Na oder ljubljanske opere prihaja balet Trnuljčica Izpostavljeno

Zasanjana in hkrati pravljična Trnuljčica odpira prvo sobotno matinejo letos. FOTO: Darja Štravs Tisu Zasanjana in hkrati pravljična Trnuljčica odpira prvo sobotno matinejo letos. FOTO: Darja Štravs Tisu

Prvi februar SNG Opera in balet Ljubljana začenja z matinejo klasičnega baleta Trnuljčica Petra Iljiča Čajkovskega, ki ga bodo na velikem odru uprizorili ob 11. uri. V njem bosta poleg ostalih solistov, ansambla in učencev ljubljanskega Konservatorija za glasbo in balet nastopila izvrstna solista Ana Klašnja kot princesa Aurora in Kenta Yamamoto kot princ Desire.  

Gledališče kot novost in za dodatno umetniško prezentnost uvaja matineje, s katerimi bodo vrhunsko umetnost glasbenega in plesnega gledališča približali mlajši generaciji občinstva, ki si dopoldneve ob koncu tedna želi popestriti s kulturo. Umetniški vodja baleta po pooblastilu Petar Đorčevski skupaj z vršilcem dolžnosti ravnatelja Stašem Ravterjem namreč opaža, da se je obisk mladine na baletnih predstavah v zadnjem obdobju občutno povečal, kar gre pripisati velikemu zanimanju javnosti za kakovostne uprizoritve in želji po ogledu vrhunskega baleta, ki je doma v ljubljanskem narodnem gledališču. »Pravljične Trnuljčice se veseli ves baletni ansambel, saj gre za scensko in kostumsko bogat ter glasbeno harmoničen klasični balet, ki še danes velja med najbolj priljubljenimi in najpogosteje izvajanimi baleti na svetu, saj navdušuje s svojo vsebino, razumljivostjo, poetičnostjo in z dovršenim umetniškim izrazom,« je pojasnil Đorčevski, ki se nadeja razprodane dvorane.

Sicer pa je bil Peter Iljič Čajkovski (1840–1893) poleg Frédérica Chopina in Antonína Dvořáka prvi slovanski mojster, ki se je čvrsto zasidral v muzikalnem kánonu Zahoda. Njegovi baleti so že pred 1. svetovno vojno postali klasika, pri nas pa se z njimi srečujemo že od leta 1921, ko je bilo v Ljubljani prvič na sporedu Labodje jezero, leta 1940 Hrestač in leta 1964 Trnuljčica.

Balet je po M. Petipaju na ljubljanski oder postavil Irek Mukhamedov in v koreografiji ohranil zgodbo Charlesa Perraulta La Belle au bois dormant (Trnuljčica), ki jo danes vsi poznamo po številnih filmskih, odrskih in drugih priredbah in je tudi v baletu zastavljena s pridihom pravljičnosti in romantike s številnimi pas de deuxi, variacijami in romantičnimi ansambelskimi prizori, med katerimi so tudi znameniti Adagio vrtnic, dramatični Carabossin nastop in lirično sanjski prizor v drugem dejanju Grand pas de deux …

Po sobotni matineji z Ano Klašnja in Kentom Yamamotom v glavnih vlogah bosta 1. februarja ob 18. uri in 2. februarja ob 17. uri sledili še večerni predstavi z gostujočima solistoma Natascho Mair in Jakobom Feyferlikom iz Dunajske državne opere, ki ste se povabilu Đorčevskega z veseljem odzvala.

nazaj na vrh
Piškotki

Piškotke uporabljamo za prilagoditev vsebin in oglasov, za zagotavljanje funkcij družbenih medijev in za analizo našega prometa. Poleg tega analiziramo informacije o vaši uporabi našega spletnega mesta in s tem zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo.