SDS predlaga ukinitev nesmiselne obvezne registracije mopedov

Registracija bi morala biti obvezna samo za težke motorje. /  Vir: Twitter Registracija bi morala biti obvezna samo za težke motorje. / Vir: Twitter

Poslanka skupina SDS je danes v parlamentarni postopek vložila novelo zakona o motornih vozili, s katero predlagajo ukinitev nesmiselne obveznosti registracije koles s pomožnim motorjem oziroma t. i. mopedov, pri katerih trajna nazivna moč pogonskega motorja ne presega 4 kW in konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h.

Sporočilo za javnost, ki ga je posredovala SDS, v nadaljevanju objavljamo v celoti.

V poslanski skupini SDS smo danes v parlamentarni postopek vložili novelo zakona o motornih vozilih, s katero predlagamo ukinitev obveznosti registracije koles s pomožnim motorjem oziroma t. i. mopedov, pri katerih trajna nazivna moč pogonskega motorja ne presega 4 kW in konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h. S tem predlogom želimo za državljane in državljanke odpraviti nepremostljive administrativne ovire in zaplete, ki jih prednje postavlja zakonska obveznost registracije mopedov, sprejeta v času vlade Mira Cerarja.

V praksi tako sprejeti zakon postavlja lastnike koles z motorjem pred skoraj nerešljive težave. Številni za svoje kolo z motorjem, ki so ga kupili pred deset in več leti, nimajo nobenega potrdila o lastništvu in druge dokumentacije, lastništvo pa morajo dokazovati v zapletenem in dolgotrajnem ugotovitvenem postopku. Dejstvo je, da se pri starejših mopedih zna zaplesti tudi pri mejni hitrosti, ki je 25 km na uro. Nekatera kolesa s pomožnim motorjem, ki jih vozniki zaženejo s pomočjo pedal, so dejansko hitrejša od 25 kilometrov na uro – ne da bi bila kadar koli predelana. Ker gre za starejše mopede enostavna elektronska blokada motorja pri njih ni mogoča, je pa mogoče nastaviti uplinjač ali prenos pogona na jermenu oziroma verigi. Toda nato se pojavlja vprašanje homologacije, saj moped ne bo več skladen s svojo prvotno izvedbo. Lastnik se sicer lahko odloči, da bo moped registriral kot kolo z motorjem, vendar bo moral s kolesarskih stez na cesto, kjer pa bo bistveno počasnejši od vseh drugih in bo s tem predstavljal oviro na cestišču ter ogrožal sebe in varnost drugih vozil.

Obveznost registracije mopedov za posameznike predstavlja tudi precejšnje finančne obveznosti. Prvi problem nastopi že pri homologaciji. Veliko lastnikov teh vozil homologacije ni urejalo, saj do spremembe zakonodaje, tega »papirja« niso potrebovali. Danes je prvo vprašanje, ko nekdo želi registrirati moped, kje imajo homologacijsko potrdilo. Stroški ureditve tega potrdila so približno 65 evrov ob pogoju, seveda, da imajo lastniki mopedov vsa ustrezna potrdila, ki pa jih pogosto nimajo. V nadaljevanju so stroški prve registracije približno 100 evrov (registracija, zavarovanje, registrska tablica, tehnični pregled), vsako naslednje leto pa približno 40 evrov.

Kot navedeno, s predlagano novelo želimo državljane razbremeniti nepremostljivih ovir in zapletov ter finančnih bremen, ki jih je s sprejemom zakona povzročila vlada Mira Cerarja.

Celoten predlog novele zakona se nahaja v PRIPONKI.

nazaj na vrh