani LGBT
To ni prvič, da so pri španski pošti želeli biti “woke”. Lansko leto so npr. izdali posebno serijo LGBTI poštnih znamk, ter prebarvali poštne nabiralnike ter dostavna vozila v barvo mavrice. Takrat so se na pošti soočali s kritikami, da je njihovo početje odvečno zaradi krize v kateri je bila država zaradi pandemije covid-19.