COVID-19 v Nemčiji: drastičen upad naročil v industriji in preusmeritev dobavnih verig na evropski trg

  • Napisal  Tina Drolc
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
COVID-19 je v Nemčiji povzročil drastičen upad naročil v industriji. Foto: slowenien.ahk.de COVID-19 je v Nemčiji povzročil drastičen upad naročil v industriji. Foto: slowenien.ahk.de

Z upadom naročil se trenutno spopada tri četrtine nemških podjetij v industrijskem sektorju – to je pokazala zadnja raziskava Združenja nemških gospodarskih zbornic (DIHK) med nemškimi proizvajalci, dobavitelji in ponudniki storitev v industrijskem sektorju. Številna podjetja zmanjšujejo svoje naložbe in začenjajo preusmerjati dobavne verige na regionalne in evropske dobavitelje – nova priložnost v Nemčiji za slovenska podjetja?

Skoraj četrtina podjetij ima težave z likvidnostjo

»Svetovna pandemija koronavirusa je močno prizadela nemško industrijsko panogo,« je rezultate raziskave povzel Eric Schweitzer, predsednik DIHK. »Posledično bomo letos doživeli zgodovinski upad gospodarske rasti.«

»Računati moramo z 10-odstotnim upadom gospodarske rasti,“ napoveduje Schweitzer. »Več kot vsako drugo industrijsko podjetje poroča o zmanjšanju lastniškega kapitala. Skoraj četrtina industrijskih podjetij, ki so zelo pomembna za celotno gospodarstvo, ima težave z likvidnostjo.«

Številne naložbe opuščene

Trenutno se z drastičnim upadom naročil iz Nemčije, EU in sveta spopadajo tudi globalno prisotna nemška industrijska podjetja. »Če se ozremo na trenutno situacijo v svetu, je moč čutiti znake svetovne gospodarske krize. Stanje je alarmantno. V Nemčiji je od izvoza neposredno odvisno vsako četrto delovno mesto, v industriji vsako drugo,« opozarja Schweitzer. Vsako drugo podjetje je ali še bo opustilo načrtovane naložbe ali zmanjšalo svoj naložbeni proračun. Med velikimi podjetji naj bi to storilo kar dve tretjini podjetij.

»Svetni trg je v procesu prerazporeditve«

Po finančni krizi iz leta 2008 je bilo ključno zunanje izvajanje dejavnosti (angl. outsourcing), nemška podjetja so svoje dobavne verige usmerila v regijo BRIC (Brazilija, Rusija, Indija, Kitajska). Zaradi krize koronavirusa pa se nemška izvozno usmerjena industrijska podjetja v vsakdanjiku spopadajo predvsem z odpovedanimi dobavami in proizvodnjo v drugih delih sveta. Skoraj vsako četrto podjetje poroča o pomanjkanju blaga in storitev v vrednostni verigi ter omejenih zmogljivostih v logistiki. 17% nemških industrijskih podjetij in trgovcev na debelo tako že aktivno išče nove dobavitelje v Nemčiji (87%) in drugih državah EU (59%).

Koronavirus bi tako lahko imel obratni učinek in bi notranje izvajanje dejavnosti (angl. insourcing) lahko postalo nov trend v upravljanju dobavne verige in temu primerno nova priložnost v Nemčiji za slovenska podjetja. »Nemški kupci si ne morejo privoščiti tveganja, da bi bili v prihodnosti popolnoma odvisni od svojih azijskih dobaviteljev in bodo zelo verjetno iskali ponudnike alternativnih storitev na domačem trgu ali bližje sebi,« pravi Bjarne Brynk Jensen, ustanovitelj akademije Brynk Business Academy na Danskem in koordinator delavnic za DIHK.

Tudi v DIHK ugotavljajo, da bi kriza koronavirusa in rušenje obstoječih dobavnih verig lahko privedlo do večje regionalizacije in evropeizacije dobavnih verig. »Svetni trg je v procesu prerazporeditve,« pravi Schweitzer. Reorganizacija dobavnih verig je le en primer. »Povsem možno je, da bo Nemčija kot gospodarska lokacija iz krize izšla močnejša. Da bi to dejansko uspelo, domača podjetja hitro potrebujejo več likvidnosti, tuja podjetja pa nove spodbude za naložbe v Nemčijo,« spodbuja Schweitzer. Industrijski sektor predstavlja skoraj četrtino nemškega BDP.

Izsledke raziskave v nemškem jeziku najdete tukaj.

Kako bi se slovenska podjetja morala znajti v času po Covid-19, ko se meje z Nemčijo odprejo za mednarodne dobavitelje?

Več o tem, kako bi se slovenska podjetja morala znajti v času po koronavirusu, ko se meje z Nemčijo odprejo za mednarodne dobavitelje, lahko bo predstavljeno v sklopu tretjega webinarja serije »Nemški forum 2020«, ki jo Slovensko-nemška gospodarska zbornica organizira v sodelovanju z javno agencijo SPIRIT Slovenija. Predavatelj Bjarne Brynk Jensen, ustanovitelj akademije Brynk Business Academy na Danskem, bo predstavil učinkovite pristope do nemških kupcev, na kaj morate biti pripravljeni in katere strategije trženja so najboljše, če želite biti prvi v vrsti, ko Nemčija odpre svoje meje.

Vir: Slovensko-nemška gospodarska zbornica

nazaj na vrh